Metaaldraad

Heb hun eerste optreden ooit gezien op Hammer Of Doom in Würzburg rond de middag. Als er 30man stond te kijken was het veel. Dat nummer op Stubru trekt op niks in ieder geval.
Tobias zou beter eens werk maken van een Repugnant reünie.

1 om naar uit te kijken:

FB-IMG-1647465531778.jpg

Nieuwe Deathspell Omega en Blut Aus Nord staan ook redelijk hoog op mijn lijstje
Leuk dat je dit aanhaalt. Die waren wat op de achtergrond verdwenen bij mij en ga ik zeker nog eens checken.
Na hun topreleases begin jaren 2000 vond ik die bands maar zozo evolueren. Ik ben eigenlijk benieuwd wat ze nu nog weten te brengen.

Als je de rest van de line up bekijkt staat er vooral hip hop en elektro. Afgaande op de pukkelpopsite headlinen ze, gewoon vreemd contrast voor mij
PKP is toch altijd al heel breed geweest qua genres? Zolang het populair is bij de jonge festivalganger zal het daar staan hoor. Vandaar ook meer elektro en hiphop de laatste jaren.
Hell, ik vind Slipknot daar meer op zijn plaats dan op de eerste affiches van Graspop waar ze stonden. Toen waren ze daar de alternatieve band eigenlijk :)

Een commerciële band op een commercieel festival, hoeft niet te verbazen. Is lang niet de eerste keer dat Pukkelpop een grote metalband programmeert.

Cypress Hill gaat sowieso mee touren met Slipknot in de USA.
Ik zou graag In This Moment ook eens zien maar denk dat die in de USA blijven.
Ik zou eerder Limp Bizkit en BMTH op dezelfde dag als Slipknot programmeren maar dan zijn de andere dagen al beetje onthoofd.
Nu zijn de dagen vrij divers ingedeeld,voor elk wat wils iedere dag zo'n beetje denk ik.

Ze kunnen wel niet naar GMM komen vanwege hun programma in de USA.
Om toch hun Belgische fans te pleasen zullen ze deze keer voor PKP gekozen hebben.
Zou dan ook wel eerder Alcatraz als alternatief verwachten maar zullen dan ook wel al ergens anders staan dan.

BTW:er zijn al genoeg samenwerkingen geweest van rappers met het "zwaardere" gitaarwerk
Jay-Z - Linkin Park
Ice Cube - Korn
Fear Factory - B Real
Faith No More - Bo Ya Tribe of iets in dien aard
....

Op zich is die combo zo vreemd niet.

attachment-slipknot-roadshow-dates.jpeg

Welke bands ken je zoal dan? Stel de vraag want sommige metalcore bands kan ik nog wel smaken maar ik moet toegeven dat er ook veel bagger is...
Qua namen kan ik niet veel noemen 😅
De bekenden die weleens op Graspop enzo staan, maar heb sowieso ook al minder gekende dingen gehoord, waarvan ik de naam niet onthou of nooit geweten heb. 't is echt niet mijn ding, maar ik zal met open geest luisteren als je denkt dat je mij van gedacht kan doen veranderen.

Terug
Bovenaan