Daniël-Kun
Member
Persoonlijk denk ik dat het oké is, maar ik ben geen RF ingenieur of radioloog.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit dus. Alsof water drinken uit het glazen flesje (gaat trager=4G) niet schadelijk is maar uit een glas (5G) wel.5G is een communicatienorm, geen radiospectrum. Daar begint de misvatting al. In een groot deel van de gevallen werkt het in (quasi) hetzelfde spectrum als 4G en de eerdere G's.
.5G is een communicatienorm, geen radiospectrum. Daar begint de misvatting al. In een groot deel van de gevallen werkt het in (quasi) hetzelfde spectrum als 4G en de eerdere G's.
Een microgolfoven is gesloten en die straling verlaat dat toestel niet.Schrik voor straling? Begin dan alvast met uzelf in aluminium te wikkelen wanneer je de microgolfoven opzet, dat ding zendt veel meer straling uit.

Nee dat is het niet en een afbeelding geplukt van het internet gaat daar niks aan veranderen. 5G kan gebruikt worden op hogere frequenties dan 4G maar wordt in de praktijk in quasi hetzelfde spectrum gebruikt als 4G. Die hogere frequenties waarvan sprake zijn praktisch alleen bruikbaar in heel specifieke omstandigheden en blijven evengoed ver buiten het spectrum van ioniserende straling.5G is weldegelijk een radiospectrum en het radiosprectrum heeft een frequentie tot 15x hoger dan 4G.
Een microgolf lekt wel degelijk straling, alleen onvoldoende om schadelijk te zijn. Geen idee ook waar uw huisdierding vandaankomt, ik spreek over straling buiten het toestel, jij stelt voor een huisdier in het toestel te steken?Een microgolfoven is gesloten en die straling verlaat dat toestel niet.
Als je me niet gelooft steek uw huisdier dan in een microgolf en laat ons weten of het schadelijk was.
Misschien had je hem dan liever wel in aluminiumfolie gewikkeld.

Het is dan ook onmogelijk om te bewijzen dat iets onschadelijk is. Aangezien je een niet-waarneming nooit als bewijs kan zien...Het is eigenlijk simpel, de vraag valt niet te beantwoorden wegens gebrek aan bewijs.
Er is geen bewijs dat het schadelijk is, maar tegelijk ook geen bewijs dat het niet schadelijk is.
Ik heb iemand in de familie die onderzoek doet naar toepassingen van 5G en opvolgers daarvan. En dat is hun standpunt er over als je vraagt of het schadelijk is.
Maar het feit dat ze er wel dagelijks mee werken wilt natuurlijk veel zeggen.
![]()
![]()
5G is weldegelijk een radiospectrum en het radiosprectrum heeft een frequentie tot 15x hoger dan 4G.
Idd. Sluitend bewijs gaan we dus wellicht nooit hebben.Het is dan ook onmogelijk om te bewijzen dat iets onschadelijk is. Aangezien je een niet-waarneming nooit als bewijs kan zien...
Bvb, het is niet bewezen dat het eten van groenten en fruit onschadelijk is. Het is enkel bewezen dat het eten ervan voordelen heeft, en er is geen enkel bewijs dat aantoont dat het schadelijk zou zijn. Maar dat bewijst niet dat het effectief onschadelijk is.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het ding een kooi van Faraday was.5G is een communicatienorm, geen radiospectrum. Daar begint de misvatting al. In een groot deel van de gevallen werkt het in (quasi) hetzelfde spectrum als 4G en de eerdere G's. Schrik voor straling? Begin dan alvast met uzelf in aluminium te wikkelen wanneer je de microgolfoven opzet, dat ding zendt veel meer straling uit.
Een microgolfoven is idd een kooi van Faraday, maar niet helemaal gesloten en het ding lekt wel nogal wat straling. Compleet ongevaarlijk trouwens.Ik ging er eigenlijk vanuit dat het ding een kooi van Feraday was.
Weer on topic over de vraag welke straling schadelijk is, ik meen dat er een aantal jaar geleden een onderzoek is geweest over kanker en electriciteitsmasten en daar kwam verrassend genoeg uit dat in de buurt van electriciteitsmasten meer gevallen van kanker voorkwamen. Dus, helemaal onzin blijken die beweringen niet helemaal te zijn.
Hmm, dat geloof ik wel ja maar of het ook ongevaarlijk is als je altijd naast dat ding staat bij veelvuldig gebruik? Ik staEen microgolfoven is idd een kooi van Faraday, maar niet helemaal gesloten en het ding lekt wel nogal wat straling. Compleet ongevaarlijk trouwens.
In dat onderzoek i.v.m. hoogspanningsleidingen was er enkel sprake van een minieme correlatie. Zoek eens het verschil op tussen correlatie en causaliteit, correlatie is iets dat vaker wordt misbruikt in wappie-kringen om zogezegd dingen aan te tonen.
Verder, recent nieuws wat betreft de gsm straling: https://tweakers.net/nieuws/226144/...smartphonegebruik-en-kans-op-hersentumor.html
Naar alle waarschijnlijkheid zouden de cijfers exact dezelfde zonder die normen. Het is een overvloed aan overzichtigheid die vooral gelinkt is aan het woordje "straling". Bij bvb chemische stoffen of voeding waar zoveel onderzoek naar gebeurd zou zijn en waar geen negatieve gevolgen vastgesteld werden zouden er nooit dergelijke normen vastgelegd worden.Interessant
Aangezien er hier genoeg mensen met kennis van zaken zitten: hoe passen de zogenaamde 'stralingsnormen' dan in dit verhaal? Of hoe zouden die cijfers er (kunnen) uitzien zonder die normen?