"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Zo een Peugeot 508 SW Sport Engineered. Knappe verschijning, maar dat spel kost je ook €68k. Dat zou ik toch moeilijk vinden voor een Peugeot.
Probleem van zo een wagen is de prijs terwijl die auto de ‘erfenis’ meedraagt van zijn goedkopere variant. Het is ‘maar’ een Peugeot en ge betaalt een arm en een been.

Maar een knappe wagen, dat wel! Die 308 vind ik ook enorm geslaagd. Een beetje een comeback van Peugeot imo. Sinds de 406 hebben die immers geen mooie wagen meer gemaakt.

Probleem van zo een wagen is de prijs terwijl die auto de ‘erfenis’ meedraagt van zijn goedkopere variant. Het is ‘maar’ een Peugeot en ge betaalt een arm en een been.

Maar een knappe wagen, dat wel! Die 308 vind ik ook enorm geslaagd. Een beetje een comeback van Peugeot imo. Sinds de 406 hebben die immers geen mooie wagen meer gemaakt.
Ja maar het blijft een Peugeot 508.
Ken je die uitspraak van die aap en die ring?

Is Phate13 niet nijntje?
Voor zover ik weet, niet :p (wel qua avatar ...)

Ik vind het ook een knappe wagen, maar ge krijgt toch nooit verkocht dat die duurder is dan een 330e...

Ja maar het blijft een Peugeot 508.
Ken je die uitspraak van die aap en die ring?
Die uitspraak heeft daar eigenlijk niks mee te maken. Een 508 is een mooie wagen tout court imo. De SE versie maakt hem gewoon nog knapper. Het is de prijs die tegensteekt.

Moest ik mogen kiezen tussen een 330e of zo een 508 SE los van enige fiscale redenen ging ik wel voor die 508.

Die uitspraak heeft daar eigenlijk niks mee te maken. Een 508 is een mooie wagen tout court imo. De SE versie maakt hem gewoon nog knapper. Het is de prijs die tegensteekt.

Moest ik mogen kiezen tussen een 330e of zo een 508 SE los van enige fiscale redenen ging ik wel voor die 508.
Die heeft er net heel veel mee te maken. Visueel mag zo een 508 dan wel super zijn, onder die koets blijft het een Peugeot, een PSA-machine.
Van de mensen in mijn omgeving die met een recente Peugeot rijden of hebben gereden hoor ik toch geen echte lofzang hoor.
Sommige zeggen dan “goed dat het mijn eigen wagen niet is”, maar jij staat wel steeds in de garage en rijdt rond met zaken die niet werken of storingen.

Die heeft er net heel veel mee te maken. Visueel mag zo een 508 dan wel super zijn, onder die koets blijft het een Peugeot, een PSA-machine.
Van de mensen in mijn omgeving die met een recente Peugeot rijden of hebben gereden hoor ik toch geen echte lofzang hoor.
Sommige zeggen dan “goed dat het mijn eigen wagen niet is”, maar jij staat wel steeds in de garage en rijdt rond met zaken die niet werken of storingen.
Dan begrijp je niet goed wat die uitspraak wil zeggen denk ik :unsure:

Die uitspraak zou bijvoorbeeld geldig zijn op een fiat multipla en daaronder forged Vossen wielen leggen ofzo :p (niet dat ik van die Vossen wielen mooi vind maar you get my point)

Anyways, ik heb geen idee hoe goed/slecht zo een 508SE is en ik zal het wellicht nooit weten. Ik vind het gewoon fijn om toch af en toe zo een wagens te zien rondrijden en te appreciëren, in de plaats van al die BMW/Audi/Mercedes op de baan. Ik had dat vroeger met de OPC's van Opel ook :)

Tja, als je betrouwbaarheid wil moet je in Azië zijn niet in de VS of Europa.
Over het algemeen is de kwaliteit en betrouwbaarheid van Europese auto's toch heel goed he. Ik heb tot nu toe toch nooit echte problemen gehad en in mijn omgeving mensen ook niet specifiek.

Dat vind ik persoonlijk zo'n zever. Je kan hetzelfde zeggen van VAG, maar ik denk dat de meesten geen probleem hebben met een Porsche, of RS6 ofzo...

En idem voor BMW en mini he. Een mini diesel is ook niet bepaald hetzelfde als een JCW...

Dan begrijp je niet goed wat die uitspraak wil zeggen denk ik :unsure:

Het dekt de lading nochtans wel netjes :P
“wat lelijk, slecht of dom is, wat gebreken heeft, maak je niet mooi, goed of slim door verhullende versieringen”
Het mag dus wel een visueel mooie wagen zijn, het blijft een Peugeot.

Dat vind ik persoonlijk zo'n zever. Je kan hetzelfde zeggen van VAG, maar ik denk dat de meesten geen probleem hebben met een Porsche, of RS6 ofzo...

En idem voor BMW en mini he. Een mini diesel is ook niet bepaald hetzelfde als een JCW...

De insteek is daar wel totaal anders. Wat maakt een RS6 een RS6 dat is de motor, de afstelling van het onderstel en de componenten daarvan.
Maar voor al de rest is dat gewoon een A6. Je kan niet zeggen “tgoh de navi van een A6 is toch maar pover” of “de bouwkwaliteit is maar pover”, en dan heel lyrisch zijn over een RS6. Want dat is een identieke navi en de algemene bouwkwaliteit is identiek.

Dat heb je ook met de 508 SE. De elektronica is gewoon identiek aan de gewone 508.
Het is niet omdat je een SE van 68k koopt dat je ineens geen water meer in uw koffer hebt ofdat uw airco in de zomer bij +25 wel koude lucht wilt geven. En dan noem ik ineens de twee grootste problemen van de 508.

Het kan zijn dat je het ook aan uw pan hebt met de verkeerde aandrijfbouten die zorgen dat uw wagen onverwacht uitbreekt. Ze hebben meer dan een jaar lang de verkeerde bouten gebruikt, dus het is niet alsof dat lang is natuurlijk.

Voor het eerst de BMW iX tegengekomen. Niet echt mijn ding qua design.
Maar los van of het nu je ding is of niet, ik snap niet dat BMW er geen BMW design van gemaakt heeft.
Buiten de nieren (en logo's) zie je dus helemaal niet dat het een BMW is.
Terwijl je van quasi elke andere BMW wel kan zeggen dat het een BMW is.
Zelfs de Active en Gran Tourer. Buiten het koetswerk, hebben die 2 auto's ook dezelfde design elementen als de rest.

Voor het eerst de BMW iX tegengekomen. Niet echt mijn ding qua design.
Maar los van of het nu je ding is of niet, ik snap niet dat BMW er geen BMW design van gemaakt heeft.
Buiten de nieren (en logo's) zie je dus helemaal niet dat het een BMW is.
Terwijl je van quasi elke andere BMW wel kan zeggen dat het een BMW is.
Zelfs de Active en Gran Tourer. Buiten het koetswerk, hebben die 2 auto's ook dezelfde design elementen als de rest.
Begin hem ook vaker tegen te komen. Het is inderdaad meer range rover dan BMW imo...

Vandaag nog eens naar bureau gereden. De iX3's en Polestars vliegen nu precies wel buiten. Zeker 5 van elks tegengekomen.

Terug
Bovenaan