Merk/type laptops voor kantoorgebruik

Vega

Well-known member
Om even te schetsen, we zijn een kantoor van ca. 25 collega's, allen bedienden. Momenteel gebruiken we HP Elitebooks G7 voor ongeveer 20 collega's, ikzelf heb een HP Zbook G8 en onze 5 externe Sales collega's hebben een Microsoft Surface.

HP en Microsoft Surface ondervinden we dat we binnen de 2 jaar vaak toch problemen hebben, voor de kostprijs zijn we eigenlijk niet tevreden...

Gezien de kennis van vele BG-leden wilde ik eens informeren wat de betere alternatieven zijn. Onze IT-leverancier krijgt commissies van HP en Microsoft, zijzelf willen dus niet afwijken van HP/Microsoft Surface. Hoeft niet goedkoper maar vooral kwalitatiever te zijn.

Alvast merci!

Hier is men ook een paar jaar geleden overschakeld van Dell naar HP.
Ik vond persoonlijk dat de laptops en pcs van Dell een pak robuuster en stabieler waren dan de HPs.

Wij gebruiken al jaren de Dell Latitude series. Zeer tevreden van. Toestellen worden hier 6-7 jaar gebruikt. We hebben ongeveer 85 laptops in gebruik.

Wij gebruiken Dell en dat gaat goed. Vroeger Latitude en nu XPS.

Mijn XPS 15 is nu een dikke 2.5 jaar oud, ziet er nog als nieuw uit en batterij is nog dik in orde. Ik zou die in principe kunnen vervangen binnen een half jaar, maar ik ga het niet doen omdat die nog zo goed is.

Hier op het werk alles van Dell (Laptops Precisions, Desktops, servers & schermen) , laptops gaan ook goede 5 jaar mee. met next bussiness day garantie voor 5 jaar + accidental care. Dus laten vallen/water/.. kan je tot 1x laten herstellen gratis. (wel de optie selecteren vooraf)

Hier alles van Dell in het bedrijf waar mijn opdracht loopt. Ik werk zelf op dit moment op een Dell XPS 15 9570 die een goeie 7 jaar oud zal zijn nu.
Dat ding werkt nog steeds prettig al begin ik stilletjes aan te kijken naar iets nieuws. Heb deze 2 jaar geleden gekocht om te starten en omat ik geen 3k wou uitgeven aan een toestel die voor mij 'hetzelfde' zou doen als dit toestel die ik tweedehands aan +/- 500 euro kocht.
Wel eens een nieuwe batterij gestoken, 30 euro.

Ik neig terug naar de nieuwere XPS of een Microsoft Surface Laptop. Ik heb ook een Macbook Air M3 en dat werkt toch wel echt heel prettig on the go. Dat mis ik wat in mijn huidige XPS.

Waar worden die businesstoestellen typisch aangekocht hier in Belgie? Ik vind de meeste groothandels tegenvallen in prijs bij kleinere afname. Coolblue/Mediamarkt/andere keten zit meestal (sterk) onder de prijs.

Waar worden die businesstoestellen typisch aangekocht hier in Belgie? Ik vind de meeste groothandels tegenvallen in prijs bij kleinere afname. Coolblue/Mediamarkt/andere keten zit meestal (sterk) onder de prijs.

Mijn XPS rechtstreeks bij Dell gekocht. Vorige laptop bij Coolblue gekocht. Bij Bol zou ik ook gerust kopen. Allemaal afhankelijk van prijs :)

Wij hebben Latitudes gebruikt, maar wouden AMD voor de volgende. Dit jaar Lenovo Thinkpads gekocht en volgend jaar worden het terug Thinkpads. Robuste laptops en die AMD CPU'tjes zijn zeer kapabel (niet dat de Intel dat niet zijn, maar we kennen de problemen met intel).
We gebruiken nu Lenovo ThinkPad L15 Gen 4. Ikzelf heb een Latitude 5530. Van de Latitudes is eens ene kapot gegaan van te laten vallen (onderdeel van moederbord gebroken) en 2 keer een 5520 waarvan we een nieuw scherm moesten hebben door problemen.

Hier alles van Dell in het bedrijf waar mijn opdracht loopt. Ik werk zelf op dit moment op een Dell XPS 15 9570 die een goeie 7 jaar oud zal zijn nu.
Dat ding werkt nog steeds prettig al begin ik stilletjes aan te kijken naar iets nieuws. Heb deze 2 jaar geleden gekocht om te starten en omat ik geen 3k wou uitgeven aan een toestel die voor mij 'hetzelfde' zou doen als dit toestel die ik tweedehands aan +/- 500 euro kocht.
Wel eens een nieuwe batterij gestoken, 30 euro.

Ik neig terug naar de nieuwere XPS of een Microsoft Surface Laptop. Ik heb ook een Macbook Air M3 en dat werkt toch wel echt heel prettig on the go. Dat mis ik wat in mijn huidige XPS.

Hier wordt ons IT-materiaal via ons IT-bedrijf aangekocht, idd vaak met een forse meerprijs.. Voor mijn HP Zbook toch op mijn strepen gestaan en gezegd dat ik ze via Coolblue ging bestellen, daar stond deze aan 2.300 EUR, exact hetzelfde model was via onze IT-leverancier 2.800 EUR en dan wel nog 3 weken wachttijd... Coolblue werd netjes de volgende dag geleverd.

Terug
Bovenaan