Jupiler Pro League 2022-2023

Daar ben ik het met eens. Er is genoeg kwaliteit in de kern van Club, meer dan genoeg zelfs lijkt mij. Achterin zitten ze wel met middelmatige spelers als Mechele, Boyata, Odoi, Mata die over zijn prime lijkt met al zijn blessures, Sobol, etc. Maar wel genoeg voor de JPL imo voorlopig, toch zeker om Europees voetbal te halen. Kampioen kan je echt niet elk jaar worden. In de zomer moet daar wel een serieuze transformatie komen in in die achterlijn.

Club heeft geen leiders meer, zowel op als naast het veld. Mignolet is misschien de uitzondering, maar die kan op het veld te weinig impact hebben. Geen mannen die hun borst willen natmaken, hun ploegmaten (en zeker de vedetten) wijzen op hun taken en plichten. Voor mij wel het bewijs hoe spelers als een Vormer echt broodnodig zijn, ook al zijn ze voetballend minder. Vanaken is totaal geen leider, met de afwezigheid van Vormer komt dit nu wel heel hard naar boven. Een ploeg samenstellen is inderdaad veel meer dan alleen goede spelers hebben.

Rest van seizoen gaan we het moeten uitzweten vrees ik. Mijn dunk van Parker is ook niet echt hoog.
Hoe kan je nu die Parker nu al beoordelen op nog geen maand tijd? Geef diene mens nu eens de kans om zijn systeem erin te slijpen en naar een vast elftal toe te werken.

Kan de ploeg (en Hans zelf) misschien wel eens echt wakker schudden? Maar ze kampen met een enorme vertrouwenscrisis, dus dat kan ook wel averechts werken natuurlijk. En het feit blijft dat ze niemand hebben die Hans echt kan vervangen.
Dat is het juist er is geen vervanger voor hans en die gaat ook moeilijk te vinden zijn Iedereen verwacht ook alles van hem.
Er gaat ook zoveel fout bij ons yaremchuk die geen goal kan maken Mechele trekt de domste own goals aan + zijn standaard foutjes, mignolet slaat er al eens naast.....
Met tweede helft ben ik wel content gewoon zonder nadenken naar voor pompen met publiek erachter.
Als we po1 alsnog halen mogen We tevreden zijn.

Hoe kan je nu die Parker nu al beoordelen op nog geen maand tijd? Geef diene mens nu eens de kans om zijn systeem erin te slijpen en naar een vast elftal toe te werken.
Ik beoordeel die niet, al zeker niet op zijn kwaliteiten. Het gaat mij ook niet over de veldbezetting of wat dan ook. Maar ik had van een nieuwe coach verwacht dat er wel veel meer drang/goesting in de ploeg zou komen, zo kan je ook wedstrijden winnen - maar dat is misschien ook te veel gevraagd met die gasten, geen idee.

Als je midden in een seizoen afscheid neemt van je hoofdcoach, is het de bedoeling dat de nieuwe coach eigenlijk onmiddellijk resultaten kan voorleggen, toch? Anders zie ik niet in waarom je van coach wisselt? 't Is niet dat Parker zo gegeerd is/was dat Club hem net op deze moment moest gaan halen. Dan kan je beter het seizoen uitdoen met Hoefkens en in de zomer helemaal opnieuw beginnen.

Als je midden in een seizoen afscheid neemt van je hoofdcoach, is het de bedoeling dat de nieuwe coach eigenlijk onmiddellijk resultaten kan voorleggen, toch? Anders zie ik niet in waarom je van coach wisselt? 't Is niet dat Parker zo gegeerd is/was dat Club hem net op deze moment moest gaan halen. Dan kan je beter het seizoen uitdoen met Hoefkens en in de zomer helemaal opnieuw beginnen.
Not really, moest het 100% aan de coach liggen misschien.
Parker heeft nu ook de malchance gehad dat we drie keer punten verliezen door een own-goal en eens door een flater van Mignolet.

Ik zie POI toch echt geen probleem vormen. Er zijn nog 12 matchen hé. En Gent kun je toch moeilijk een betere ploeg noemen... Het zit nu allemaal wat tegen en een paar sleutelposities uit vorm dat klopt maar dat blijft niet duren. Twee keer winnen en ze zijn weer vertrokken.

Not really, moest het 100% aan de coach liggen misschien.
Parker heeft nu ook de malchance gehad dat we drie keer punten verliezen door een own-goal en eens door een flater van Mignolet.
Idd, en ik vind net dat hij wel een goede indruk maakt en zaken aan het uitproberen is -> Mechele op bank, Yaremchuk als spits, etc.

Grof gesteld is ons seizoen toch al om zeep, dus laat hem nu rustig werken en dan zie we wel tegen het einde van het seizoen of we beterschap zien. Zou mijn geld niet op PO1 durven zetten eigenlijk, na ZWA hebben we matchen tegen Antwerp en Union dus die slechte reeks kan ook zomaar een héél slechte reeks worden... vertrouwen is een vies beestje, en denk niet dat hier voor een coach zomaar een simpele oplossing is. (Netflix reeks breakpoint over tennis toont dat trouwens ook schitterend hoe topsport toch vooral mentaal is, want fysiek liggen al die toppers redelijk dicht bij elkaar)

Met het Yaremchuk-verhaal riskeert Parker wel om Jutgla helemaal kwijt te spelen. Yaremchuk mag terug banken van mij, was gisteren weeral waardeloos. Lang - Jutgla - Skov is de voorlinie waar we imo het meeste mee gaan bereiken. Geef Chuk het laatste kwartier elke match of speel eens met twee spitsen.

Ik zie POI toch echt geen probleem vormen. Er zijn nog 12 matchen hé. En Gent kun je toch moeilijk een betere ploeg noemen... Het zit nu allemaal wat tegen en een paar sleutelposities uit vorm dat klopt maar dat blijft niet duren. Twee keer winnen en ze zijn weer vertrokken.
Komende weken zal veel zeggen. Antwerp, Union,...
Laatste 5 matchen van het seizoen is een reeksje wel doenbaar lijkt mij.

Met het Yaremchuk-verhaal riskeert Parker wel om Jutgla helemaal kwijt te spelen. Yaremchuk mag terug banken van mij, was gisteren weeral waardeloos. Lang - Jutgla - Skov is de voorlinie waar we imo het meeste mee gaan bereiken. Geef Chuk het laatste kwartier elke match of speel eens met twee spitsen.
Kan wel een idee zijn: Jutgla en Yaremchuk samen in de spits.

Is toch voor een groot stuk de ploeg die je vorig jaar kampioen heeft gemaakt?
Als ik bv. naar de po's van vorig jaar kijk, dan ontbreken er enkel De Ketelaere en Hendry (die volgens mij wel goed vervangen is geweest door Sylla).
Titel was ook hakken over de sloot. Was toen vooral efficient al onze kansen afmaken, Mignolet en enorm veel geluk. Onze keeper is onze grootste kans voor gouden schoen, dat zegt toch iets over de rest van de ploeg.
Misschien moet ik het zo verwoorden: we hebben te weinig constante kwaliteit. Neem nu Jutgla, heeft enkele matchen gespeeld waarvan ik vond dat die technisch extreem sterk was, maar hoe lang heeft dat geduurd? Beoordeel je dan spelers op hun 5 goede matchen op een jaar of seizoen? Ik heb dan liever spelers die op hun top minder zijn maar veel constanter.

Jutgla blijft uiteindelijk ook maar 23 jaar die zijn eerste seizoen voor de hoofdmacht van een ploeg speelt. Dan zijn 10 goals en 7 assists in 29 matchen (1849 minuten) gewoon goede cijfers he. Het kan natuurlijk altijd nog beter maar geef hem wat tijd. Nieuw land, nieuwe taal, ander klimaat, andere ploeg.

Zo zo, nooit gedacht voor het seizoen dat Club ooit in de problemen zou komen voor PO1.

Het is echt erg, met die spelers zeg... Ploeg zonder vertrouwen en geen voortrekker in de ploeg à la Vormer in z'n beste dagen. Gebrek aan efficiëntie voor doel en achteraan vaak flaters (Mignolet vooral de laatste tijd) of Fifa-bug goals (zoals tegen Anderlecht of de 0-2 van Charleroi gisteren). Het zit dus ook wel wat tegen. Parker is wat aan het zoeken, maar zegt wel waar het op staat in de interviews. Uiteraard is hij niet de schuldige. Tegen Anderlecht had altijd gewonnen moeten worden, tegen Genk hadden ze ook kunnen winnen (minder in het spel, maar wel enkele quasi-onmisbare kansen gemist). De laatste matchen (STVV en Charleroi) is het echter telkens één helft goed en één helft slecht.

Moeilijk om die negatieve spiraal te doorbreken zo. Winst tegen Zulte een absolute must want daarna komen o.a. Union en Antwerp eraan.

Club komt echt wel niet in de problemen voor po 1.
Gent speelde tegen 10 man, is niet elke week zo natuurlijk.
mja, Gent gaat ook niet 7 matchen op een rij niet winnen. je kan nu wel zeggen "2 matchen winnen, en 't komt in orde", maar als wij dat doen, en Brugge niet, gaat het toch wel een probleem beginnen worden voor hun.

het is ook niet enkel door tegen STVV te winnen dat we Brugge hebben ingehaald he.

mja, Gent gaat ook niet 7 matchen op een rij niet winnen. je kan nu wel zeggen "2 matchen winnen, en 't komt in orde", maar als wij dat doen, en Brugge niet, gaat het toch wel een probleem beginnen worden voor hun.

het is ook niet enkel door tegen STVV te winnen dat we Brugge hebben ingehaald he.
Met het geld dat Club geïnvesteerd heeft moet het eigenlijk altijd probleemloos meedraaien bovenaan.
Geld/kwaliteit/talent primeert altijd.
Maar het kan dat we po 1 halen, maar ons voetbal is te matig om week na week te kunnen bevestigen.
En die wedstrijd tegen STVV zegt bitter weinig.
Cadeau na 15 min, tegen 11 man scoren we geen 3 keer.

Die midweekmatchen om 18u mogen echt wel eens gaan stoppen.

Terug
Bovenaan