Laptop voor ouderen - chromebook of tweedehands laptop

Wat is het meest geschikt voor een digitale analfabeet?

• Chromebook

Stemmen: 0 0,0%
  • Windows laptop

Stemmen: 4 66,7%
  • Iets anders

Stemmen: 2 33,3%

• Totaal aantal stemmers
    6

DogFacedGod

Well-known member
Ik heb iets nodig voor een bejaard persoon die nauwelijks online is maar die gefrustreerd wordt dat bijna niets meer op papier wordt verstuurd en zich te gedeconnecteerd voelt van de wereld?

Moet simpel zijn
Moet niet al te frustrerend zijn om te werken
Dient niet om te internetbankieren of mailen, puur passief gebruik (lezen en kijken). Entertainment

Inse moet die nooit software echt installeren dus ik dacht aan een chromebook met aanraakscherm (waar die dan op youtube, vrtmax, kledijsites, de reclamefolders terecht kan...)

maar misschien is een tweedehandse laptop toch beter waarvan ik windows volledig dichttimmer

Hier zou ik toch ook voor een tablet gaan hoor.
Je zorgt dat je alles via icoontjes op het scherm toegankelijk maakt.

De drempel is lager om hem te gebruiken: gewoon in de zetel, tegen een laptop waar je aan tafel of bureau moet gaan zitten.

Grote nadeel van een tablet is wanneer je wat meer moet typen (dan is een fysiek toetsenbord veel handiger), maar in het gebruikscenario dat jij aanhaalt, is dus voornamelijk lezen/kijken!

De reden dat ik twijfel met een tablet, is dat ik zie dat die moeite heeft met pure touchscreens voor de paar keer dat ik die een smartphone in de pollen heb geduwd dus er is ergens een voordeel om een toestenbord te hebben.
Teveel met de nagel in plaats van de vinger, teveel onbedoelde aanrakingen aan de touchscreen, niet ver genoeg slepen, te weinig slepen,...

Daarmee dat ik denk dat de beschikbaarheid van een fysieke toestenbord met muis wel een voordeel is. Daarmee dat ik eerder dacht aan chromebooks met touchscreen waar je dus de "keuze" hebt en waar die persoon in zijn ogen de meest logische optie dan gebruikt voor dat moment.)

Zo'n schermen zijn dan ook nog meestal groter.

Terug
Bovenaan