Lifestyle? Deathstyle!

Squidward

Well-known member
We gaan allemaal onherroepelijk onze schup afkuisen. Hoe gaan jullie beautiful people de eeuwigheid in? Klassieke kist in een putteke? Crematie? Iets anders?

29583B14-8A51-4992-9044-222259CF518F.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Begraven. Organen mogen ze uithalen en gebruiken. Geslachtsdeel mag ook onderzocht worden, ik ben ervan overtuigd dat ik Afrikaanse roots heb.
Mijn balls of steel indragen en recup geld aan m'n vrouw geven.

Mij mogen ze aan de wetenschap geven. Ik heb altijd eens in mijne blote vooraan een aula met geneeskundestudentes willen liggen.

De compleet onserieuze reacties werden weggehaald om deze thread toch enige kans te geven niet in zwam begraven te worden.

(Pun intended).

Wetenschap, waarschijnlijk als voorbeeld van hoe een ongezonde levensstijl je vroegtijdige dood kan betekenen.
Qua dienst interesseert het mij niet, als ik maar buiten gedragen wordt op "Always look on the bright side of life" en dat er maar een BBQ is met dikke pinten ipv een koffietafel.

Wetenschap, waarschijnlijk als voorbeeld van hoe een ongezonde levensstijl je vroegtijdige dood kan betekenen.
Qua dienst interesseert het mij niet, als ik maar buiten gedragen wordt op "Always look on the bright side of life" en dat er maar een BBQ is met dikke pinten ipv een koffietafel.
Dat laatste toch ook wel: laat mijn begrafenis maar de viering van mijn kortstondige bestaan zijn met goede muziek, lekker eten en drinken. Geen triestige bedoening met gejank, fletse koffie en de obligate pistolet.

Dit filmpje van Kurosawa heeft me geïnspireerd in die zin: a nice, happy funeral. Tenzij de omstandigheden tragisch zijn: te jong en vroeg gestorven door een ongeluk of ziekte, bijvoorbeeld. Hopelijk 90 of 100 of meer worden en in relatief goede staat heengaan in plaats van dementeren of ergens in een rusthuis verteren aan een verschrikkelijke ziekte.

Cremeren nadat al mijn nog nuttige organen gedoneerd zijn. Mogelijks wel ge-e-cremeerd om ervoor te zorgen dat de crematoria niet failliet gaan aan hun gasrekening.

Ik ben al bijna 20j een geregistreerd orgaandonor en voor de rest maakt het mij allemaal NIETS uit!
De begrafenis/dienst/... is iets waar de familie en geliefden zich goed bij moeten voelen. Ik ga er mij niet van bewust zijn, dus ze doen maar wat ze ZELF willen!

1 van mijn nonkels heeft euthanasie laten uitvoeren en wel alles netjes zelf mee geregeld waarbij hij een prachtig stop-motion afscheidsfilmpje heeft gemaakt om af te spelen op het scherm, ik krijg nog steeds de krop in de keel als ik eraan terugdenk. Mocht ik weten dat ik kom te gaan, zou ik ook wel iets "willen doen" om de nabestaanden met een warm gevoel achter te laten maar concreet wat moet ik gelukkig nu nog niet bedenken.

Mocht ik weten dat ik kom te gaan, zou ik ook wel iets "willen doen" om de nabestaanden met een warm gevoel achter te laten maar concreet wat moet ik gelukkig nu nog niet bedenken.
Dan zou ik eerder "P.S. I Love You" - gewijs ervoor zorgen dat mijn geliefden tot x-aantal maanden/jaren (?) na mijn dood nog af en toe een bericht/video/... van mij ontvangen. De gedachte alleen al vind ik geweldig.

Ik ben al bijna 20j een geregistreerd orgaandonor en voor de rest maakt het mij allemaal NIETS uit!
De begrafenis/dienst/... is iets waar de familie en geliefden zich goed bij moeten voelen. Ik ga er mij niet van bewust zijn, dus ze doen maar wat ze ZELF willen!

1 van mijn nonkels heeft euthanasie laten uitvoeren en wel alles netjes zelf mee geregeld waarbij hij een prachtig stop-motion afscheidsfilmpje heeft gemaakt om af te spelen op het scherm, ik krijg nog steeds de krop in de keel als ik eraan terugdenk. Mocht ik weten dat ik kom te gaan, zou ik ook wel iets "willen doen" om de nabestaanden met een warm gevoel achter te laten maar concreet wat moet ik gelukkig nu nog niet bedenken.
Iemand uit mijn jeugd had ook zijn eigen begrafenis "gepland" voor zijn zelfmoord (alles tot in detail uitgeschreven, filmpjes opgenomen, ...). Zo'n begrafenis is echt wel hélemaal anders dan bij een normaal overlijden. Dat was echt heel raar, enerzijds vind je dat zo erg voor de ouders etc, anderzijds legt hij in de filmpjes uit waarom hij de keuze maakt en kan je (imo) enkel begrip hebben voor zijn beslissing.

Dan zou ik eerder "P.S. I Love You" - gewijs ervoor zorgen dat mijn geliefden tot x-aantal maanden/jaren (?) na mijn dood nog af en toe een bericht/video/... van mij ontvangen. De gedachte alleen al vind ik geweldig.

Die gedachte is erg mooi maar al eens stilgestaan hoe dat moet zijn om een berichtje te ontvangen van iemand die dood is en dus waarop je niet meer kunt antwoorden? Die gedachte alleen lijkt me hartbrekend.
Wat ik me wel heb voorgenomen moest ik ooit terminaal zijn (moest ik ooit kanker krijgen of een andere ziekte waardoor ik in een eindfase terechtkom) dan wil ik wel een soort van videoboodschap nalaten voor pijn zoontje en man. Ook voor zijn dochter en voor papa. Deze 4 personen zijn mij het dierbaarst. Voor elk afzonderlijk wil ik wel een opname maken met woorden, foto's, onze herinneringen samen etc...

Wat er verder met mij als overledene gebeurt maakt niet zoveel uit behalve dat ik begraven wil worden worden in een zwarte kist met zilveren afwerking aan de buitenkant en diamantjes op de zwarte, satijnen stoffering aan de binnenkant. Beetje in stijl en alles...
Maar als het een houten kist is dus gewoon bruin ja dan ga ik er ook niet moeilijk over doen. It's all good.😩

.. behalve dat ik begraven wil worden worden in een zwarte kist met zilveren afwerking aan de buitenkant en diamantjes op de zwarte, satijnen stoffering aan de binnenkant. Beetje in stijl en alles...
Maar als het een houten kist is dus gewoon bruin ja dan ga ik er ook niet moeilijk over doen. It's all good.😩
Hier moest ik wel eventjes om lachen, het is vooral dat je het niet meer zal weten he! 😁

Voor mijn part is het een kartonnen kist, like I care? Ik hoop vooral dat mijn geliefden zich mijn goeie kanten herinneren en dat zonder dat ze zich blauw moeten betalen aan een afscheid van een uur...

Hier moest ik wel eventjes om lachen, het is vooral dat je het niet meer zal weten he! 😁

Voor mijn part is het een kartonnen kist, like I care? Ik hoop vooral dat mijn geliefden zich mijn goeie kanten herinneren en dat zonder dat ze zich blauw moeten betalen aan een afscheid van een uur...
Dan ga ik toch protesteren ze! Gaan ze nog verschieten!

Mn oma had ook al vanalles zelf beslist, qua muziek en foto's om te projecteren enzo. Het mooiste was opt einde een gedicht van haar naar iedereen die ze liefhad in haar leven. Ik weet niet of het (helemaal) zelfgeschreven was maar het maakt niet uit, het heeft mij alleszins heel hard geholpen bij het afscheid (kort samengevat ze was content met haar leventje en was trots op de familie die we waren).

Voor mezelf maakt het geen bal uit wat er met mijn lichaam gebeurt, zou eigenlijk ook eens moeten zien om mij te registreren als orgaandonor. Voor mn begrafenis liefst iets luchtig met beetje humor, beetje viering van het leven. Iets niet te duur, dat mn nabestaanden er niet te veel geld aan moeten geven.

Hoewel verstaanbaar vind ik dat onze cultuur veel te negatief omgaat met de dood. Hang natuurlijk af van de situatie, bij iemand die veel te vroeg stierf door een ongeval of ziekte is zoiets moeilijker, maar in het geval van mijn oma bijvoorbeeld zou je het kunnen zien als het 'volbrengen van je leven'.. (ook al is zij eigenlijk gestorven door een domme val). Maar dat is misschien ook omdat ik het altijd al zeeer moeilijk gehad heb met afscheid en dood.

Terug
Bovenaan