Jupiler Pro League 2022-2023

Ik ben zeer benieuwd naar de reactie van Hoefkens. Als ge hier niet voor de volle 100% zelf de verantwoordlijkheid neemt (als club, niet hij persoonlijk) dan weet ik niet waar ge mee bezig zijt.

Voorspelbaar verloop als je zelf verzuimt af te werken. Vooral die van Vanaken moet natuurlijk binnen. 2x Jutgla alleen door moest ook beter.

Die rode kaart was beter niet gevallen. Zorgt altijd voor meer inzet bij de tegenstander, zeker bij de comeback ploeg van de laatste weken, Union.

Dat dit niet het seizoen van Club wordt, is wel al een tijdje duidelijk. Veel te wisselvallig en kunnen geen match doodmaken.

No CL no sweat. Dit nog weggeven is toch een prestatie, nonchalance kost ons punten en kon tegen Anderlecht ook zo zijn. Mag geen excuus zijn maar overvloed aan matchen doet er toch geen goed aan.
Anderzijds moet die bal van Vanaken altijd binnen en is niets aan de hand.

wel ja, maar dat hoort mi ook gewoon bij "uw plaats afdwingen".
als ge zelf van het niveau van Deschacht en Hoedt zijt, gaat ge gewoon niet zeggen: "ja, die jonge kerels in de verdediging, en die kerel die op mijn positie zou moeten spelen, zijn massa's beter dan ik. Ik snap ook niet waarom de trainer mij blijft opstellen met al die fouten die ik maak".

ge ligt met elkaar in concurrentie om te spelen, dus als ge de trainer kunt overtuigen dat hij best u opstelt, dan moet je dat doen.
Ging doorgaans helemaal niet altijd om concurrenten. Eerder zichzelf vrijpleiten en makkelijke slachtoffers rond zich zoeken die toch niks durven terugzeggen. Vaak een gebrek aan schuldbesef en een zeer zwakke houding om bv een 17-jarige linksbuiten voor schut te zetten als er iets misloopt.
Al genoeg andere ervaren spelers gezien die zulke gasten op zo een moment in bescherming namen. Dat zijn de kerels die goed zijn in het werken met jonge gasten.

Een schande is dit toch niet een gelijkspel op union nadat ze met tien vallen hebben we gedomineerd eens de 1-2 zijn die twee versnellingen hoger beginnen spelen. Tis niet zltijd perse makkelijker tegen man minder. Tuurlijk ben ik teleurgesteld ma een schande is het niet .

Een schande is dit toch niet een gelijkspel op union nadat ze met tien vallen hebben we gedomineerd eens de 1-2 zijn die twee versnellingen hoger beginnen spelen. Tis niet zltijd perse makkelijker tegen man minder. Tuurlijk ben ik teleurgesteld ma een schande is het niet .
Toch wel. Het is niet dat Union echt veel druk zette of Club aan het wankelen bracht. Club tikte gewoon het balletje rond en dachten het zo uit te kunnen spelen tot grote onvrede van Hoefkens.
Ze worden uiteindelijk gewoon 2x gepakt op een stilstaande fase, enigste manier dat ze goals konden tegen krijgen pakken.

Waarmee ik alles behalve wil zeggen dat Union een punt heeft gestolen hoor, die hebben ervoor geknokt en gevochten dus ik gun het hun. Maar Club mocht dit nooit afgegeven hebben.

Wat we op Standard gaan doen weet ik niet maar 1 ding is nu al zeker: bij verlies staan er morgen een 3-tal analisten en trainers in de kranten om te zeggen dat het niet de schuld is van Mazzu.

Wat is me dat de laatste weken zeg. Nog nooit iemand zo hard verdedigd zien worden.

Wat we op Standard gaan doen weet ik niet maar 1 ding is nu al zeker: bij verlies staan er morgen een 3-tal analisten en trainers in de kranten om te zeggen dat het niet de schuld is van Mazzu.

Wat is me dat de laatste weken zeg. Nog nooit iemand zo hard verdedigd zien worden.
Ik weet het wel : verliezen zoals in 90 procent van de matchen die we dit jaar gespeeld hebben

Nog geen beelden herbekeken.

Gisteren later als normaal het stadion binnengaan. Nog net op tijd pinten gaan halen voor de match begon. En maar goed dat ik er stond. Om dan meteen skov olssen te zien scoren 😐

Dan 13' later dus die fase. Niemand bij Brugge claimde een penalty. Van bij ons leek het ook totaal geen fout. Supervreemd om dan opeens paar minuten later de VAR zich komen moeien. En dan én rood én penalty te geven, dat was wel een enorm zwaar verdict. Vanaf dan iedereen in de tribunes woest op alles en iedereen, voornamelijk de ref wel 🤣.
Ikzelf ook al volledig de moed verloren, denkende ja dit wordt een afstraffing 😅

Gelukkig dachten de spelers en zeker air Burgy daar anders over 🤩 er waren vandaag 30 dudes van Portsmouth gekomen om hun oud speler te zien schitteren, awel ze hebben waar voor hun geld gekregen.
Wat ik na de 1-2 gezien heb, is echt ook voor Union ongezien. Al die woede in positieve energie vertaald zien worden op't veld. Zo gevochten, maar eenmaal in balbezit ook nog willen voetballen... Fantastisch gewoon.

De 2 - 2 die dan op't einde viel... Heel stadion in een delirium. Behalve...
De union bhoys. Die waren muisstil 😑
De sfeer die er was kwam spontaan van iedereen in het stadion, ook uit de andere tribunes. De bhoys hadden hun vlaggen, trommels en aanvuurders al lang opgeborgen. Stil protest tegen het bestuur omwille van een banner. Ik weet het fijne er ni van maar wel idioot.

In een van de grootste clashes van het jaar zo een streken uithalen, echt wel jammer.

Maar de rest van het stadion heeft een fantastische avond beleefd 🤩
Allez L'union!

Terug
Bovenaan