Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat vind ik ook, daarom hier de vraag. Dat kan toch bijna niet de standaard zijn, maar eerder een typefout?Ik vind het precies ik uitermate raar dat de termijn maar 3 dagen zou zijn @Remake![]()
Ik geloof dat ze 10 dagen na verzending rekenen voor onmiddellijke inningen. Anders moet je in discussie gaan of meer betalenOk. Maar ik heb het hier over de absurd korte termijn. Dat kan toch niet?

Een wederopname van een woonlening is enkel nuttig omdat je dan de inschrijvingskost van de hypotheek (of hypothecair mandaat) niet moet betalen, omdat er al een bedrag ingeschreven staat op jouw naam voor dat goed).Maar dat lijkt mij sterk? Ik zie niet in wat een wagen nu te maken heeft met het krediet van je woning / renovaties / verbouwingen ... ????
Maar dat eindigde net niet in een grote ruzie (hij werd echt kwaad), dus ik heb het dan maar zo gelaten.![]()
Even een update : deurwaarder kunnen bereiken. En ik moet zeggen, ik ben heel correct,vlot en vriendelijk geholpen. De onderliggende oorzaak kunnen zij natuurlijk ook niet oplossen (allez ja, of toch wel, daar zijn ze net mee bezig) maar toch een duidelijke uitleg gekregen over wat kan en mag, wat hun verdere stappen zijn (ook in welke tijdsspanne) en wat ik best kan doen om mijn rechten/eigendommen te vrijwaren.Ik probeer de deurwaarder te bereiken, telefonisch lukte vandaag niet dus net maar gemaild maar nog geen antwoord.
Het lijkt me dat de aannemer het spel correct speelt.
Jij kan kiezen tussen uitvoeren met zijn materiaal (inschatting voor hem op voorhand te maken qua installatiekost) of jouw materiaal (door hem niet op voorhand in te schatten, dus gaat hij uit van hetzelfde materiaal dat hij kent). Als dat materiaal anders is kan hij effectief een andere kost aanrekenen als dit duidelijk in de algemene voorwaarden staat én hij dit vooraf met je communiceert. Jij hebt ander materiaal besteld, hij heeft voor het ondertekenen in de algemene voorwaarden geplaatst en hij heeft het bedrag voor de aanvang van de werken aan jou gecommuniceerd. Jij hebt daar niet op gereageerd, dus kan de aannemer die kost doorrekenen.
Correcter kan een aannemer het imho niet doen.
Hetgeen in het vet heb ik onmiddellijk gedaan, weliswaar telefonisch.Betere opties volgende keer:
- als je geen algemene voorwaarden wil lezen vooraf en ook niet wil onderhandelen na de offerte over eventueel bijkomende kosten: doe dan ook niet moeilijk en bestel geen ander materiaal.
- als je geen algemene voorwaarden wil lezen vooraf, maar wel goeie opvolging van de werken wil: maak dat je op tijd reageert op wat hij je bericht, nu pas reageren op die 500 euro is te laat. Die mogelijkheid van meerprijs stond in de offerte, dat de concrete prijs er niet vooraf op stond was omdat jij geen duidelijkheid vooraf gaf over het installatiemateriaal (en dat is je eigen keuze geweest). Was de meerprijs onterecht of overdreven? Dan had je dat moeten duidelijk maken toen hij je die 500 euro liet weten.
- de algemene voorwaarden lezen en vooraleer je een bestelling doet van eigen materiaal vragen naar de eventuele meerprijs van installatie van dit bepaald materiaal. Dan kon je nog altijd kiezen.
Als men mij morgen vraagt om een computer te leveren en configureren en ik vraag 1500 euro voor de computer en 100 euro voor de configuratie, dan zal daar ook in de kleine lettertjes staan dat iemand zijn eigen computer mag aanleveren voor configuratie, maar dat een server of een mac installeren of de vraag om andere software te installeren, een meerprijs zal betekenen. Zelfs al doet die computer uiteindelijk na configuratie, het blijft een andere moeite die moet gebeuren en eventueel moet je bepaalde technieken heropfrissen of heb je een groter risico dat je er langer mee zal bezig zijn. Zelfs voor dat risico mag de aannemer in jouw geval een meerprijs vragen.
en wat doe jij? Jij levert ander materiaal aan. Mss kwalitatiever, maar dat maakt de rekening van de aannemer niet. Ander materiaal is voor hem mogelijks extra werk en daarvoor rekent hij dus extra aan. Op voorhand in de algemene voorwaarden bepaald én gecommuniceerd, dus kan het op zichBeide zaken in het vet heeft hij niet gedaan. Het ander materiaal werd voorgesteld als een fait divers: "ofwel neem je ons materiaal, ofwel lever je zelf het materiaal aan waardoor we dat gedeelte kunnen schrappen uit onze offerte." Punt.
maar je hebt hem de werken laten aanvangen en niet geprotesteerd, dus was het blijkbaar geen punt groot genoeg om hierover te vallen (anders moet je per definitie de werken niet laten aanvangen).mac-bc zei:Hetgeen in het vet heb ik onmiddellijk gedaan, weliswaar telefonisch.
Voor mij is de standaardsituatie dat een aannemer zelf ook voor het materiaal zorgt. Ik denk dat de meerderheid me hier wel zal volgen daarop. Als hij moeite moet doen om jouw materiaal te gebruiken ipv wat hij gewoon is, mag hij daar wel degelijk iets extra voor aanrekenen.mac-bc zei:Ok, met dat verschil dat dat materiaal niet de core business is van de aannemer. Eerder een bijproduct. Een heel gekende techniek trouwens in de marketing: bij bestaande/potentiële klanten nog zoveel mogelijk bijproducten verkopen en daar ook marge op nemen. Ik wou de zaken echter duidelijk gescheiden houden, wat mij ook de standaardsituatie leek.
slecht voorbeeld: Carrefour heeft een eigen Carrefour Finance https://www.carrefourfinance.be/nl met een financiële omzet in 2020 van een kleine 600 miljoen euro en een winst van 100 miljoen. Wat voor jou de core business niet lijkt, is mss wel een belangrijke inkomstenbron. Meer zelfs, het was de belangrijkste inkomstenbron voor de Carrefour-groep in België.mac-bc zei:Ik bedoel: ik weet dat ik bij de Carrefour ook een creditcard kan krijgen, maar dat is niet hun core business. Ik neem wel mijn creditcard bij de bank. Dan verwacht ik mij als klant bij de Carrefour ook niet aan significante bijkomende kosten omdat ik het aandurf om er met een creditcard van KBC te betalen in plaats van hun eigen Carrefour creditcard... Toch? Ook al staat het dan in de kleine lettertjes "dat er mogelijks kosten kunnen worden aangerekend bij andere creditcards".
en wat doe jij? Jij levert ander materiaal aan. Mss kwalitatiever, maar dat maakt de rekening van de aannemer niet. Ander materiaal is voor hem mogelijks extra werk en daarvoor rekent hij dus extra aan. Op voorhand in de algemene voorwaarden bepaald én gecommuniceerd, dus kan het op zich
Ik heb gecommuniceerd dat ik niet akkoord ben. Dat men alsnog de werken wil aanvangen was teken dat het punt blijkbaar niet groot genoeg was om erover te vallen. (anders moet hij per definitie de werken niet laten aanvangen)maar je hebt hem de werken laten aanvangen en niet geprotesteerd, dus was het blijkbaar geen punt groot genoeg om hierover te vallen (anders moet je per definitie de werken niet laten aanvangen).
En als uw keukenbouwer u spontaan ook aanbiedt om de zonnepanelen te leggen, is het dan nog altijd zo vanzelfsprekend?Voor mij is de standaardsituatie dat een aannemer zelf ook voor het materiaal zorgt. Ik denk dat de meerderheid me hier wel zal volgen daarop. Als hij moeite moet doen om jouw materiaal te gebruiken ipv wat hij gewoon is, mag hij daar wel degelijk iets extra voor aanrekenen.
Ok.Is die 500 euro dan een correct bedrag? Geen idee. Maar als je de offerte getekend hebt mét die algemene voorwaarden, zal jij moeten aantonen dat die 500 euro overdreven is en dat niet kan.
slecht voorbeeld: Carrefour heeft een eigen Carrefour Finance https://www.carrefourfinance.be/nl met een financiële omzet in 2020 van een kleine 600 miljoen euro en een winst van 100 miljoen. Wat voor jou de core business niet lijkt, is mss wel een belangrijke inkomstenbron. Meer zelfs, het was de belangrijkste inkomstenbron voor de Carrefour-groep in België.