los van het feit dat forza een heel afgewerkte, complete games is. Gaat er in veel gevallen veel DEV tijd verloren aan dit soort zaken te implementeren.
Niets is gratis en het gaat altijd ten koste van iets anders.
Wat heb je het liefst, dat ze in uw rpg een pronoun optie steken i.p.v een optie zoals tattoos. of één of andere side mission er in stoppen die draait rond geforceerde diversiteit/ sexualiteit met bijhorende cutscenes die niets van meerwaarde heeft aan het verhaal.
Of dat ze die tijd gebruiken voor één of andere extra sidequest die wel relevant is voor het hoofdverhaal, of gewoon de main story verbeteren, mechanics, graphics, whatever verbeteren met die week aan development tijd die ze verspild hebben aan geforceerde inclusie.
Assasins creed shadows is ook zo eentje....
Main char is black? OK
main char is een zwarte samurai? Raar maar oke
main char is een zwarte samurai in pre edo tijdperk japan? compleet belachelijk.
Voor mij als iemand die zeer gepassioneerd is door japan en de geschiedenis er van is dat genoeg om heel dat spel te verneuken voor mij want het breekt compleet de immersie.
Dat je tempels kon afbreken tot daar toe, who cares, het is een spel. overdreven reactie uit japan.
Als ze eens een AC game willen maken met een zwarte of transgender of whatever in de hoofdrol mogen ze dat gerust doen, maar doe het dan in een setting waar die karakters thuishoren.
Ik denk ook dat er veel potentieel en talent verloren gaat in development studios door geforceerde inclusie in het huurproces van personeel. In mijn ogen moet je altijd de beste persoon voor de job nemen en niet een bepaalde % diversiteit hebben binnen uw bedrijf. Blizzard is een mooi voorbeeld van een zinkend schip hierdoor. En dit zeg ik als echte blizz fanboy van het eerste uur, die mensen zijn totaal hun voeling verloren met hun doelgroep na dat sexuele intimidatie schandaal ( wat echt niet oké was ). Die mensen moesten inderdaad buiten, maar die hebben dan als één of andere PR stunt massaal gaan inzetten op diversiteit onder hun personeel en sindsdien hebben die letterlijk niets goed uitgebracht en hun bestaande games zijn ook allemaal veel minder goed qua updates.
Een kennis van mij werkte in hun hoofdkantoor, is daar beginnen kort na wow uitkwam. Die heeft na 20j zijn ontslag gegeven omdat die het daar niet meer aan kan met al die zever. Werkt nu bij Remedy waar ze voorlopig nog vrij zijn van die bullshit