Kindle-achtige tablet voor het nemen van notities

Sylverscythe

Well-known member
Crowdfunder FE
Gegroet,

Ik neem mijn notities voornamelijk met OneNote, wat wel ok werkt maar ik "mis" wel wat de oude geschreven notities waar je gewoon even snel een curve ofzo in schetst. Ondanks veel fancy opties en knopjes krijg ik dat in OneNote nooit even deftig gedaan op korte tijd met een touchpad (uitgaande van een meeting op verplaatsing).

Onlangs kwam ik tijdens een meeting iemand tegen die een soort Kindle-achtige tablet met zich mee had, dus leek ook zo'n scherm te zijn met lage lichtintensiteit, maar wel met een elektronische pen om te noteren. Dat lijkt me een beetje best of both worlds, zeker moest zoiets een mogelijkheid hebben tot communiceren met mijn laptop (om die nota's bijvoorbeeld te exporteren als afbeelding of ander formaat).

Kennen jullie zo'n toestellen, of weet iemand meteen wat ik bedoel?

Laatst bewerkt:
De Remarkable is de meest gekende. Zelf geen ervaring mee maar het lijkt mij wel een interessant concept.
Ja, ik denk dat het een van die toestellen was op het eerste zicht. Ik zal me er eens in moeten verdiepen want als ik zaken lees zoals "subscribe to connect for blabla" heb ik al minder zin :)

Ja, ik denk dat het een van die toestellen was op het eerste zicht. Ik zal me er eens in moeten verdiepen want als ik zaken lees zoals "subscribe to connect for blabla" heb ik al minder zin :)
Wij hebben zo een toestel thuis en dat is inderdaad met een abonnement. Remarkable was een klant van mijn partner en hij heeft dat van hun cadeau gekregen. Hij heeft het 1-jarig abonnement niet verlengd en nu ligt dat toestel maar in de kast…

De persoon in jouw meeting had 99% zeker een remarkable. Al moet ik zeggen dat die dingen zo prijzig zijn, dat ik zelf liever net iets meer zou aftikken en voor een ipad zou gaan met een apple pencil.

De persoon in jouw meeting had 99% zeker een remarkable. Al moet ik zeggen dat die dingen zo prijzig zijn, dat ik zelf liever net iets meer zou aftikken en voor een ipad zou gaan met een apple pencil.
Als je er over leest is het wel een duur hebbeding, maar dat het net (in tegenstelling tot een iPad) voor een ding en een ding alleen dient en hier dan goed in is spreekt me wel aan. Het grote minpunt lijkt me zo dat eigen ecosysteem te zijn, there's an app for that.

Als je er over leest is het wel een duur hebbeding, maar dat het net (in tegenstelling tot een iPad) voor een ding en een ding alleen dient en hier dan goed in is spreekt me wel aan. Het grote minpunt lijkt me zo dat eigen ecosysteem te zijn, there's an app for that.
Een collega bij me had er eentje (had, collega is weg, die remarkable niet denk ik), en die gebruikte dat wel regelmatig tijdens meetings enzo. Opzich handig, je kan je notes makkelijk naar je pc mailen etc. Maar het voelde voor mij toch altijd alsof hij dat ding gebruikte omdat hij er al zo veel geld aan gegeven had en niet anders kon.

Je zou het eigenlijk eens een weekje moeten kunnen proberen.

Biedt een Surface niet deels hetzelfde aan voor een goedkopere prijs.

Een leerkracht kon met met een MS Surface een grafiek tekenen op hun machine en die dan direct konden overzetten naar de toestellen van de leerlingen.

Ikzelf heb een Remarkable 2. Schrijft superfijn en geeft toch echt een papier-ervaring. Je kan makkelijk koppelen met One Drive waardoor je files beschikbaar zijn zonder gebruik van USB etc… Daarentegen is het wel een dure aankoop. Remarkable 3 is ook onlangs uitgekomen en bevat nu een kleurenscherm.

Collega van mij gebruikt Onyx Boox Air 3 of een variant erop en is daar wreed content van. Draait dacht ik op Android, dus ben je minder beperkt dan met het subcription-model van Remarkable.

Ik heb de Kindle Scribe, werkt prima voor wat ik het nodig heb. Ik gebruik het wel eerder voor kindle omdat ik graag een groter formaat heb. Het schrijven gaat ook meer dan prima.

Ik heb een remarkable. Ik heb hem als cadeau gekregen en vind het een fantastisch ding.
Ik denk veel beter op papier dus ik gebruik het voornamelijk om te brainstormen of om gewoon scènes te schrijven. Batterij gaat lang mee en het voelt bijna aan als papier. Heel tevreden van.

Er is op facebook een Remarkable groep waar ervaring gedeeld worden en ook regelmatig devices worden verkocht.

Geen ervaring met die remarkable. Hier gebruik ik een ipad met pen en dat is ook wel vlot. Ik gebruik procreate om soms gewoon fotos of plannen eronder te leggen en dan daarop schets en aantekeningen maak. Je kan in meerdere kleuren werken wat het soms wel net iets duidelijker maakt.

Terug
Bovenaan