Karton
Well-known member
Ze is 25. Vakantiejobs in 2022: ervan uitgaande dat ze het maximum doet (475 uur/kalenderjaar) aan €12/u zou dat op €5700 komen, maar da's het maximum natuurlijk. Denk dat de kans reëel is dat het minder is.Wat is haar leeftijd? En wat denk je dat ze nog zal verdienen met haar vakantiejobs in 2022?
Ik heb ondertussen ook gebeld met de dienst studentenvoorzieningen. Zij raden aan om sowieso al de studietoelage op te starten + te passeren langs het OCMW om te kijken of er een mogelijkheid is voor een uitkering om dagdagelijks van te leven, want momenteel heeft zij geen inkomsten (ik sponsor haar eigenlijk). Wat voor mij ook niet 100% is.
Het idee is dan dat indien feitelijk samenwonen: 0 punten (1 voor student en -1 voor niet-verwante met inkomen) en indien wettelijk samenwonen 1 punt (want dan ben ik niet meer niet-verwant), maar dan wordt mijn inkomen bij het hare geteld mbt de studietoelage. Het huwelijkscoëfficiënt zou dan bovenop haar uitkering worden geteld. Dus dan moet er gerekend worden: wat is het voordeligst: haar inkomen (via studentenjob/OCMW) en studietoelage bij 0 punten of ons inkomen samen, studietoelage bij 1 punt (hoger maar mijn inkomen is ook hoger dus waarschijnlijk minder of geen) en huwelijkscoëfficiënt (?)