En is er geen regel dat wanneer er een penalty gegeven wordt de speler geen rood krijgt? of is die alweer afgeschaft?
Is al een tijdje afgeschaft denk ik. De Smet van Beerschot kreeg ook rood + penalty tegen. Ook in de EPL in Liverpool - Chelsea kreeg James rood + penalty tegen.
Niet afgeschaft, aangepast.
"Where a player commits an offence against an opponent within their own penalty area which denies an opponent an obvious goal-scoring opportunity and the referee awards a penalty kick, the offender is cautioned if the offence was an attempt to play the ball; i
n all other circumstances (e.g. holding, pulling, pushing, no possibility to play the ball etc.) the offending player must be sent off."
Als de verdediger voor de bal gaat, is het geel + penalty. Als de verdediger "puur" de man meeneemt zoals gisteren bij Genk-Union, dan is het rood + penalty. Er is gisteren dus het juiste regeltje gevolgd, al vind ik nu toch ook wel dat het zeer licht is. IMO moet de VAR dit niet laten herzien, langs de andere kant weten we niet wat er gezegd is dus misschien vertelden de beelden iets anders dan Lambrechts zijn uitleg. Blijft sowieso een kutsituatie om te beoordelen want er zal altijd een deel positief of negatief zijn tegenover een penalty als straf, ook bij een herhaling ... ik heb wel enkel de herhaling vanuit het standpunt van de ref gezien via de Twitterlink van
@Silence hierboven, geen idee of de Unionspeler zijn armen gebruikt.
James is nog een andere (sub)regel trouwens, dat is hands en dat is altijd rood bij DOGSO, geen nuance:
"Where a player denies the opposing team a goal or an obvious goal-scoring opportunity by a handball offence, the player is sent off wherever the offence occurs."