Malaise bij Anderlecht

Hij eindigt toch maar mooi boven de vicekampioen van vorig seizoen :p

Dat was dan ook geen kunst gezien ons seizoen. Maar van iedereen die boven ons geëindigd is, is er maar één coach die ik dat niet waard vind en dat is Riemer.

Van onze 4 onderlinge duels waren wij er drie gewoon de betere ploeg (kunt ge mogelijk kwalificeren als een persoonlijke mening uiteraard). Maar jullie kunnen scoren en wij dit seizoen niet. En dat is ook een kunst en in mijn ogen zelfs de hoofdoorzaak van jullie eindrangschikking. Waar wij volledig onderaan de lijst stonden van de verhouding kansen/doelpunten denk ik echt wel dat dat bij jullie volledig omgekeerd is. (kijk maar bvb naar de eerste match in de PO's. Jullie krijgen twee kansen waarvan één binnengaat en één tegen de paal. Wij spelen jullie niet enkel de mat af maar zelfs heel Limburg uit maar hebben een penalty nodig om te winnen. En het was niet de eerste keer dat die efficientie ons de das omgedaan zou hebben. Dat begon al begin van het seizoen toen we ook gewoon nog goed speelden) En scoren lijkt me iets dat in uw kern zit en niet in uw coach. Zet Dreyer hier ipv Tolu en wij eindigen boven RSCA en mogelijk zelfs nog hoger. En zet Tolu bij julie ipv Dreyer en het is mogelijk zelfs geen PO1. Maar dat gaan we uiteraard nooit weten, maar als ik naar onze efficiëntie dit seizoen kijk, is dat wel een gevoel dat echt ZEER hard heerst bij ons.

Dus of het met Riemer veel beter gaat gaan in Brussel dan dit seizoen, betwijfel ik. Soms heb je coaches die alles uit een minderwaardige kern halen, maar bij jullie was het de kern die de coach beter deed lijken dan die was. Er zit best wat talent in jullie kern. Talent dat echt wel een betere coach verdient. En om het beter te doen dan dit seizoen gaat ge gewoon echt een aantal absolute kleppers moeten halen die het gebrek aan bepaalde kwaliteiten bij de coach compenseren. Een beetje zoals gebeurd is met coaches als Vandenbrom, Hasi en Weiler. Een beetje zoals bij ons ook gebeurd is met Vandenbrom dus.

Laatst bewerkt:
Ik snap niet waarom de kern van RSCA dit seizoen zo geminimaliseerd werd.

In totale markwaarde staan ze op plaats 3 na Club en Genk en gemiddelde per speler staan ze op plaats 2 na club (cijfers tranfermarkt )

Waarde zegt niet alles maar ook qua ervaring heb je met een Schmeichel, Vertonghen, Delaney en Dolberg in iedere linie heel veel ervaring op hoger niveau. Dat aangevuld met talent zoals een Stroeykens, Debast, Leoni..

En daarbij dan nog Dreyer, Hazard..

Ik snap niet waarom de kern van RSCA dit seizoen zo geminimaliseerd werd.

In totale markwaarde staan ze op plaats 3 na Club en Genk en gemiddelde per speler staan ze op plaats 2 na club (cijfers tranfermarkt )

Waarde zegt niet alles maar ook qua ervaring heb je met een Schmeichel, Vertonghen, Delaney en Dolberg in iedere linie heel veel ervaring op hoger niveau. Dat aangevuld met talent zoals een Stroeykens, Debast, Leoni..

En daarbij dan nog Dreyer, Hazard..

Dat zal wel veranderen na de verkoop van Bilal :help:

Dat zal wel veranderen na de verkoop van Bilal :help:
Zullen zien of die effectief gaat vertrekken. Genk kennende willen ze zich spiegelen aan Club Brugge en gaan ze veel te veel geld verlangen voor hem waardoor er op het einde weer een ontevreden speler zit zonder transfer. :unsure:

Zullen zien of die effectief gaat vertrekken. Genk kennende willen ze zich spiegelen aan Club Brugge en gaan ze veel te veel geld verlangen voor hem waardoor er op het einde weer een ontevreden speler zit zonder transfer. :unsure:
Hoe is dat Genk kennende?
Genk toch net de ploeg die net té gemakkelijk spelers laat gaan (Onuachu vorig seizoen tijdens de winterstop, deze winterstop Munoz en Paintsil)? Zeker als er op voorhand afspraken over gemaakt zijn, die hier duidelijk weer zijn gemaakt.

Is natuurlijk het gevolg van geen externe geldschieter te hebben, wat dan weer een impact heeft op de sportieve ambities. Maar ge kunt toch moeilijk zeggen dat té veel geld vragen en daardoor een ontevreden speler te hebben iets typisch Genk is?

Geen externe geldschieter maar wel foefelen met vzw status, dus dat heft elkaar op. :oi22:
Ik weet niet of het waar is maar iemand die ik ken die bij de fiscus werkt zei me zondag dat er een akkoord gesloten zou zijn met Genk en
de fiscus en dat het Genk veel geld kost

:) Ik had nog getwijfeld om dat stuk van externe geldschieter er uit te halen, omdat het weer een onnodige discussie zou opleveren en dit al zeker niet de juiste plaats is om deze te voeren. Maar heb het laten staan om te duiden dat het feit dat Genk net sneller spelers moet laten gaan, om een begroting in evenwicht te kunnen houden.
Dat is een beleidskeuze die ze maken, die een impact heeft op het sportieve beleid. En net daarom vind ik het raar dat er gezegd werd dat het typisch Genk is dat ze spelers te lang willen houden en daardoor ontevreden spelers hebben. Ik heb net eerder het omgekeerde gevoel.

Onuachu is daar een uitstekend voorbeeld van. Die wat langer houden had sportief een groot voordeel opgeleverd, maar omwille van budgettaire redenen maken ze een andere keuze...

Maar goed.
Foefelen met de VZW status vind ik helemaal niet correct. Vroeger was iedere voetbalploeg in België een VZW, en Genk is dat ook altijd geweest.
Het feit dat Genk de enige ploeg in het Belgisch professioneel voetbal is die in dat VZW statuut blijft is omdat Genk de enige ploeg is die tot op heden geen 'eigenaar' heeft en dus nooit de nood heeft gehad om om te vormen naar een NV.
Je kan dan kritisch zijn en zeggen dat dat is omdat ze geen belastingen willen betalen en dat het belastingontduikers zijn en weet ik veel. Ik weet niet of andere voetbalploegen zo veel belastingen betalen, als ik lees dat de overgrote meerderheid verlies maakt?
Je kan ook zeggen dat het knap is dat een ploeg onafhankelijk blijft, geen dividenden uitbetaald aan de rijke (in het beste geval nog Belgische) eigenaars, maar alles herinvesteert in de club en de jeugdwerking en hierdoor de ontwikkeling van het Belgisch voetbal steunt (ga maar na hoeveel spelers er van KRC Genk in de nationale jeugdploegen spelen).
Beiden zijn zeer eenzijdige manieren om er naar te kijken, maar ik weet wel welke van de twee voor mij doorweegt ;)

Wat betreft de vordering van de fiscus. De fiscus is van mening dat Genk belastingen moet betalen volgens het vennootschapsrecht en niet via het rechtspersonenstelsel zoals een VZW normaal gezien wordt belast als ze geen commerciële activiteiten uitbaat. Dat is uitgeklaard en er is een vordering van om en bij de 19 Mio dacht ik. Daar zijn al lang afspraken over gemaakt en dat bedrag heeft Genk ook gewoon klaar staan om te betalen.
Maar de fiscus zou een zware boete eisen, waar Genk niet mee akkoord gaat, en dat is de reden waarom het nog niet is afgehandeld. Naar wat ik hoor zou de fiscus erg terughoudend zijn om dit voor een rechtbank uit te vechten, omdat ze schrik hebben van een precedent. Want Genk is uiteraard niet de enige VZW die winst maakt, dus de uitspraak van een rechter zou nogal wat gevolgen kunnen hebben voor heel wat andere verenigingen (waaronder heel veel lokale voetbalclubs).
Dus als die kennis van jou aangeeft dat er een akkoord is, dan zal dit inhouden dat de fiscus het inderdaad niet zal aanvechten voor de rechtbank.

Ik weet niet of het waar is maar iemand die ik ken die bij de fiscus werkt zei me zondag dat er een akkoord gesloten zou zijn met Genk en
de fiscus en dat het Genk veel geld kost

Dat is al langer bekend bij ons dat het eraan zat te komen. Het bedrag valt blijkbaar nog altijd mee ivm wat er oorspronkelijk geëist werd, maar is uiteraard stevig. We zijn daar dan ook al enkele jaren geld voor aan de kant aan het houden... Gaat wel een serieus blok van onze schouders vallen als dit definitief uitgeklaard is.

Onuachu is daar een uitstekend voorbeeld van. Die wat langer houden had sportief een groot voordeel opgeleverd, maar omwille van budgettaire redenen maken ze een andere keuze...

Dat was absoluut geen budgettaire beslissing, hoor. Onuachu wilde gewoon AB SO LUUT weg en Genk is een club die zich jammer genoeg aan gemaakte beloftes houdt.

Dat is al langer bekend bij ons dat het eraan zat te komen. Het bedrag valt blijkbaar nog altijd mee ivm wat er oorspronkelijk geëist werd, maar is uiteraard stevig. We zijn daar dan ook al enkele jaren geld voor aan de kant aan het houden... Gaat wel een serieus blok van onze schouders vallen als dit definitief uitgeklaard is.
Zal zeker zo zijn maar was dit niet tot een bepaald jaar dat het voor de fiscus moest komen( jaren tot 2020 of 2021 dacht ik). Wat met de jaren nadien? Ik vermoed niet dat Genk hun werking in 2022 en 2023 al aangepast hadden. Gaat dit ook nog boetes geven? Wat met de werking van de VZW nu? Volgens mij wordt die VZW behouden op termijn toch onmogelijk.

Nu wel geen discussie voor in dit topic te voeren wel.

Ze hebben in het aan de kant houden van de noodzakelijke fondsen hier al rekening mee gehouden. Dus na het afhandelen van de hele zaak gaat Genk ook gewoon betalen wat verwacht wordt.

En qua VZW... Tja. Daar staan alleszins geen plannen voor om dat aan te passen. Ze zijn intern wel denkoefeningen aan het maken inzake extern kapitaal zonder daarom één rijke man bovenaan te hebben die geld voorziet (en dus ook te veel te zeggen heeft). Maar dat is uiteraard niet makkelijk. Als we al van de VZW afstappen, zal dat pas gebeuren wanneer die denkoefening voltooid is en er acties rond genomen zijn.

Misschien kan dit inderdaad beter verplaatst worden naar de nieuwe JPL topic :D

Mannaert naar Anderlecht zou toch echt compleet not done zijn.

Als speler van Club naar Anderlecht of omgekeerd is één ding, hoewel het voor een icoon als pakweg Vanaken ook wel slikken zou zijn en heel wat controverse zou opwekken.

Maar als CEO die samen met Verhaeghe Club weer op de kaart heeft gezet, die zelfs aandeelhouder was, die nu weggaat omdat hij andere dingen wil doen, als die doodleuk meteen hetzelfde zou gaan doen maar dan bij RSCA? Zou echt compleet fout zijn imo.
Hangt allemaal af van de interne keuken en het einde van dat mandaat.

Als ik ergens buiten word geduwd terwijl ik alles heb gegeven én ongekende successen mee tot stand heb gebracht én ik ben nog op een leeftijd waarop ik nog niet in Tenerife naar de tetten op strand wil gaan kijken tot het einde van mijn dagen, dan ga ik naar de leukste bieder en kom ik headhunten.

Plus als het buitenland niet lonkt, dan hebt ge de kans om na Club uit de beerput te hebben gehaald ook nog eens Anderlecht te helpen redden. Dat is een cv waar ge ongetwijfeld een kans mee krijgt in het buitenland.

Clubliefde is altijd relatief.

Hangt allemaal af van de interne keuken en het einde van dat mandaat.

Als ik ergens buiten word geduwd terwijl ik alles heb gegeven én ongekende successen mee tot stand heb gebracht én ik ben nog op een leeftijd waarop ik nog niet in Tenerife naar de tetten op strand wil gaan kijken tot het einde van mijn dagen, dan ga ik naar de leukste bieder en kom ik headhunten.

Plus als het buitenland niet lonkt, dan hebt ge de kans om na Club uit de beerput te hebben gehaald ook nog eens Anderlecht te helpen redden. Dat is een cv waar ge ongetwijfeld een kans mee krijgt in het buitenland.

Clubliefde is altijd relatief.
Er bestaat nog maar 1 liefde in die sport en dat is de €€ liefde

Nee, ik geloof echt niet dat Mannaert ooit naar Anderlecht zou gaan. Bij Anderlecht zouden ze dat heel graag hebben, maar gaat jamais gebeuren. Dan zet ik levenslang een avatar van Riemer hier als dat gebeurt.

Terug
Bovenaan