Je glimlach van vandaag

Laatste pakske kip uit de diepvries gepakt, en dan zien dat de Lidl vanaf morgen terug kip in promotie heeft aan 6,99€/kg. Het zijn de kleine dingen in het leven.

Al wilt dat ook zeggen dat ik weer 2-3 uur bezig ga zijn met 15 kg kipfilet in stukjes te snijden :unsure:

Laatste pakske kip uit de diepvries gepakt, en dan zien dat de Lidl vanaf morgen terug kip in promotie heeft aan 6,99€/kg. Het zijn de kleine dingen in het leven.

Al wilt dat ook zeggen dat ik weer 2-3 uur bezig ga zijn met 15 kg kipfilet in stukjes te snijden :unsure:
Voor ne cent per kilo meer, kunde al voorgesneden blokskes kopen :P
ZZ0oVuQ.png

Nog tot woensdag in den Delhaize!

[edit]Ah, wacht, 't is €6,66 in de lidl :P

Voor ne cent per kilo meer, kunde al voorgesneden blokskes kopen :P
ZZ0oVuQ.png

Nog tot woensdag in den Delhaize!

[edit]Ah, wacht, 't is €6,66 in de lidl :P
Vroeger kocht ik altijd altijd kippenblokjes, maar het probleem is dat die vaak nog te groot zijn. Vaak is zo'n kipfilet dan in 4 of 5 stukken gesneden. En ik doe dagelijks kip tussen een wrap om mee te neme naar het werk, en paar keer per week op zelfgemaakte pokebowl. En als ik ze dan toch nog eens opnieuw moeten snijden kan ik net zogoed de goedkopere variant nemen. 😅

En naarmate ik ouder wordt haal ik precies meer en meer plezer uit het vinden van goede promo's :unsure:

Ik heb nu zo'n vleesschaar voor gevogelte gekocht, kijken of dat misschien wat sneller gaat. 😅

Vroeger kocht ik altijd altijd kippenblokjes, maar het probleem is dat die vaak nog te groot zijn. Vaak is zo'n kipfilet dan in 4 of 5 stukken gesneden. En ik doe dagelijks kip tussen een wrap om mee te neme naar het werk, en paar keer per week op zelfgemaakte pokebowl. En als ik ze dan toch nog eens opnieuw moeten snijden kan ik net zogoed de goedkopere variant nemen. 😅

En naarmate ik ouder wordt haal ik precies meer en meer plezer uit het vinden van goede promo's :unsure:

Ik heb nu zo'n vleesschaar voor gevogelte gekocht, kijken of dat misschien wat sneller gaat. 😅
Ge kunt die blokskes ook nog kleiner snijden hé :unsure: Maar dan is een groot deel van het werk al gedaan + met uw schaar gaat ge makkelijker zo'n blokske kunnen knippen dan ne ganse filet + dan kunt ge nog altijd invriezen in de portiegrootte die voor jou geschikt is :P

En sure, dat van die promo's snap ik. Maar zie mijn edit; ik ging uit van de prijs die jij postte en dan was het maar ne cent per kilogram verschil (eigenlijk zelfs nen halve cent want 1+1 gratis aan €13,99/kg :D ) en dat is verwaarloosbaar ^^ Zeker omdat het dan ook minder moeite is.

Of je kan zoals ik doen als de filets niet te groot zijn, per filet invriezen en dan kan ik er nog mee doen wat ik wil eens ontdooid: ganse filet, blokjes, reepjes, ... En dan voelt het als minder werk elke keer i.p.v. alles in 1 batch te doen ;)

@Carrion Triple win bij den Aldi! Ik heb er meegepakt toen ik er daarnet passeerde dus glimlach voor mij :)
XIcfdyK.png

• Makkelijker op maat te snijden dan filets
  • Malser vlees en (in mijn ogen) uitermate geschikt voor wraps
  • Nog goedkoper!!!!

@Carrion Triple win bij den Aldi! Ik heb er meegepakt toen ik er daarnet passeerde dus glimlach voor mij :)
XIcfdyK.png

• Makkelijker op maat te snijden dan filets
  • Malser vlees en (in mijn ogen) uitermate geschikt voor wraps
  • Nog goedkoper!!!!
en trekt het ook effectief op iets? Mijn ervaringen met die goedkope kip uit de supermarkt is meestal een zwembad van water dat gelost wordt van zodra je deze begint te bakken.

en trekt het ook effectief op iets? Mijn ervaringen met die goedkope kip uit de supermarkt is meestal een zwembad van water dat gelost wordt van zodra je deze begint te bakken.
Geen probleem bij die haasjes meestal. Bij de filets/blokjes kan dat wel voorvallen maar ook niet altijd. Bv. die van de lidl heb ik dat eigenlijk nog maar zelden gehad.
En zelfs als het zo is, kipfilet bij de kippenboer hier in de buurt is €18/kg de laatste keer dat ik geweest ben. Dus het vocht dat je verliest is niet evenredig met het prijsverschil. En de smaak is ook niet zoveel minder. Ik kies ook voor de filet van de kippenboer als ik gewoon gebakken/gegrilde kipfilet maak. Maar voor in een curry/stoofpotje/wraps/slaatjes/... zijn die van de supermarkt goed genoeg (voor mij) en een pak goedkoper. Voor vol-au-vent bv koop ik expres de goedkope kippen omdat die veel meer vocht & smaak afgeven als ik er bouillon van trek en ik dat ook graag heb.

Terug
Bovenaan