Jupiler Pro League 2022-2023

Oef gelukkig loopt Gent niet uit, kan het nog altijd spannend blijven en kunnen we de teleurstelling nog even uitstellen!

Volgende week Zulte gered, RSCA geen PO2, Club PO1 en Union dichter bij een nieuwe titel! Ik voel het!

Als Standard wint op OHL halen ze hun hoogste puntenaantal sinds 2018-2019? Hoezo is dat afschuwelijk zwak?
Ja, dat is beter dan de voorbije jaren, maar voor een topclub dat we zijn (of ooit waren) is dat nog altijd niet voldoende.
Zeker als je ziet met hoeveel punten Club en Gent ook gemorst hebben.
We gingen wel PO1 gehaald hebben in een normaal seizoen tho :woohoo:

ik weet het zo niet.
Ik zie Cercle nog wel vol gaan tegen Waregem, om nog voorbij Charleroi te gaan voor PO2 (Charleroi ontvangt Genk)
Dan haalt RSCA dus idd geen PO2.
Gent moet even goed doen tegen KVO als Brugge tegen Eupen. lijkt mij niet zo heel moeilijk.
en voor de titel wordt PO1 een geweldig duel.

Eigenlijk hebben zowel Gent, Club als Standard (ik neem nu even de ploegen die nog voor P4 strijden) een afschuwelijk zwak seizoen achter de rug.
Voor ons valt het al bij al mee, omdat het beter is dan vorig seizoen, maar dan nog is het niet top top.
Elk van die drie ploegen hebben dit seizoen al zoveel steken laten vallen en toch zijn ze alle drie nog in de running. Dan kan je echt niet beter.
Zwak seizoen is ook relatief. Het ding is dat ik onze competitie veel ploegen van elkaar kunnen winnen, zodat heel veel punten verdeeld worden. Bij de topteams is nu al 2 jaar union bijgekomen die ook veel punten halen. Dus dan is het logisch dat er andere ploegen minder punten halen

Alsof de ambities van Standard geen Po 1 zijn?
Hetzelfde voor Anderlecht trouwens.
Nee, zeker niet voorafgaand aan dit seizoen. Het Nieuwsblad zette Standard op plek 11, Voetbalkrant op plek 9. Dat zijn de enige die ik zo direct kan vinden maar de algemene teneur was wel dat dit een overgangsseizoen voor Standard ging worden.

Tot de laatste speeldag meedoen voor PO1 is een redelijk onverhoopte prestatie. De Standard fans die ik ken vinden dat ook.

Nee, zeker niet voorafgaand aan dit seizoen. Het Nieuwsblad zette Standard op plek 11, Voetbalkrant op plek 9. Dat zijn de enige die ik zo direct kan vinden maar de algemene teneur was wel dat dit een overgangsseizoen voor Standard ging worden.

Tot de laatste speeldag meedoen voor PO1 is een redelijk onverhoopte prestatie. De Standard fans die ik ken vinden dat ook.
Pas op, ik vind dat ook hé. Ik had het nooit verwacht voor dit seizoen, maar als ik zie tegen welke ploegen wij punten hebben laten liggen en dan alsnog kunnen meedoen voor PO1, dan ben ik toch verrast over de ploegen.

We zijn er weer mee aan het lachen vooraan. Kunnen de laatste matchen echt geen goal meer maken.
Antwerp-Watanabe :love2: 0-0

Die moet echt een niveau hoger gaan spelen. Zonder hem stonden we naast Oostende ofzo.

edit: voor de rest niets laten zien behalve dat de spelers die hun kans krijgen gewoon veel te zwak zijn voor 1A

STVV-Antwerp (naar zondag 13u30) en Seraing-Westerlo (naar zaterdag, uur nog onbekend) worden nog even naar een ander tijdstip verplaatst een week op voorhand.

Tof voor de supporters :S

STVV-Antwerp (naar zondag 13u30) en Seraing-Westerlo (naar zaterdag, uur nog onbekend) worden nog even naar een ander tijdstip verplaatst een week op voorhand.

Seraing-Westel, daar zullen ze gigantische kijkecijfers meehalen :rofl:

Je zou verwachten dat op de laatste speeldag alle wedstrijden tegelijk gespeeld worden.

dat was ook zo gepland, maar nu dus niet meer? kunnen ze die van Gent ook niet verzetten? een half uurke vroeger zou mijn leven zondag een stuk gemakkelijker maken.
Deden ze vorig jaar ook denk ik met de matchen waar niks meer op het spel staat. Toch nog wat extra kijkcijfers eruit persen :unsure:
Antwerp zit wel zeker in PO1, maar die extra punten dichter bij de top2 gaat toch verschil maken?

Schandalig is dit. Sinds Eleven het heeft overgenomen is het zeer triestig. Regel de bussen maar als bezoekende fanclub. Supporters die op zondag vrij waren en op zaterdag geen tijd meer hebben om gaan te kijken. Blijven fanclubs weer zitten met de aangekochte tickets.

dat was ook zo gepland, maar nu dus niet meer? kunnen ze die van Gent ook niet verzetten? een half uurke vroeger zou mijn leven zondag een stuk gemakkelijker maken.

Antwerp zit wel zeker in PO1, maar die extra punten dichter bij de top2 gaat toch verschil maken?
In die zin dat ons resultaat geen invloed heeft op wat Union of Genk zullen doen. Als wij verliezen (of winnen), zullen Genk en Union nog altijd willen winnen voor de extra punten voor PO1.

In tegenstelling tot bv. Zulte - Cercle; stel dat Cercle wint dan staat er voor Eupen plots niets meer op het spel tegen Club Brugge.

Getuigt natuurlijk weer van nul komma nul respect voor de supporters.

Die opstelling van Genk zeg. Ik weet dat er veel niet fitte spelers zijn en Heynen geschorst is, maar kan toch niet dat ze niets beters hebben dan Aziz of Preciado.
Aziz wel een dikke match gisteren. Tegen Westerlo ook al. Alleen tegen Eupen als centrale verdediger een ramp. Nee, Vranken maakt er wel weer iets van.

Terug
Bovenaan