Jupiler Pro League 2022-2023

Die midweekmatchen om 18u mogen echt wel eens gaan stoppen.
Welke idioot vind dit nu uit. Op den duur moet je al een hele dag verlof gaan inplannen om uw club te zien spelen in eigen land. En dan verschieten ze ervan dat er veel minder volk komt kijken. Doen ze zich zelf aan

Nog geen fuzz over de Gouden Schoen hier?

Pronostiekje

Gouden Schoen: Zeno Debast
Beste Talent: Julien Duranville
Beste Team: Anderlecht Januari-juni
Slechtste Team: Anderlecht Juli-december
Beste Belg in het buitenland: Kompany
Beste trainer: Kompany
Grootste icoon: Kompany
Gouden stud: Kompany
Grappigste match: Zulte-Anderlecht
Gouden Schoen voor vrouwen: ja daar kijk ik echt niet naar hoor
Gouden Hamburger: Frituur ‘t Dorp hier vlakbij

Wat denken jullie?

Ik zou andere ploegen in overweging willen nemen maar ik kijk daar amper naar dus ja.

Pronostiekje

Wat denken jullie?

Ik zou andere ploegen in overweging willen nemen maar ik kijk daar amper naar dus ja.
Even serieus, geen idee wie de Gouden Schoen het meeste verdient. Toch even de verplichte vermelding dat het absurd is dat deze verkiezing niet per voetbalseizoen wordt gehouden maar per jaar.

Teddy Teuma is eigenlijk de enige speler die in beide helften een zeer hoog niveau haalde. Mignolet outstanding in de eerste helft en de CL groepsfase maar in de competitie is het toch ook al lange tijd een pak minder. Onuachu heeft in de eerste helft ook wel wat goals gemaakt dus die kan je ook nog overwegen.

Met het Yaremchuk-verhaal riskeert Parker wel om Jutgla helemaal kwijt te spelen. Yaremchuk mag terug banken van mij, was gisteren weeral waardeloos. Lang - Jutgla - Skov is de voorlinie waar we imo het meeste mee gaan bereiken. Geef Chuk het laatste kwartier elke match of speel eens met twee spitsen.
Maar obv van wat zou Jutgla minder waardeloos blijken dan Yaremchuk vraag ik me af. Valt nu ook al, wat is het, 3 keer even waardeloos in hoor.
Ik vind dat Yaremchuk ook gewoon veel te hard afgerekend wordt op het niet scoren van goals. Is dat een probleem, ja uiteraard, maar in het samenspel vind ik die best oké, wat als spits ook best belangrijk is. Pakweg een Wesley was bij zijn eerste passage ook enorm belangrijk, maar scoorde ook amper goals.

Misschien wil ik het te veel dat ie er door komt waardoor ik het te positief benader ... kan best zijn, maar met Jutgla is het toch ook gewoon huilen met de pet op momenteel, en dat was het voor nieuwjaar ook al hoor. Er bleef niet veel meer over van de goeie Jutgla van het begin van het seizoen. Dat vind ik ook jammer, maar in het voetbal dat we nu spelen past die ook niet echt vind ik.

Daarbij komt nog eens dat het vertrouwen redelijk onder nul zit bij iedereen, en je eigenlijk 3/4e van je kern onder de bus kan gooien, maar het je kan het ook een kans geven om het vertrouwen terug te proberen opkrikken door spelers zelf vertrouwen te geven, en niet elke week een andere ploeg of ander systeem te spelen.

Ik zie geen enkele reden waarom Olson - Yaremchuck - Lang niet even goed zou kunnen werken bijvoorbeeld.

Even serieus, geen idee wie de Gouden Schoen het meeste verdient. Toch even de verplichte vermelding dat het absurd is dat deze verkiezing niet per voetbalseizoen wordt gehouden maar per jaar.

Teddy Teuma is eigenlijk de enige speler die in beide helften een zeer hoog niveau haalde. Mignolet outstanding in de eerste helft en de CL groepsfase maar in de competitie is het toch ook al lange tijd een pak minder. Onuachu heeft in de eerste helft ook wel wat goals gemaakt dus die kan je ook nog overwegen.
24 goals dit kalenderjaar is idd wel wat :biglaugh:.

Maar het zou idd tussen Tuema en Mingolet moeten gaan. En aangezien de stemformulieren al een tijdje binnen zijn (volgens Raes dit weekend), zal de vormdip van Mignolet maar beperkte impact hebben.

Maar obv van wat zou Jutgla minder waardeloos blijken dan Yaremchuk vraag ik me af. Valt nu ook al, wat is het, 3 keer even waardeloos in hoor.
Ik vind dat Yaremchuk ook gewoon veel te hard afgerekend wordt op het niet scoren van goals. Is dat een probleem, ja uiteraard, maar in het samenspel vind ik die best oké, wat als spits ook best belangrijk is. Pakweg een Wesley was bij zijn eerste passage ook enorm belangrijk, maar scoorde ook amper goals.

Misschien wil ik het te veel dat ie er door komt waardoor ik het te positief benader ... kan best zijn, maar met Jutgla is het toch ook gewoon huilen met de pet op momenteel, en dat was het voor nieuwjaar ook al hoor. Er bleef niet veel meer over van de goeie Jutgla van het begin van het seizoen. Dat vind ik ook jammer, maar in het voetbal dat we nu spelen past die ook niet echt vind ik.

Daarbij komt nog eens dat het vertrouwen redelijk onder nul zit bij iedereen, en je eigenlijk 3/4e van je kern onder de bus kan gooien, maar het je kan het ook een kans geven om het vertrouwen terug te proberen opkrikken door spelers zelf vertrouwen te geven, en niet elke week een andere ploeg of ander systeem te spelen.

Ik zie geen enkele reden waarom Olson - Yaremchuck - Lang niet even goed zou kunnen werken bijvoorbeeld.
Omdat zelfs een goede Yaremchuk bij KAA Gent kansen aan de vleet bleef missen, ondanks dat het hun all time topscorer is.
Jutgla heeft de voorbije matchen 9 en 10 minuten gekregen. Alsof je hem daar op kunt beoordelen.

Ik zeg trouwens nergens dat we een ander systeem of totaal andere spelers moeten gebruiken.
Maar Yaremchuk scoort nooit en dan moet je toch gewoon wisselen? Het is niet dat hij geen kansen krijgt he.

Voor de marktwaarde moeten we het ook niet doen want Jutgla is jonger en meer geld waard.

Mignolet
X - X - Sylla - Meijer
Onyedika - Nielsen
Vanaken
Skov - Jutgla - Lang
Investeren in een goeie rechtsback, een goede betrouwbare CV en wat meer creativiteit op het middenveld is wel nodig. Dat we Vanaken nooit kunnen wisselen is eigenlijk misschien wel onze grootste flaw. Het is al jaren zo dat Club niet draait als Vanaken niet draait.

Pronostiekje

Wat denken jullie?

Je bent gouden handdruk: Peter Verbeke vergeten. Tijdens de ceremonie kan hij een Martinez’ke doen op het podium

Ook moeilijk om individuele spelers te beoordelen als heel de ploeg zonder vertrouwen speelt.
Dan zie je tenminste wel wie wat ruggengraat heeft. Ik zie niet in waarom we alleen van goede matchen spelers mogen beoordelen, slechte tellen ook mee voor punten en ze worden ook betaald.
Als het gaat over individuele kwaliteit hoort daar imo ook het mentale bij. Technisch en voetbalvaardigheid hebben we sterke spelers ja maar mentaal toch enorm flauw. Beide samen vind ik ons weinig goede en betrouwbare spelers hebben.

Dan zie je tenminste wel wie wat ruggengraat heeft. Ik zie niet in waarom we alleen van goede matchen spelers mogen beoordelen, slechte tellen ook mee voor punten en ze worden ook betaald.
Als het gaat over individuele kwaliteit hoort daar imo ook het mentale bij. Technisch en voetbalvaardigheid hebben we sterke spelers ja maar mentaal toch enorm flauw. Beide samen vind ik ons weinig goede en betrouwbare spelers hebben.
Dat bedoel ik dus totaal niet hé. Je kan een voetbalgod zijn met het beste kopke van de wereld, als de 10 spelers rond u met het zelfvertrouwen van een afgewezen bakvis spelen en je nauwelijks een speelbare bal geven ga je er ook niet veel van bakken. Dus neen, dan heeft het weinig zin om uw spelers individueel te gaan afschrijven.

24 goals dit kalenderjaar is idd wel wat :biglaugh:.

Maar het zou idd tussen Tuema en Mingolet moeten gaan. En aangezien de stemformulieren al een tijdje binnen zijn (volgens Raes dit weekend), zal de vormdip van Mignolet maar beperkte impact hebben.

Mignolet, Teuma en Onuachu zullen wsl wel de top 3 vormen en wellicht ook in die volgorde. Al zou nummer 1 en 2 omdraaien ook niet mis zijn. Een niet-vertrek van Ito en in iets mindere mate CDK hadden het wel spannender kunnen maken.

Mignolet, Teuma en Onuachu zullen wsl wel de top 3 vormen en wellicht ook in die volgorde. Al zou nummer 1 en 2 omdraaien ook niet mis zijn. Een niet-vertrek van Ito en in iets mindere mate CDK hadden het wel spannender kunnen maken.
Beter keepen dan Mignolet vorig seizoen gedaan heeft is quasi onmogelijk, ook in CL ons meerdere keren rechtgehouden.

redelijk bizar dat jij het ok zou vinden dat die achter Teuma zou eindigen??

Beter keepen dan Mignolet vorig seizoen gedaan heeft is quasi onmogelijk, ook in CL ons meerdere keren rechtgehouden.

redelijk bizar dat jij het ok zou vinden dat die achter Teuma zou eindigen??
Europees voetbal zou niet mogen meetellen ;-).

En Mignolet zal het wel worden omwille van de titel en de CL-campagne + dat zijn foutjes nu pas zijn en niet in oktober-november wanneer de stembiljetten worden opgestuurd

Mignolet wint, die uitslag ligt al lang vast. Als je vandaag in de krant ziet is er enkel een interview met Mignolet gedaan. Dat zegt al genoeg. Dikke farce die show. Meer BVs dan voetballers daar. Dan weet ge het wel. Ik kijk daar niet naar

Mignolet wint, die uitslag ligt al lang vast. Als je vandaag in de krant ziet is er enkel een interview met Mignolet gedaan. Dat zegt al genoeg. Dikke farce die show. Meer BVs dan voetballers daar. Dan weet ge het wel. Ik kijk daar niet naar
Dwaze show, vermoedelijk weer zo cringe als iets, neen deze laat ik ook al jaren aan mij voorbij gaan.
De leuke memes, he Tom en Georges, vind je later wel gewoon online :laugh:

Mazzu als tweede trainer van 2022 slaat ook wel op de ballen.

Bij Union nog goed gestart maar dan ineengestuikt in de playoffs, haalde daar gewoon minder punten dan Club en Anderlecht.

Bij Anderlecht slechtste 4 maanden in de geschiedenis.
Bij Charleroi voor nieuwjaar niks.

Tweede beste trainer jongens.

Terug
Bovenaan