Malaise bij Anderlecht

Denken jullie echt dat Anderlecht achter iemand met elvendertig veroordelingen voor dronken rijden zou zitten? Zijn ze zo wanhopig? 😂
Jonathan Legaer..

Zou er zich wel amuseren
“Wanneer de voorzitter met Verbeke en Kompany gaat lunchen, gebeurt dat telkens in een chic Ukkels restaurant. Flessen wijn van 300 euro,

Morten Olsen, Henrik Andersen, Kenneth Brylle, Per Frimann, Frank Arnesen, dat was nog eens een ploeg met Danish Dynamite bij Anderlecht!

Van de huidige generatie Denen had enkel Dolberg af en toe eens mogen meedoen in die ploeg.

Denken jullie echt dat Anderlecht achter iemand met elvendertig veroordelingen voor dronken rijden zou zitten? Zijn ze zo wanhopig? 😂
2 jaar geleden werd iemand met een coke probleem ceo, dus wat alcohol lijkt mij geen probleem. ;) Wouter kan trouwens ook al eens een glaasje verzetten. :)

Grote boetes zoals in de PL , hoe hard daar Hooliganisme is gedaald is toch waanzin
Toch teken dat ze hier gewoon geen moeite doen he.

Vriend van me heeft ooit een gammel reclamebord in twee getrapt door er te hard tege te stampen na een gemiste kans en die hadden ze na de match direct te stekken. De zwarte mannekes kunnen een heel stadion in de fik steken en die kan men "niet identificeren". Sorry maar das teken van niet willen he.

Grote boetes zoals in de PL , hoe hard daar Hooliganisme is gedaald is toch waanzin
En zorgen dat een stadionverbod ook een stadionverbod is.

Met AI kan je in principe nu perfect zien wie er in u stadion is, en waar hij zich bevindt. En kan je die dus ook perfect weren, mits strengere controle aan de ingang. Mss dat dat privacy gewijs nog een probleem is, maar daar gaat het toch echt naartoe gaan neem ik aan.

Idd, gaat hier toch puur over het spelen achter gesloten deuren?
Dat is een straf omdat ze het zo ver hebben laten komen. Of dat dan volledig de fout is van de club laat ik in het midden, maar het principe van clubs straffen omdat ze hun fans niet onder controle hebben vind ik op zich niet verkeerd.

Idd, gaat hier toch puur over het spelen achter gesloten deuren?
Yep en daarin volg ik ze ( en elke andere club) wel. Je wordt als club zo zwaar gestraft omdat een paar individuen het bont maken. Ik snap ook wel dat die individuen eruit moeten maar je straft ook bijna 20.000 man die wel braaf wekelijks naar de voetbal gaan. In die optiek is de straf richting een club toch heel zwaar. Als club sta je ook machteloos op dit moment met alle regeltjes en straffen ( vooral niet-straffen) dat die hooligans krijgen van het gerecht. Ik vind in die optiek beter zoals Anderlecht en Standard hebben besloten om geen bezoekende fans meer toe te laten in hun wedstrijd. Zo laten ze toch echt zien dat ze dit niet willen en zijn de problemen in die matchen van de baan.

Als je een club gaat straffen kan ik evengoed als Anderlechtfan een kaart kopen in Brugge en daar het bont gaan maken. Moet dan Club Brugge gestraft worden?

Dat is een straf omdat ze het zo ver hebben laten komen. Of dat dan volledig de fout is van de club laat ik in het midden, maar het principe van clubs straffen omdat ze hun fans niet onder controle hebben vind ik op zich niet verkeerd.
Is toch ook geval per geval imo.
Al kan je over het laatste voorval mss wel zeggen dat het bizar is dat gasten van BCS zomaar aan een deel van de VIP kunnen. Dus kun je hier de club wel voor straffen imo. Maar soms kan je er toch maar weinig aan doen ook lijkt mij.

Is toch ook geval per geval imo.
Al kan je over het laatste voorval mss wel zeggen dat het bizar is dat gasten van BCS zomaar aan een deel van de VIP kunnen. Dus kun je hier de club wel voor straffen imo. Maar soms kan je er toch maar weinig aan doen ook lijkt mij.
Gohja Bizar. Als die mannen zoiets van zin zijn geraken ze daar tegenwoordig toch. Elk stadion heeft van die outside seats tegenwoordig. Dat ligt gewoon aan die personen. Dat is net hetzelfde als het speelveld. Iedereen op de onderste ring kan dat veld betreden indien je slechte bedoelingen hebt. En het is ook niet zo dat als dat eens gebeurd ze ineens hekken rond het veld gaan zetten. Dat is in elk stadion een risico dat kan gebeuren. Mensen blijven mensen zeker. En sommige mensen hebben nu eenmaal nergens regeltjes aan en denken dat ze boven alles staan. En die personen ga je gewoon nooit kunnen straffen

Ik ben een gebroken plaat ondertussen, maar het is onzin dat clubs niet meer kunnen doen. Ze willen niet meer doen. Want dat zou willen zeggen dat ze zelf meer kosten moeten maken. Al dat geblaat richting politie en gerecht, dat is de kost weer op kap van de maatschappij schuiven. De arrogantie van het voetbal kent echt geen grenzen.

Brugge, 2015:
Met de wedstrijden van Cercle Brugge en de materiaalkosten inbegrepen, kostte één seizoen Brugs voetbalplezier de politie, en uiteindelijk dus de belastingbetaler, liefst 2,6 miljoen euro. Daarbij zijn de uitgaven voor inzet bij wedstrijden op verplaatsing en verplaatsingsonkosten, en het gebruik van materiaal van de federale overheidsdiensten, zoals de sproeiwagen en de helikopter, nog niet eens in inbegrepen.
Met het jaarlijkse loon van Boyata kan Club Brugge op eigen houtje heel de jaarlijkse politiebeveiliging van twee ploegen betalen en hebben ze zelfs nog wat overschot.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan