Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Ik had graag eens jullie meningen over de volgende 2 woningen gehoord. Deze liggen naast elkaar, met een prijsverschil van 40k.

Komt het niet door dit:

"TIP: de woning naast de deur staat ook te koop, deze is vergund als vakantiewoning met bewezen rendement en topscores op Booking.com en Google! De ideale opbrengsteigendom!" (vanuit de advertentie van de tweede). Die vakantiewoning is de duurdere.

Komt het niet door dit:

"TIP: de woning naast de deur staat ook te koop, deze is vergund als vakantiewoning met bewezen rendement en topscores op Booking.com en Google! De ideale opbrengsteigendom!" (vanuit de advertentie van de tweede). Die vakantiewoning is de duurdere.
Plus het epc van de vakantiewoning zal waarschijnlijk nog beter zijn, is nog niet gekend maar aan de veluxen zie je dat er veel meer isolatie zit dan in de andere.

Komt het niet door dit:

Plus het epc van de vakantiewoning zal waarschijnlijk nog beter zijn, is nog niet gekend maar aan de veluxen zie je dat er veel meer isolatie zit dan in de andere.
Ik dacht ergens te lezen dat het EPC A is voor de vakantiewoning en EPC B voor de andere. Het zal toch afhangen van de koper of het bewezen rendement en de topscores een meerwaarde in prijs betekenen. Als er geen verdere plannen zijn om de woning als vakantiewoning te gebruiken, lijkt dat me ontoepasselijk. Snap natuurlijk wel dat het voor de verkopers een meerwaarde is.

Wat de shit is me dat :laugh:.

Toptroeven zijn toch wel de gezellige en oh zo praktische tv-hoek
46134159.jpg
en de badkamer met perfect gepositioneerde lamp
46134164.jpg
Die oppervlakte in die regio voor die prijs, niet twijfelen.
Huis kan je veranderen, locatie en grondoppervlakte is wat moeilijker...

Ik moest toch es gniffelen bij de achtergevel
Leg uit?

Wat ik hier vooral onbegrijpelijk vind is de veel te grote afgescheiden keuken met daarin die relatief kleine tafel. Vervolgens een veel te krappe leefruimte waar je amper ruimte hebt tussen de stoelen aan de eettafel en het salon.

Leg uit?

Wat ik hier vooral onbegrijpelijk vind is de veel te grote afgescheiden keuken met daarin die relatief kleine tafel. Vervolgens een veel te krappe leefruimte waar je amper ruimte hebt tussen de stoelen aan de eettafel en het salon.
Als je graag in den donker zit en niet graag naar je tuin kijkt is die achtergevel rijkelijk bekleed met ramen zeker?

De schikking van de ramen in de achtergevel trekt ook op niet veel he, "schots en scheef" is de toepasselijke uitdrukking denk ik.

Misschien geredeneerd dat de tuin west, noord-west georienteerd is en daar toch geen zon komt dus ramen zetten is zot he want er komt toch geen zon daar!

De schikking van de ramen in de achtergevel trekt ook op niet veel he, "schots en scheef" is de toepasselijke uitdrukking denk ik.
Inderdaad, en de manier waarop het dak overloopt naar de garage aan de voorgevel past ook totaal niet bij een pastoriewoning; de term waarmee ze de woning zelf beschrijven.

780.000 euro hiervoor, dat is roch echt totaal van de pot gerukt?

Vorig jaar (of is het ondertussen al niet 1.5 jaar...) is 1 van mijn buren verhuisd naar een gelijkaardige woning op het gebied van grootte. In dezelfde deelgemeente. Die hebben toen 750k€ neergeteld voor een woning met EPC400.

Ik blijf altijd verwonderd over het feit van wie daar het geld kan en wil aan geven. Maar volgens mij zijn sommige mensen toch een beetje te optimistisch geworden in de vraagprijs. Ik zou 400 - 500k al meeeeeer dan genoeg vinden hiervoor...
Als ik 750k zie denk ik altijd eerder aan zoiets... https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/kortessem/3720/11033578 al blijf ik continue verschieten als ik het bedrag zie dat men hier durft te vragen al is het een mooie woning.

Ik heb het afgelopen jaar toch een heel aantal huizen (ongeveer zelfde grote van huis en grond) in die regio (Kortessem, Wellen, Diepenbeek, Alken, Hasselt) verkocht weten worden voor bedragen rond de 500k (450 tot 550, max 500k), met epc waardes die max rond de 200 lagen.
Daar waren zelfs nieuwbouwhuizen bij en huizen met afgesloten garage ipv een soort van carport zoals hier.

Ik heb het afgelopen jaar toch een heel aantal huizen (ongeveer zelfde grote van huis en grond) in die regio (Kortessem, Wellen, Diepenbeek, Alken, Hasselt) verkocht weten worden voor bedragen rond de 500k (450 tot 550, max 500k), met epc waardes die max rond de 200 lagen.
Daar waren zelfs nieuwbouwhuizen bij en huizen met afgesloten garage ipv een soort van carport zoals hier.
Maar hadden die ook een heel laag KI en dure extraatjes zoals op meerdere plaatsen ingemaakte kasten?
En meerdere nieuwbouwhuizen op 1000m2 die dezelfde bereikbaarheid hebben ook?

Leg uit?

is volgens mij gewoon een bovengemiddeld grote leefruimte. Weer classic BG om dat krap te noemen.

De keuken lijkt dan weer zeer groot te zijn. Zou ik nu zelf ook wel een grotere tafel inzetten.

De ramen aan de achtergevel dan weer eerder karig. Zeker op het eerste verdiep.

Terug
Bovenaan