Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed te weten dat we bij Beerschot nog altijd kans maken.
Nee ploegen die na 8 speeldagen laatst staan, geraken daar niet meer weg. Bereid u maar voor op 1B. Ik had wel gehoord dat als ze een bolwassing krijgen in Antwerp, de rest van de matchen dit seizoen zonder publiek zal worden gespeeld. Ik vermoed dat Gheysen dan ook nog een nieuwe zijtribune moet gaan bouwen na de doortocht van den Beer.

Nee ploegen die na 8 speeldagen laatst staan, geraken daar niet meer weg. Bereid u maar voor op 1B. Ik had wel gehoord dat als ze een bolwassing krijgen in Antwerp, de rest van de matchen dit seizoen zonder publiek zal worden gespeeld. Ik vermoed dat Gheysen dan ook nog een nieuwe zijtribune moet gaan bouwen na de doortocht van den Beer.
Zou goed van pas komen moesten ze T2 afbreken.

Er gaan heel veel geruchten rond dat de Beerschot hooligans er gaan voor zorgen dat de match nooit uitgespeeld gaat worden. De ordediensten zullen deze geruchten ook al wel opgevangen worden dus hopelijk gaan ze pro-actief te werk en halen ze de sujetten die slechte bedoelingen hebben er op voorhand al uit.
Als het echt ontploft dan zullen onze eencellige, in het zwart gekleede, marginalen zich ook niet kunnen inhouden en dat kunnen we echt wel missen zo snel na Brugge.

Goed te weten dat we bij Beerschot nog altijd kans maken.
Beetje hart onder de riem steken:

Westerlo is vorig jaar begonnen met een 1 op 21. Daarna 2x gelijk gespeeld, eerste overwinning op speeldag 10 (dat heb ik moeten opzoeken, die 1 op 21 nog over bezig geweest van't weekend).

Dus kan het nog: ja. Wordt het een lang en klote seizoen: ongetwijfeld.

Beetje hart onder de riem steken:

Westerlo is vorig jaar begonnen met een 1 op 21. Daarna 2x gelijk gespeeld, eerste overwinning op speeldag 10 (dat heb ik moeten opzoeken, die 1 op 21 nog over bezig geweest van't weekend).

Dus kan het nog: ja. Wordt het een lang en klote seizoen: ongetwijfeld.

Probleem is dat je bij ons niet kan spreken over een moeilijk programma. 't Is niet alsof we enkel tegen Club, Genk, Antwerp, Gent en Charlerloi moesten.
Tot dusver van onze 8 wedstrijden, waren er 5 die 10e of lager geklasseerd staan. De 10e, de 11e, de 12e, de 13e en de 15e. Daar halen we 1/15 tegen. Kansloos verloren thuis tegen STVV met 0-3 zonder ook maar 1 schot tussen de palen. Kansloos verloren op Cercle met maar liefst 4-1. Thuis na een kwartier al 0-2 achter tegen Dender, die het daarna niet meer kon boeien en focusten op consolideren.
Doelsaldo van 3-12 ondanks 3 thuiswedstrijden, tegen de 5 slechtste ploegen van de reeks tot dusver (naast ons).

We gaan niet plots punten beginnen sprokkelen tegen Antwerp, Anderlecht, Gent en Club Brugge...

Kuyt heeft loon * 3 gekregen bij promotie naar 1A en ligt vast tot medio 2026. Hem ontslaan, gaat dus een hele dure affaire worden. Met andere woorden, die wordt de laan niet uitgestuurd. Met andere woorden, wij gaan nog serieus kletsen krijgen de komende weken.
Waanzinnig slechte coach op tactisch vlak., en dat zie je.

Probleem is dat je bij ons niet kan spreken over een moeilijk programma. 't Is niet alsof we enkel tegen Club, Genk, Antwerp, Gent en Charlerloi moesten.
Tot dusver van onze 8 wedstrijden, waren er 5 die 10e of lager geklasseerd staan. De 10e, de 11e, de 12e, de 13e en de 15e. Daar halen we 1/15 tegen. Kansloos verloren thuis tegen STVV met 0-3 zonder ook maar 1 schot tussen de palen. Kansloos verloren op Cercle met maar liefst 4-1. Thuis na een kwartier al 0-2 achter tegen Dender, die het daarna niet meer kon boeien en focusten op consolideren.
Doelsaldo van 3-12 ondanks 3 thuiswedstrijden, tegen de 5 slechtste ploegen van de reeks tot dusver (naast ons).

We gaan niet plots punten beginnen sprokkelen tegen Antwerp, Anderlecht, Gent en Club Brugge...

Kuyt heeft loon * 3 gekregen bij promotie naar 1A en ligt vast tot medio 2026. Hem ontslaan, gaat dus een hele dure affaire worden. Met andere woorden, die wordt de laan niet uitgestuurd. Met andere woorden, wij gaan nog serieus kletsen krijgen de komende weken.
Waanzinnig slechte coach op tactisch vlak., en dat zie je.
Als promovendus/team die degradatie speelt is het soms beter om te starten tegen de toppers die nog in volle opbouw zijn in het begin dan direct te moeten presteren tegen de rechtstreekse concurrenten.

Genk speelt goed, maar voor de knikkers gaan ze vermoedelijk veel te vroeg pieken. Want dat hou je geen jaar vol. Zo is het elk seizoen al geweest dat de best spelende ploeg regulier er steevast naast pakt. Maar sowieso liever hun voetbal dan dat van ons :laugh:
Tuurlijk, vraag iedere Genkie op voorhand wat het ging worden met deze kern. Dan was het vechten voor het voorbehoud al een serieuze prestatie. Blessures, rode kaarten, niet kunnen scoren, pech met arbitrage zal nog wel gebeuren maar in deze fase vd competitie is het vooral zaak om mee te zijn.
Club blijft het beste voorbeeld dat nog alles kan uiteindelijk.

Probleem is dat je bij ons niet kan spreken over een moeilijk programma.
Als je wat verder kijkt dan zie je inderdaad dat de situatie waarin Westerlo toen zat (geld, spelerspotentieel, programma ...) wel wat anders was. Artikels die nu verschijnen doen ook niet het beste vermoeden. Schipperen tussen hoop en realisme zeker?

Toch wel doodzonde dat ik er niet bij kan zijn dit weekend :frown: Misschien eens een andere job zoeken want ik heb al teveel geniale momenten moeten missen.
Die 'harde kernen' zijn toch echt marginale cringe debielen eerste klas.

Harde kern... In het dagdagelijkse leven machteloze en gefrustreerde debielen met even weinig tanden als hersencellen op overschot. En dan al die onnozele figuren die zich opwerpen als 'leider' en spreekbuis maar eigenlijk gewoon stuk voor stuk een scheet in de woestijnwind voorstellen.

Voor sfeer staan die groepen al lang niet meer, dus daar moet men het ook niet om doen.

Harde kern... In het dagdagelijkse leven machteloze en gefrustreerde debielen met even weinig tanden als hersencellen op overschot. En dan al die onnozele figuren die zich opwerpen als 'leider' en spreekbuis maar eigenlijk gewoon stuk voor stuk een scheet in de woestijnwind voorstellen.

Voor sfeer staan die groepen al lang niet meer, dus daar moet men het ook niet om doen.
Dat ge daar zelfs nog mee in gesprek gaat, dat leent die idioten alleen credibiliteit die ze helemaal niet verdienen. Houden ze zich niet aan de regels, zorg er dan voor dat ze het stadion niet meer in kunnen. Het is niet omdat ze mentaal niet verder geraakt zijn dan kleuters dat je ze moet pamperen.

Dat ge daar zelfs nog mee in gesprek gaat, dat leent die idioten alleen credibiliteit die ze helemaal niet verdienen. Houden ze zich niet aan de regels, zorg er dan voor dat ze het stadion niet meer in kunnen. Het is niet omdat ze mentaal niet verder geraakt zijn dan kleuters dat je ze moet pamperen.
Dit zo hard. Maar clubs lijken nog altijd te denken dat ze zulke groepen en figuren nodig hebben, waar ik eigenlijk niet zo zeker van ben. Ik moest spontaan weer terugdenken aan die docu van den Tourist...

Zelfs los van de trainer, de kwaliteit van de kern bij Beerschot is gewoon ondermaats. Ik heb het hier onlangs al gezegd, ik vond de promotie véél te vroeg. Een vergiftigd geschenk eigenlijk. Ik had gehoopt dat ze nog één seizoen konden overleven, maar het zal wel direct een retourtje worden. Die 'supporters' hebben -uiteraard- ook gewoon onrealistische verwachtingen. En nu wordt het extra pijnlijk natuurlijk omdat de derby eraan komt.

Geen enkel rationeel denkende mens kan verwachten dat deze ploeg een ploeg kan bekampen (op hun terrein dan nog) dat de laatste jaren uitgegroeid is tot een topper in de competitie (met Europese ervaring).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan