ns_man
Well-known member
Hmmm, die herroepingstermijn gaat pas in op het moment dat ik het ga ophalen? Ik dacht wanneer dat toekwam in de winkel. Dus eigenlijk kan ik het gaan ophalen en betalen, en dan nog teruggeven? Want ik dacht dat ik dat ook tegen hen had gezegd aan de telefoon, maar dan zeiden ze dat dat niet kan voor een aankoop in de winkel.
Edit: ik lees idd over het herroepingsrecht op de site van economie.fgov. Het is mij alleen niet duidelijk of dat ook op mij slaat. Ik heb namelijk online besteld, maar nog niet betaald. Als ik dan het zou gaan afhalen in de winkel en ik betaal, geldt dat dan nog als een overeenkomst op afstand aangezien ik ter plekke heb betaald?
Als je online/via een webshop hebt besteld, dan gaat het over een verkoop op afstand en is het herroepingsrecht van toepassing. Dus geldt ook voor jouw geval.
Dat je niet meteen hebt betaald of dat je het product gaat afhalen (ipv dat het geleverd wordt), doet daaraan geen afbreuk. De overeenkomst (op afstand) komt tot stand wanneer jij op de knop 'betalen', 'bestellen',.. klikt.