Jupiler Pro League 2022-2023

Wat FCB de laatste jaren vooral voor heeft is een enorm hoge 'hit rate' van geslaagde transfers en in combinatie met resultaten raakt het geldpotje zo heel snel gevuld en dan ben je vertrokken in een positieve spiraal. Je kunt zeggen goed inkoopbeleid, dat is zeker waar, maar er is ook wel een dosis geluk mee gemoeid (blessures etc.). Enige missers die ik zie de laatste 6-7 jaar zijn Krmencik en Rezaei. Al de rest hebben ze ingepast of met winst verkocht.

Idem aan de verkoopzijde, heel goed verkocht de voorbije jaren wat ook een kunst is en dan vaak spelers die achteraf in het buitenland door de mand zijn gevallen wat bewijst dat het een goede verkoop was. Is begonnen met Oulare die ze in de tijd voor 7,5 mln euro hebben verpatst en waar achteraf nooit meer iemand iets van hoorde aan de top met als voorlopige climax Kossounou die bijlange geen slechte speler is maar 23 miljoen was toch echt een belachelijke prijs.

Bij ons heb je gewoon het gevoel van een duidelijke visie. Iedereen weet waar we voor staan, zowel op het veld als ernaast.

Anderlecht had dat eventjes he, onder Kompany. Aanvallend voetbal met veel balbezit en in de toekomst met zoveel mogelijk eigen opgeleide spelers.

Hij is er natuurlijk niet geraakt maar bon, de visie was er wel. Van zijn kant dan. Geen idee waarom het bestuur dacht dat hij boven Union en Club zou moeten gestaan hebben… Persoonlijke afrekening?

Niet dat Anderlecht onder hem kampioen had gespeeld de eerste 5 jaar maar het voetbal was toch attractiever.

Anderlecht moet hopen op een Liverpool of AC Milan verhaal. Maar wie gaat de boel kunnen/willen keren?

Dit is (quasi) exact wat er destijds ook gezegd werd toen Kompany terugkwam naar Anderlecht hé.
Als ik het me goed herinner was het ook allemaal geweldig met de komst van het nieuwe bestuur, Anderlecht zou terug Anderlecht worden, blablabla. Nog niet zo lang geleden was het nog Toverbeke, nu is het een achterbakse mens die niet rap genoeg kan weg zijn, idem voor VDH.

Allé, dit is geen kritiek op jou, en uiteindelijk is de kritiek die nu gegeven wordt terecht en door voortschrijdend inzicht, maar kwil maar zeggen dat zo'n zaken zeggen heel gevaarlijk is, want het kan heel snel keren, dat is nu wel duidelijk.
Verbeke is op zich geen slechte sportief directeur hè. Heeft ook goeie transfers gedaan (kunt natuurlijk afvragen hoeveel er voor Kompany kwamen), maar hij kan niet CEO en sportief directeur zijn.

Ik denk dat een SD in een topclub al wel zijn handen vol heeft en dat meer dan een full-time job is.

Wat wel achterbaks is is hoe hij met Kompany is omgegaan, hoe hij zich verstopt als het slecht gaat en hoe hij liegt over die avond met de fanboard dat iedereen achter Mazzu stond.

Weet gij al dat Hein nog niet zo lang geleden er een periode bij Anderlecht heeft opzitten?
d520mia-3b245a5e-dbba-4f3b-9523-dc430bf63e38.gif

Vorig seizoen waren de prestaties en resultaten ook niet goed. Ook toen riepen ze om het ontslag van de coach, Vincent Kompany. "Peter Vandenbempt".

Ik weet niet naar waar Peter ging, maar ik heb vorig seizoen in het stadion, bijna niemand horen klagen over Kompany. Eerder over de inzet bij de spelers.

Vorig seizoen waren de prestaties en resultaten ook niet goed. Ook toen riepen ze om het ontslag van de coach, Vincent Kompany. "Peter Vandenbempt".

Ik weet niet naar waar Peter ging, maar ik heb, vorig seizoen in het stadion, bijna niemand horen klagen over Kompany. Eerder over de inzet bij de spelers.
In mijn vriendengroep waren nochtans genoeg. Niet persé om zijn ontslag, maar toen was het ook huilen met de pet op.

Ik weet niet naar waar Peter ging, maar ik heb vorig seizoen in het stadion, bijna niemand horen klagen over Kompany. Eerder over de inzet bij de spelers.
Kerel liegt erop los. Stonden toen op dit moment op 2 punten van PO1 trouwens.

Maar bon het is een probleem van alle spelers en niet van een trainer die nog nooit wat bewezen heeft bij een topclub.

Wat een tenenkrullende analyse van PVDB. Alles erbij halen om het bestuur en Mazzu uit de wind te zetten en het op het DNA van de spelers te steken.
Wel opvallend dat hij vergeet dat de jonkies wel presteren in 1B en de beste van die groep het A-elftal moet depanneren en zelfs Mazzu zijn vel redden.

Een cursus : Hoe je vriend beschermen tegen de fans
Maar deze spelersgroep vervalt al te vaak in dezelfde fouten. Dat is al jaren zo, niet enkel dit seizoen.

Hoeveel spelers van vorig seizoen spelen er nu mee eigenlijk?

Hij ziet dat Silva een topspeler is, net als Esposito en Diawara. N'diaye komt er ook door. Vertonghen is toch ook gene sukkelaar hè?
Als die mannen na maanden nog niet kunnen samen spelen? Aan wie ligt het dan uiteindelijk?

Niemand zegt ook dat Kompany vandaag naast Genk en Antwerp stond en dat wil ik ook niet beweren. Maar we zagen wel voetbal onder hem.

Die bekerfinale was een Klotematch langs 2 kanten en kon op penalty's ook gewoon 2 kanten uit.
Tegen Kortrijk is er geen enkel probleem tot die enorm lichte penalty tegen en dan ist wel paniek ja.
Tegen YB heb je gewoon geluk dat die verschrikkelijke penalty's trappen.

Wat zegt die man toch allemaal.

@Dr. Sheldon Cooper vorig seizoen de start van PO1 hebt ge 7punten achter op Union (1e). Win die match en we doen mee voor de titel. Kampioen zeg ik niet, maar ge doet wel mee. Uiteindelijk verliezen we 2x tegen Union en voor de rest niets (komen ook die 6punten te kort voor een plaats in de CL voorronde).
Dus zo slecht was dat ook niet.
Op speeldag 5 in die PO kunnen we zelfs op 1 punt van Union komen als we winnen.

Geen idee waarom het bestuur dacht dat hij boven Union en Club zou moeten gestaan hebben… Persoonlijke afrekening?

Macht een gigantische factor. Vandenhaute wou er al veel langer vanaf dan het einde van vorig seizoen.

Echt degoutant hoe Vandenbempt doodleuk komt beweren dat Kompany het een jaar geleden even slecht deed, en het spelpeil even slecht was. Liegen om zijn jeugdvriend maar te blijven beschermen.

Hoe kan je zo iemand nog serieus nemen. Met Van Holsbeeck was het hetzelfde liedje. Kwam hij ook mee overeen, waardoor die zijn wanpraktijken maar geen normale berichtgeving kreeg. Petertje verontwaardigd toen Anderlecht Van Holsbeeck opzij durfde schuiven.

Terug
Bovenaan