Jupiler Pro League 2022-2023

Los daarvan zijn de supporters van rsca toch veel aant uitspoken laatste tijd , zondag de Club bussen aangevallen met vuurwerk veel brandschade aan bepaalde bussen. Da gedoe in West ham....
En die van Brugge klopte vorig jaar een opa van Man City half dood. Bij elke ploeg zitten jammer genoeg deze marginalen. Nutteloos geweld is jammer genoeg alomtegenwoordig. Van mijn part kunnen ze dat niet zwaar genoeg straffen

Het waren dus helemaal geen fans van Anderlecht. Volgens het parket zijn zelfs de fans van Club Brugge zelf die agressie toepasten.

Parket is met uitleg afgekomen:

Club Brugge-supporter gewond na aanrijding op snelwegparking: "Helemaal anders gelopen dan verhaal op sociale media", zegt parket​

Twee Club Brugge-supporters zijn gisterenavond gewond geraakt - één van hen zwaargewond - na een aanrijding op de snelwegparking in Groot-Bijgaarden. Op sociale media gaat het verhaal de ronde dat zij bewust zijn aangereden door supporters van Anderlecht, maar dat verhaal klopt volgens het parket niet. "Een groep Club Brugge-supporters viel een bestuurder aan, waarna hij wegvluchtte." Het onderzoek gaat nog voort.
Zico Saerens

38 min
Een bus met supporters van Club Brugge was na de wedstrijd tegen Union op weg naar West-Vlaanderen, waarbij ze rond 23.40 uur op de snelwegparking in Groot-Bijgaarden stopten. Daar werden twee supporters aangereden. Volgens getuigen twee keer, één keer langs achter en daarna nog eens langs voor.
Op sociale media gaat het bericht de ronde dat de twee bewust werden aangereden door supporters van voetbalploeg Anderlecht. Al werd dat eerder op de dag al in twijfel getrokken door Frederik Van Eenoo, voorzitter van de supportersfederatie. Volgens hem had het incident niets met het voetbal te maken. "Wat er dan wel gebeurde, laat ik over aan de politie om te onderzoeken."

Camerabeelden​

Het parket van Halle-Vilvoorde benadrukt dat het verhaal anders lijkt gelopen dan wat op sociale media wordt beweerd. "Op basis van de camerabeelden die we op dit moment konden bekijken, blijkt dat 10 à 20 mensen - vermoedelijk supporters van Club Brugge - op een bepaald moment de bestuurder van een bestelwagen benaderden. De bestuurder slaagde erin om weg te rijden, waarna de groep zich richtte naar een andere persoon in een ander voertuig. Na onderzoek blijkt dat de broer van de man uit de eerste bestelwagen te zijn. Ze vallen hem aan, geven hem een paar klappen, proberen hem uit zijn voertuig te trekken en schoppen en slaan op zijn voertuig."
"Bij het wegrijden heeft de bestuurder twee van hen inderdaad geraakt", zegt het parket. "Het lijkt erop dat dat niet zozeer opzettelijk was, maar eerder het gevolg van zijn poging om aan hun agressie te ontsnappen."

De feiten zoals ze zijn:

Als je twitter las dan waren het precies moordenaars , maar nu hun accountje prive zetten en tweets verwijderen lol

De feiten zoals ze zijn:

Als je dan ziet hoe via Twitter de feiten volledig verdraaid en aangepast worden dan schaam ik mij daarvoor als Club-supporter... Hopelijk worden de juiste straffen uitgesproken, dit soort zaken horen niet thuis in zowel het voetbal als ons dagelijks leven...

Niet de eerste keer dat Brugge-supporters mensen aanvallen op parkings na wedstrijden he. Wanneer gaat die club eens wat meer moeite doen om de amokmakers te bannen uit haar gelederen?

Niet de eerste keer dat Brugge-supporters mensen aanvallen op parkings na wedstrijden he. Wanneer gaat die club eens wat meer moeite doen om de amokmakers te bannen uit haar gelederen?
Ze doen daar veel moeite voor want das het laatste waarmee je als club int nieuws wilt komen.. Maar als ze al stadionverbod hebben, kan je niet veel meer doen e..

Ze doen daar veel moeite voor want das het laatste waarmee je als club int nieuws wilt komen.. Maar als ze al stadionverbod hebben, kan je niet veel meer doen e..
Stadionverbod zou me toch verbazen als die daar met de bus van de match waren met een officiële supportersclub.

En die van Brugge klopte vorig jaar een opa van Man City half dood. Bij elke ploeg zitten jammer genoeg deze marginalen. Nutteloos geweld is jammer genoeg alomtegenwoordig. Van mijn part kunnen ze dat niet zwaar genoeg straffen
Ik wou rsca niet aanvallen, wij zijn geen haar beter hoor. Viel mij gewoon op dat nu vaak rsca supporters zijn die het beetje uithangen. Denk vandaag bij verlies zalt ook wel weer spel zijn op neerpede.

Stadionverbod zou me toch verbazen als die daar met de bus van de match waren met een officiële supportersclub.

Als de supportersclubs geen moeite doen om ID's te verifieren, kunnen mensen met SV gewoon mee op verplaatsing hoor. Gebeurt bij Beerschot ook meer dan genoeg dat mensen met SV gewoon onder valse naam meegaan.

Alweer een overwinning zonder goed te spelen
Dat Salah in't vervolg maar start ipv Odjidja, hij en Lepoitre de enige die wa op niveau waren.

Goddeau loopt er meestal bij, alsof dat al is wat hij moet doen...

Ik wou rsca niet aanvallen, wij zijn geen haar beter hoor. Viel mij gewoon op dat nu vaak rsca supporters zijn die het beetje uithangen. Denk vandaag bij verlies zalt ook wel weer spel zijn op neerpede.

En dan zie je in Duitsland bv wel supporters rond het stadion gewoon door mekaar lopen.

Iemand zicht hoe dat komt? Ook strenge straffen zoals in Engeland, of gewoon andere voetbalcultuur?

Bij ons is dat echt toch jammer, met die onnozele combi regelingen die nodig zijn.

Hopelijk kunnen we dat marginaal gedrag ooit meer in de kiem smoren met mss wat stevigere straffen.

En dan zie je in Duitsland bv wel supporters rond het stadion gewoon door mekaar lopen.

Iemand zicht hoe dat komt? Ook strenge straffen zoals in Engeland, of gewoon andere voetbalcultuur?

Bij ons is dat echt toch jammer, met die onnozele combi regelingen die nodig zijn.

Hopelijk kunnen we dat marginaal gedrag ooit meer in de kiem smoren met mss wat stevigere straffen.
Ik ben al naar Dortmund en bayern geweest en wij zitten gewoon naast elkaar hebben na de match zelf sjaals gewisseld (2003 toen we daar met penalty's doorgingen ). Maar als die mannen in buitenland land spelen gedragen ze zich toch anders hoor. Engelsen, Duitsers....

Terug
Bovenaan