Toevallig dat je er net nu over begint.
Die is er inderdaad.
De zaak in beroep is vorige maand voorgekomen.
Afgelopen maandag hebben we dan het finale verdict mogen ontvangen.
Hiertegen is geen verder beroep mogelijk.
Het komt er op neer dat wij bijna 2500€ moeten betalen.
De rechter is de huisbaas deels gevolgd in z'n redenering dat er een deurwaarder een rapport had opgemaakt.
Onderstaande komt uit het vonnis :
De huurschade is als volgt samengesteld:
- schade in de badkamer (60,00 EUR);
- schade terras (1.500,00 EUR);
- folie voordeur (50,00 EUR);
- gaten raamprofiel (150,00 EUR)
- de schade aan de wc’s (650,00 EUR);
Voor het overige volgt de rechtbank het eerdere vonnis van de vrederechter, onder meer wat betreft de kosten voor het schuifraam (310,24 EUR), de gerechtsdeurwaarderskosten (175,00 EUR) en de terugbetaling door dhr.huisbaas van de onroerende voorheffing.
Na schuldvergelijking (dit is de aftrek van de terug te betalen onroerende voorheffing) blijft er voor u nog een saldo van 2.489,00 EUR te betalen. Op dit bedrag komen nog gerechtelijke interesten bovenop.
En rolrecht van 160€.
Vinden we dit rechtvaardig ? Nee. Natuurlijk niet. Maar we hebben voor ons eigen uitgemaakt dat we het achter ons gaan laten liggen.
Heeft al genoeg stress en ergernis veroorzaakt.
We hadden volgens de advocaat pech dat we een van de strengste rechters hadden.
En voor mij persoonlijk vind ik het ergste dat van al die prijzen die hij opsomde , er geen enkele factuur of offerte is.
Juist of die dwaas dat hele terras gaat vervangen omdat er wat roestplekjes op de tegels te zien waren.
Laat me niet lachen.
Ach , ik laat het hierbij.
Aan alle huurders , koop asap zelf een eigendom.
En als dat niet haalbaar is. Documenteer en informeer jullie degelijk.
Dat er bij geschillen genoeg argumenten en bewijzen zijn om het tegendeel te bewijzen.
En zelfs dan ben je niet zeker zoals je hierboven kan lezen.
Terzijde : ik ben de laatste maanden enkele ex-buren tegengekomen die ondertussen ook allemaal verhuist zijn.
Die kerel heeft dus tegen 3 van hen ook een procedure lopen. Voor nog hogere bedragen.