Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Hoe snel ne mens automatismen kweekt.
Echt hé, toen ik enkele weken aan een stuk met de VW ID Buzz moest rijden wou ik EAP van Tesla inschakelen, of schakelen via de hendel op het stuur, omgekeerd dan de hendel in de Tesla willen naar voor of naar achter draaien zoals in de ID Buzz. 🥲

Als ik op een dag weer moet schakelen zal het wat zijn.

Android Auto vandaag...
...
Serieus... A.I. integratie can't come soon enough!

Hier is ondertussen Gemini blijkbaar actief in Android Auto. Reactie op "Hey Google" is nu eigenlijk Gemini die antwoordt. Dit helpt duidelijk ook met het vragen om bepaalde muziek te spelen (al is het nog niet perfect). Vroeger had ik toch vaak dat Google er totaal niet in slaagde de juiste song te spelen. Bvb Angèle bleek onmogelijk.

Hier is ondertussen Gemini blijkbaar actief in Android Auto. Reactie op "Hey Google" is nu eigenlijk Gemini die antwoordt. Dit helpt duidelijk ook met het vragen om bepaalde muziek te spelen (al is het nog niet perfect). Vroeger had ik toch vaak dat Google er totaal niet in slaagde de juiste song te spelen. Bvb Angèle bleek onmogelijk.
Ik denk spontaan aan de (oude) BBC-clip waar twee Schotten een lift proberen te nemen die werkt met stemcommando's. Als je dan talen mengt (Angèle op zijn Frans) slaat dat ding waarschijnlijk tilt. Of pak zo'n Mari Froes, moet je dat op zijn Nederlands uitspreken (Froes) of correct op zijn Portugees (Fro-esh)?

Ik weet het.. hier ook, antwoorden duren nu wel langer en zitten vaak vol fouten. Tot hiertoe kan ik het geen succes noemen na mijn ervaringen.

Hier ook gemerkt van de week. Ik krijg wel continu andere stemmen, vooral de Vlaamse en de Nederlandse vrouw wisselen elkaar af. En tussendoor komt er ook nog eens een man opdagen. Allemaal binnen dezelfde "sessie" 🤣

Maar hier ook voorlopig nog niet echt beter te noemen...

Of Google die een andere muzieksmaak heeft.

Ik denk spontaan aan de (oude) BBC-clip waar twee Schotten een lift proberen te nemen die werkt met stemcommando's. Als je dan talen mengt (Angèle op zijn Frans) slaat dat ding waarschijnlijk tilt. Of pak zo'n Mari Froes, moet je dat op zijn Nederlands uitspreken (Froes) of correct op zijn Portugees (Fro-esh)?
Eleven!!
Geniale sketch

Of Kevin Bridges in WILTY:

there was a communications breakdown, there was a Bulgarian guy trying to speak english, and 2 Scottisch guys also trying to speak english, it was a mess.

Hoe snel ne mens automatismen kweekt.

Nu een paar jaar mijn eerste wagen met automatische bak.
Eergisteren binnen gedaan voor een foutmelding.

Vervangwagen is een geschakelde.
Starten: dat spel werkt niet, paar keer proberen...
Ah ja, koppeling.

In achteruit zetten, tik tegen dat hendeltje naast stuur: ruitenwissers aan:rolleyes:
Af en toe tijdens rijden: ah ja just, schakelen
Dag 2: het gaat weer op auto-pilot

Dag 3: eigen wagen terug: met linkervoet zoeken naar die niet bestaande koppeling 😂
Hier viel dat nog mee toen ik ne handgeschakelde vervangwagen kreeg. Ik heb wel even 5 minuten liggen nadenken van: Hoe pak ik dit aan.
Maar nadien kon ik er toch goed mee rond rijden. Dat wende hier toch vrij snel.

Mijn lichaam vergeet bepaalde automatismen van vroeger blijkbaar niet snel. Zo ging ik vorig jaar voor het eerst in ruim 30 jaar (letterlijk) nog eens skiën en ik kon asap zonder nadenken, al meteen weer parallel naar beneden skiën aan een stevig tempo op de rode piste (wel maar één keer want daarna waren al mijn beenspieren de sjaak :D)

Alleen bergaf en bergop had ik het lastig met de vervangwagen, omdat je dan de koppeling net op de grens moet houden anders bolt ie gewoon voor of achteruit. Daar zat helaas raar maar waar geen automatische optie op.

Ik had meer last toen ik onlangs met de wagen van ons moeder wilde rondrijden. Ik rij met een elektrische wagen. Als ik op de gas duw op minder dan 1 sec knal ik er vandoor. Die van ons moeder reageert de eerste 5 sec niet eens (gene zever). Vooral verschrikkelijk aan een kruispunt als men toetert maar dieë bak dus gewoon extreem traag reageert.

Dat is zo ne bak van 30 jaar oud (letterlijk) en dat spul trekt niks meer op. Dat die nog bolt is super en sjiek maar ja "hoe" :)

Ik zit hier in een b&b net over de grens in Nederland. Valt me wat tegen want eigenaars hebben 2 grote honden (die dus gewoon rond lopen en zogezegd heel braaf zijn). Ik heb panische angst van honden. Moeilijk, maar oké ik maak er het beste van. Net nog even gaan wandelen met mijn vriendin en komen daar plots 3 van soort herderhonden naar ons gelopen. Er loopt een kind en vrouw bij, maar geen van die honden was aangelijnd of werd teruggeroepen. Ik schiet in lichte paniek en vraag 'Zijn die honden van u?'. Dat vrouwtje antwoordt nee en ik zeg dat ik dus veel schrik heb waarop ze zegt dat de 'honden niets doen en dat ik dan maar gewoon moet doorwandelen als ik schrik heb'. Die beesten komen daar met hun tanden bloot naar ons gelopen nota bene. Bon, ik wandel er langs, mijn vriendin tss mij en die honden. Roept die vrouw nog "Dat is niet zo stoer hoor!".

Wtf. Madame laat haar honden lopen en maakt me dan nog wat belachelijk met zo'n opmerking.
Klotewijf.

Ik zit hier in een b&b net over de grens in Nederland. Valt me wat tegen want eigenaars hebben 2 grote honden (die dus gewoon rond lopen en zogezegd heel braaf zijn). Ik heb panische angst van honden. Moeilijk, maar oké ik maak er het beste van. Net nog even gaan wandelen met mijn vriendin en komen daar plots 3 van soort herderhonden naar ons gelopen. Er loopt een kind en vrouw bij, maar geen van die honden was aangelijnd of werd teruggeroepen. Ik schiet in lichte paniek en vraag 'Zijn die honden van u?'. Dat vrouwtje antwoordt nee en ik zeg dat ik dus veel schrik heb waarop ze zegt dat de 'honden niets doen en dat ik dan maar gewoon moet doorwandelen als ik schrik heb'. Die beesten komen daar met hun tanden bloot naar ons gelopen nota bene. Bon, ik wandel er langs, mijn vriendin tss mij en die honden. Roept die vrouw nog "Dat is niet zo stoer hoor!".

Wtf. Madame laat haar honden lopen en maakt me dan nog wat belachelijk met zo'n opmerking.
Klotewijf.
Oh, jammer dat je zo'n leuke 'flodder'mensen moet tegenkomen tijdens je verlof.

Van waar komt die angst?

Zelf ooit licht gebeten geweest als kind, die hond werd dan ingeslapen, maar nadien eigenlijk nooit angst meer gehad van honden in het algemeen.
Soms wel schrik van Mechelse herders en Staffordshires, omdat dit echt niet het type hond is die ik zelf zou wensen in huis te nemen, maar ook bv. wat oudere honden, of straathonden die instabiel en gevaarlijk lijken, die vermijd/negeer ik als het kan.
'k Zie dan nog liever een Duitse of Mechelse herder als eigen hond, dan een keffertje die als territorium de schoot van z'n baasje moet verdedigen alsof z'n leven ervan afhangt;

Terug
Bovenaan