"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Bullshit, heb beiden gehad. Een 1 serie is allesbehalve beter afgewerkt.
Allez kom kom, in deze moet ik den blauwe geschelpte toch gelijk geven.
Een 1er is wel degelijk beter afgewerkt, en nog geen klein beetje. VW opereert wel degelijk in een klasse lager.

Allez kom kom, in deze moet ik den blauwe geschelpte toch gelijk geven.
Een 1er is wel degelijk beter afgewerkt, en nog geen klein beetje. VW opereert wel degelijk in een klasse lager.
Qua rijgedrag zeker en vast. Qua interieur is dat toch maar hetzelfde of het moet hem al in de details zitten. Een golf voelt niet aan als een camionette, is gewoon een heel solide wagen.

Hopelijk stond er geen pauper 116d vervangwagen tussen want dat zo een serieuze deuk in uw gemoed gegeven hebben :laugh:
Wel, een collega van mij rijdt met een (dure) i8, en die heeft een ongeval gehad en kwam dus met de vervangwagen aan. Die heeft toch even groen gelachen omdat hij "zijn machine" niet kon showen. De rest van de gasten van het feest stond trouwens op een andere parking, maar dat waren nog steeds vooral Range Rovers.

Wat mij vooral opviel, het was duidelijk een gezelschap met geld op overschot en een interesse in auto's. En er was meer volk naar de Yaris aan het kijken dan naar de Lamborghini.

Ik vind trouwens de afwerking bij BMW nu ook niet zoveel beter dan bij VW hoor. Toch zeker niet als je niet naar de specifieke opties daarvoor gaat (lederen dashboard etc).

Is het interieur dan zo veel verbeterd bij de laatste generatie? Want de F20 is nu toch nu ook niet zo denderend beter dan een Golf.
Maar als je gaat zeggen dat een Golf een camionet is tov een BMW, dan heb je ofwel nog nooit in die auto's gezeten, ofwel ben je een ongelofelijke snob.

Is het interieur dan zo veel verbeterd bij de laatste generatie? Want de F20 is nu toch nu ook niet zo denderend beter dan een Golf.
Maar als je gaat zeggen dat een Golf een camionet is tov een BMW, dan heb je ofwel nog nooit in die auto's gezeten, ofwel ben je een ongelofelijke snob.
Correctie: BMW fanboy...

Imo zit er qua afwerking weinig verschil tussen de A, de 1, de A3 en de Golf. Bij de eerste 3 is de range qua afwerking, uitrusting en motoren naar boven toe wel groter. Maar voor een gelijkaardige prijs krijg je ook iets gelijkaardigs. Moet nu wel zeggen dat de A klasse die ik nu heb toch wel minder lijkt afgewerkt dan mijn vorig model Golf.

Bij de F20 kreeg je in grote lijnen gewoon het F30 interieur maar dan in iets kleinere vorm. Met andere woorden heb je dus het 3 en 4-reeks interieur en alle aanverwanten. Qua materiaalverbruik gewoon vrijwel 1 op 1. Nu kan je veel zeggen maar dat is geen niveau golf of eender welke VW natuurlijk.
De F43 idem, in grote lijnen gewoon het G20 interieur qua materialen, enkel iets beperkter in totaliteit qua snufjes.

Allez ik zeg nergens dat een golf een camionette is. Noch dat de golf slecht is afgewerkt. Ik heb volgens mij al tot in den treure herhaald dat de golf de referentie in zijn klasse is op dat vlak. Al laat de nieuwe golf 8 wel enkele steken vallen, maar goed zelfs dan nog. Maar het is wel in zijn klasse. De premium drie zijn wel effectief een niveau hoger, wat geen schande is uiteraard. Maar we moeten een kat een kat durven noemen.

Een Skoda en Seat die zijn de laatste jaren gewoon akelig dicht aan het komen bij hun VW tegenpolen. Terwijl ze toch wel gevoelig goedkoper zijn. Dat lijkt mij gevaarlijker. Ik zit momenteel al op het punt dat ik eerder een Skoda of Seat zou kopen dan een VW. Ik heb effectief al gekeken naar de nieuwe Octavia RS.

Bij de F20 kreeg je in grote lijnen gewoon het F30 interieur maar dan in iets kleinere vorm. Met andere woorden heb je dus het 3 en 4-reeks interieur en alle aanverwanten. Qua materiaalverbruik gewoon vrijwel 1 op 1. Nu kan je veel zeggen maar dat is geen niveau golf of eender welke VW natuurlijk.
De F43 idem, in grote lijnen gewoon het G20 interieur qua materialen, enkel iets beperkter in totaliteit qua snufjes.

Allez ik zeg nergens dat een golf een camionette is. Noch dat de golf slecht is afgewerkt. Ik heb volgens mij al tot in den treure herhaald dat de golf de referentie in zijn klasse is op dat vlak. Al laat de nieuwe golf 8 wel enkele steken vallen, maar goed zelfs dan nog. Maar het is wel in zijn klasse. De premium drie zijn wel effectief een niveau hoger, wat geen schande is uiteraard. Maar we moeten een kat een kat durven noemen.

Een Skoda en Seat die zijn de laatste jaren gewoon akelig dicht aan het komen bij hun VW tegenpolen. Terwijl ze toch wel gevoelig goedkoper zijn. Dat lijkt mij gevaarlijker. Ik zit momenteel al op het punt dat ik eerder een Skoda of Seat zou kopen dan een VW. Ik heb effectief al gekeken naar de nieuwe Octavia RS.
Dat ivm de camionette was op dien geschelpte, niet op u.

Werkt dat automatisch zoals bij Tesla? Dus bij accident dat er meteen x aantal voorgaande minuten opgeslagen worden. Of bij toeteren idem.
Of moet je die actief laten filmen om de beelden te laten opslaan?

Werkt dat automatisch zoals bij Tesla? Dus bij accident dat er meteen x aantal voorgaande minuten opgeslagen worden. Of bij toeteren idem.
Of moet je die actief laten filmen om de beelden te laten opslaan?
Automatisch bij een ongeval (20s voor en 20s na ongeval). Voor dit soort dingen moet je manueel starten (maar dus ook vanaf 20s voordat je de knop induwt). Je kan jammer genoeg geen shortcut maken op die genummerde knoppen, dus enkel op het "home screen".

Euh zowat alles vandaag. Zat in Kanne op een terrasje.

8-9 Ferrari's, 458, 488, Testarossa, 599, ...
Enkele gallardo's
Resem E63, C63, M3, M4, M5, RS5, ...
AMG GT, GTR, SLS, ...
Aston Martins, geen idee welke modellen
Porsche GT3, GT2RS, Targa, 992 Turbo S, ....

Zot rondritje precies. Zag daar wel een paar yuppies met een hemd van Zoute Grand prix rondlopen dus weet niet of het van dat uit was ofzo.

Enkele gallardo's
AMG GT, GTR, SLS, ...

Zot rondritje precies. Zag daar wel een paar yuppies met een hemd van Zoute Grand prix rondlopen dus weet niet of het van dat uit was ofzo.
Zeker dat ge in Kanne zat en niet in Cannes? :D

Enkele gallardo's
AMG GT, GTR, SLS, ...

Hier heb ik er zondag namiddag ook een deel van gezien denk ik

Witte 458, M5 erachter en nog een supra

Er was precies een Ferrari meeting in St-Martens-Latem vandaag, nog nooit zo veel Ferrari's bij elkaar gezien.
En ze zaten allemaal mooi achter elkaar geblokkeerd door een auto die aan het draaien was op een plaats waar ze ongelofelijk veel plaats had, maar er minimaal van gebruik maakte waardoor ze elke 5cm van vooruit naar achteruit wisselde om om te draaien.

Er was precies een Ferrari meeting in St-Martens-Latem vandaag, nog nooit zo veel Ferrari's bij elkaar gezien.
En ze zaten allemaal mooi achter elkaar geblokkeerd door een auto die aan het draaien was op een plaats waar ze ongelofelijk veel plaats had, maar er minimaal van gebruik maakte waardoor ze elke 5cm van vooruit naar achteruit wisselde om om te draaien.
Bizar, ik ben de hele namiddag in Sint-Martens-Latem geweest en ik heb geen enkele Ferrari gezien of gehoord. 🤣

Bizar, ik ben de hele namiddag in Sint-Martens-Latem geweest en ik heb geen enkele Ferrari gezien of gehoord. 🤣
Ze waren wel onderweg voor een toerrit volgens mij, dus misschien heb je het vertrek en de terugkomst volledig gemist.
Er zaten ook zeer veel buitenlandse platen bij, witte plaat met zwarte letters, begon met LS en dan 4tal cijfers dacht ik.
Formaat en lettertype was niet gelijkaardig aan wat we hier in onze omstreken hebben. Ik weet niet van waar ze precies komen.
En het waren ook allemaal recente modellen, geen oldtimers gezien.

Trouwens wel bijzonder dat je geen enkele gezien hebt, ik kom er in het weekend altijd wel minstens eentje tegen. Of ze waren misschien net allemaal mee met die toerrit :p

Terug
Bovenaan