Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Mijn vriendin wou graag een nieuwbouw woning.. ik een alleenstaand huis met binnen veel ruimte en een deftige tuin.

We hebben zeker gekeken naar nieuwbouw maar meestal is er geen kelder en is de zolder omgebouwd tot kamers en de huizen hadden meestal tussen de 160 a 180m2.

De tuin is ook klein..meestal zie ik dat de grondoppervlakte tussen de 6 a 8 are is.
Voordeel van nieuwbouw: modern, geen werk (alles is nieuw).

Wat spreekt u aan in een grotere tuin? Je beseft toch dat een grote tuin ook meer kosten en meer werk met zich meebrengen?

Ik ben mij daar zelf erg van bewust daar wij een tuin van 30 are hebben. Voor mij is het dat waard, maar dat is zeker niet voor iedereen het geval.
Je maakt je tuin zoals je wilt..een tuin met veel werk (veel planten/struiken, ...) Of een tuin met minder werk (vooral tuin en haag)

Je maakt je tuin zoals je wilt..een tuin met veel werk (veel planten/struiken, ...) Of een tuin met minder werk (vooral tuin en haag)
Een tuin met vooral... tuin en haag?

Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.

Ook redelijk classic het idee dat een tuin met véél planten garant staat voor een tuin met veel werk en een tuin met veel tuin (gazon?) en haag weinig werk. De ervaringen uit mijn tuin van 30 are leren mij dat het omgekeerde net het geval is.

Heb je toevallig info over de isolatiediktes die je gebruikt hebt?
6cm in de spouwmuur en 14 in de nieuwe 'aanbouw'. Verder hebben we ook beneden alles gestript maar buiten de installatie van vloerverwarming (warmtepomp) heeft dat geen invloed op je e-peil. En overal nieuwe ramen natuurlijk.

Maar kort gezegd kan je met wat kleine ingrepen zoals na-isoleren en dergelijke al veel doen.

Een tuin met vooral... tuin en haag?

Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.

Ook redelijk classic het idee dat een tuin met véél planten garant staat voor een tuin met veel werk en een tuin met veel tuin (gazon?) en haag weinig werk. De ervaringen uit mijn tuin van 30 are leren mij dat het omgekeerde net het geval is.
Ik vermoed dat hij bedoelt een tuin met haag en gewoon gazon.

Ja, een tuin met enkele gras en haag vraagt toch minder onderhoud dan een tuin met planten, struiken omdat er tussen de planten onkruid groeit.
:wtf: en in een gazon niet?
2j geleden de tuin volledig laten aanleggen, echt vanuit niets gestart. Maar ik heb op die 2j toch ook al tientallen uren onkruid mogen trekken om het gras vooral gras te laten wezen...

Ja, een tuin met enkele gras en haag vraagt toch minder onderhoud dan een tuin met planten, struiken omdat er tussen de planten onkruid groeit.
Er is niets onderhoudsintensiever dan een gazon.

Slim aanplanten met bodembedekkers en werken met een dikke mulchlaag en er is veel minder onderhoud aan plantenborders dan je zou denken.

Update: nadat ik het bod had uitbracht op de woning kreeg ik binnen de 10 min reply dat de eigenaar het bod niet wou aanvaarden. Hij wou ook geen tegenbod doen. Dezelfde avond staat de woning plots in optie. De agence liet weten dat de woning in optie staat voor de vraagprijs.

Had vroeger een enkel gras, zelfs geen haag en dat was naar mijn gevoel te veel onderhoud aan naar mijn zin. Bijkomend speelden de kinderen vooral in het voorste gedeelde van het gazon, waardoor het achterste gedeelde enkel werd gebruikt om af te maaien.

Nu een zeer kleine tuin, zonder gras enkel houtschors met speeltoestellen op staan. Hebben op fietsafstand een speeltuin.

Wel geen van de kinderen die ook maar enige interesse heeft in voetbal. Indien je met een voetballer in huis zit, kan het gazon niet groot genoeg zijn...

Koop of bouw gewoon iets in het buitenland.

Je bent goed zot om iets te kopen in België. Om dan 25 jaar in de schulden te zitten. (om maar te zwijgen over uw eigen inbreng dat je moet neerleggen) als single is het bijna onmogelijk. Als koppel doenbaar maar hopen dat je geen trut hebt als vrouw, of een idioot als man.
Meestal koop je een huis dat overpriced is of verouderd is, in combinatie met die renoverings wetgeving dat je binnen de 5 jaar moet ondergaan.

Neen danku.

En de term ''woning bezitten'' vind ik nog steeds achterhaald. Het is pas van jou als het volledig afbetaald is vind ik persoonlijk.

Wat de shit is me dat :laugh:.

Toptroeven zijn toch wel de gezellige en oh zo praktische tv-hoek
46134159.jpg
en de badkamer met perfect gepositioneerde lamp
46134164.jpg

46134159.jpg
46134164.jpg

Sommige mensen vinden dit eenmaal mooi é. iedereen heeft zijn keuze.
Voor het zelfste geld is deze keuze financieel voordeliger dan iemand die een andere smaak heeft maar er veel meer voor betaald.

Als deze persoon dit nu mooi vind, en er minder voor betaald. Zie ik totaal geen probleem :)

46134159.jpg
46134164.jpg
die TV lijkt mij idd vreemd gepositioneerd. vreemd hoekje daar. lijkt mij dat het achter die muur terug hoger komt?

zeer speciale stijl, maargoed, kun je nog wel gaan plaasteren (wel alles gaan demonteren van verwarming etc :x

Terug
Bovenaan