Metaaldraad

Naar goede gewoonte komt Thronefest weer af met een naam die niemand verwacht.
Urgehal gvd oO
Nu niet direct mijn grote favoriet maar wel speciaal genoeg om toch eens naar Kuurne af te zakken denk ik. Allez ook wel omdat de rest vd affiche wel in orde is (Mgla, Primordial, Havukruunu,...)
Mgla treedt op 8/1 ook in Hasselt op. Afhankelijk van de maatregelen van het comité volgende week schaf ik me daar nog een ticketje voor aan. Zal met mondmasker zijn, dus ik zal een tr00 en kvlt zwart mondmasker aanschaffen.

En waarschijnlijk zittend? Want dan pas ik.
Dat heb ik vorig jaar eens gedaan voor Carnation in Eindhoven en dat is toch niet wat het moet zijn. Sommige genres lenen zich echt niet tot een zittend concert.

En waarschijnlijk zittend? Want dan pas ik.
Dat heb ik vorig jaar eens gedaan voor Carnation in Eindhoven en dat is toch niet wat het moet zijn. Sommige genres lenen zich echt niet tot een zittend concert.
Dat staat er niet bij, was dat niet pas vanaf x aantal personen in de zaal? Ik vind het ook niet terug op de website.

De nieuwe Wiegedood nummers vind ik dus geniaal. Het was voor mij de eerste kennismaking met de band (die ik wel al van naam kende, maar nooit beluisterd had). Ik vind die nummers zo lekker gortig. Echt vuile metal, maar op een manier die ik nog nooit eerder hoorde en dat maakt het net zo interessant. Zo dus DDHHG meermaals beluisterd (1 vind ik het beste) en nu uitkijken naar dat nieuwe album!

Ik ben al benieuwd naar ieders AOTY lijstjes!

Zelf geraak ik maar tot een top drie, met een hoop honorable mentions die ik niet kan rangschikken en waarvan ik er nog een heleboel vergeet...
  1. Stormkeep - Tales of Othertime
  2. Stormruler - Under the Burning Eclipse (I know, is eind 2020 uitgekomen, maar re-release via Napalm in 2021)
  3. Panopticon - ...And Again into the Light.

Nog wat mentions:
  • Gojira - Fortitude
  • Darkthrone - Eternal Hails
  • Wardruna - Kvitravn
  • Hooded Menace - The Tritonus Bell
  • Cannibal Corpse - Violence Unimagined
  • Mork - Katedralen

Laatst bewerkt:
1) Fortitude-Gojira
2) Enjoy it while it lasts-Off the cross
3) Shaman - Orbit Culture
4) Deconsecrate - Ænigmatum
5) Tangaroa - Alien Weaponry
6) The nightmare of being-At the gates
7) Conquering - Employed to serve
8) Servant of the mind - Volbeat
9) The Work-Rivers of Nihil
10) Senjutsu-Iron Maiden

Maar 12 nieuwe metalplaten gehoord dit jaar al heb ik jinjer halverwege afgezet

Ik hou zo'n lijstjes nooit bij, al volg ik wel eens blogs zoals Addergebroed om nieuwe releases op te volgen. Tanker som rir natten van Djevel is in mei uitgekomen en die zet ik regelmatig met plezier op. Geen innovatieve plaat, maar wel bij momenten bloedmooi om naar te luisteren en heel fraai uitgevoerd.

Top 5:
1) Vulvodynia - Praenuntius Infiniti
2) Cradle of Filth - Existence is Futile
3) Hypocrisy - Worship
4) Unto Others - Strength
5) Cannibal Corpse - Violence Unimagined

Andere (heel) goeie releases, alfabetisch want rangschikken is te lastig:

200 Stab Wounds - Slave to the Scalpel
Aborted - Maniacult
Accept - Too Mean to Die
Archspire - Bleed the Future
Asphyx - Necroceros
Blaze Bailey - War Within Me
Burial in the Sky - The Consumed Self
Carcass - Torn Arteries
Carnifex - Graveside Confessions
Craven Idol - Forked Tongues
Dread Sovereign - Alchemical Warfare
Enforced - Kill Grid
Etherial Shroud - Trisagion
Grave Miasma - Abyss of Wrathful Deities
Harakiri for the Sky - Maere
Mordkaul - Dresscode:Blood
Nekromantheon - The Visions of Trismegistos
Pyrexia - Gravitas Maximus
Reject The Sickness - While Our World Dissolves
Steel Baring Hand - Slay in Hell
The Crown - Royal Destroyer
Werewolves - What a Time to be Alive

Teleurstellingen van het jaar:
Iron Maiden - Da Samoerai album waarvan ik de titel zelfs niet meer weet. Pure middelmaat, tot zelfs slecht. Maiden onwaardig.
Vulture - Dealing Death. Op een paar goeie nummers na, heel traag, sloom en plat. In tegenstelling tot Maiden had ik hier wél hoge verwachtingen voor en heb ik het zelfs op vinyl liggen door een blinde pre-order.Heel jammer want hun voorganger was geweldig.
Rivers of Nihil - The Work: te veel prog, te weinig death metal. Logische evolutie voor de band zelf maar minder mijn cup of tea.

Iron Maiden - Da Samoerai album waarvan ik de titel zelfs niet meer weet. Pure middelmaat, tot zelfs slecht. Maiden onwaardig.
Vulture - Dealing Death. Op een paar goeie nummers na, heel traag, sloom en plat. In tegenstelling tot Maiden had ik hier wél hoge verwachtingen voor en heb ik het zelfs op vinyl liggen door een blinde pre-order.Heel jammer want hun voorganger was geweldig.
Rivers of Nihil - The Work: te veel prog, te weinig death metal. Logische evolutie voor de band zelf maar minder mijn cup of tea.
Beetje zelfde mening over Maiden en Nihil. Misschien moet ik paar van die albums dat ge vermeld eens opzetten. Cannibal Corpse, Hypocrisy en Carcass al zeker wat raad je nog aan qua death of thrash?

Beetje zelfde mening over Maiden en Nihil. Misschien moet ik paar van die albums dat ge vermeld eens opzetten. Cannibal Corpse, Hypocrisy en Carcass al zeker wat raad je nog aan qua death of thrash?
The Crown is death-thrash dus dat is al goed begin.

Voor de rest:
Thrash: Nekromantheon, Enforced en Craven Idol. Exodus heeft ook een nieuwe maar die hebben sinds Tempo of the Damned niks interessants meer uitgebracht en dat is nu ook niet anders. Enforced staat op Alcatraz volgende zomer trouwens.

Death: wat soort death metal hoor je graag? 3/4 van mijn lijst is death metal maar der zit wel wat variatie in...
Vulvodynia, Aborted, Archspire, Carnifex en Werevolves zijn brutal en soms wat *core (de ene al meer dan de andere, Archspire totaal niet)
Asphyx, Grave Miasma en Steel Baring Hand is old school
200 Stab Wounds en Pyrexia is 'slam'
Carcass, Hypocrisy, Mordkaul en Reject The Sickness is melodic
Burial in the Sky is wat zoals Rivers of Nihil maar ik vind het meer nijgen naar death dan naar prog waardoor ik het persoonlijk beter vind. Tis er soms los over qua proggy maar vaak ook weer totaal niet. Speciaal album maar wel erg goed eigenlijk.
En Cannibal is Cannibal maar dit album is misschien wel hun beste sinds Kill.

Net naar Trisagion van Ethereal Shroud aan het luisteren, bommetje. :love:
Vorige week toevallig leren kennen, ondertussen al besteld. Ongeloofelijk goed.

The Crown is death-thrash dus dat is al goed begin.

Voor de rest:
Thrash: Nekromantheon, Enforced en Craven Idol. Exodus heeft ook een nieuwe maar die hebben sinds Tempo of the Damned niks interessants meer uitgebracht en dat is nu ook niet anders. Enforced staat op Alcatraz volgende zomer trouwens.

Death: wat soort death metal hoor je graag? 3/4 van mijn lijst is death metal maar der zit wel wat variatie in...
Vulvodynia, Aborted, Archspire, Carnifex en Werevolves zijn brutal en soms wat *core (de ene al meer dan de andere, Archspire totaal niet)
Asphyx, Grave Miasma en Steel Baring Hand is old school
200 Stab Wounds en Pyrexia is 'slam'
Carcass, Hypocrisy, Mordkaul en Reject The Sickness is melodic
Burial in the Sky is wat zoals Rivers of Nihil maar ik vind het meer nijgen naar death dan naar prog waardoor ik het persoonlijk beter vind. Tis er soms los over qua proggy maar vaak ook weer totaal niet. Speciaal album maar wel erg goed eigenlijk.
En Cannibal is Cannibal maar dit album is misschien wel hun beste sinds Kill.

Vorige week toevallig leren kennen, ondertussen al besteld. Ongeloofelijk goed.
Carcass al goedgekeurd idem cannibal corpse. Burial in the sky 1 nummer geprobeerd maar de saxofoon haalde er mij volledig uit.

De death dat ik zelf graag hoor: wat melodic, wat progressive in het genre van death en meer neigend naar thrash dan naar black metal

Carcass al goedgekeurd idem cannibal corpse. Burial in the sky 1 nummer geprobeerd maar de saxofoon haalde er mij volledig uit.

De death dat ik zelf graag hoor: wat melodic, wat progressive in het genre van death en meer neigend naar thrash dan naar black metal
The Crown, niet twijfelen.
Asphyx is ook altijd goed, Steel Baring Hand nijgt naar Bolt Thrower.
Hypocrisy is waarschijnlijk wel het beste uit heel de lijst voor u.

Top 5:
1) Vulvodynia - Praenuntius Infiniti
2) Cradle of Filth - Existence is Futile
3) Hypocrisy - Worship
4) Unto Others - Strength
5) Cannibal Corpse - Violence Unimagined

Andere (heel) goeie releases, alfabetisch want rangschikken is te lastig:

200 Stab Wounds - Slave to the Scalpel
Aborted - Maniacult
Accept - Too Mean to Die
Archspire - Bleed the Future
Asphyx - Necroceros
Blaze Bailey - War Within Me
Burial in the Sky - The Consumed Self
Carcass - Torn Arteries
Carnifex - Graveside Confessions
Craven Idol - Forked Tongues
Dread Sovereign - Alchemical Warfare
Enforced - Kill Grid
Etherial Shroud - Trisagion
Grave Miasma - Abyss of Wrathful Deities
Harakiri for the Sky - Maere
Mordkaul - Dresscode:Blood
Nekromantheon - The Visions of Trismegistos
Pyrexia - Gravitas Maximus
Reject The Sickness - While Our World Dissolves
Steel Baring Hand - Slay in Hell
The Crown - Royal Destroyer
Werewolves - What a Time to be Alive

Uw lijstje heeft wel wat overlap met het mijne.
Nekromantheon, Craven Idol, The Crown, CC, Dread S, Asphyx, ..
Carcass heb ik als collecteur en uit sympathie gekocht maar vind hem net als de vorige matig tov hun oude materiaal.
Dan heb ik meer respect voor At the Gates die toch iets anders proberen doen dan hun oude platen kopiëren.
Reject The Sickness vind ik verschrikkelijk maar door connecties is mijn mening niet objectief.

Ben nog al mijn aankopen eens aan het herbeluisteren maar ik ben ook nog in volle verwachting voor de nieuwe platen van Whoredom, Unanimated en Funeral Mist die een fameus eindoffensief kunnen inzetten.

Niet metal gerelateerd vind ik de nieuwe Godspeed YBE heel goed.

Uw lijstje heeft wel wat overlap met het mijne.
Nekromantheon, Craven Idol, The Crown, CC, Dread S, Asphyx, ..
Carcass heb ik als collecteur en uit sympathie gekocht maar vind hem net als de vorige matig tov hun oude materiaal.
Dan heb ik meer respect voor At the Gates die toch iets anders proberen doen dan hun oude platen kopiëren.
Reject The Sickness vind ik verschrikkelijk maar door connecties is mijn mening niet objectief.

Ben nog al mijn aankopen eens aan het herbeluisteren maar ik ben ook nog in volle verwachting voor de nieuwe platen van Whoredom, Unanimated en Funeral Mist die een fameus eindoffensief kunnen inzetten.

Niet metal gerelateerd vind ik de nieuwe Godspeed YBE heel goed.
Ik vond Surgical Steel eigenlijk een van de beste albums ooit van Carcass. En deze vind ik toch ook wel heel sterk, al heb ik hem idd ook blind gekocht als collecteur.
At The Gates vind ik heel plat eigenlijk. Maar dat zal dan wel aan mij liggen aangezien ik enkel Slaughter of the Soul de moeite vind van heel hun discografie. Dan had ik het meer voor de nieuwe Lock Up, maar die heeft de lijst net niet gehaald.
Unanimated heb ik precies gemist dat die iets nieuws gaan uitbrengen, daar kijk ik toch ook wel naar uit.

Momenteel ben ik vooral benieuwd naar de nieuwe Immolation, maar die is voor 22.

Over At The Gates gesproken, heb To drink from the night itself nog op vinyl liggen, moest iemand interesse hebben om hem te kopen :unsure:

Ik vond de vorige Crown 'Cobra Speed Venom' wel nog beter. Die is indertijd zelfs in mijn top 3 beland denk ik. Nooit verwacht na een kutplaat of 5. De eerste 3 zijn ook nog enorm cool.

Ben nog met men lijstje bezig maar ga toch al iets posten hier.

Frozen Soul - Crypt Of Ice
Gatecreeper - An Unexpected Reality
Sanguisugabogg - Tortured Whole
Cannibal Corpse - Violence Unimagined
Hooded Menace - The Tritonus Bell
Worm - Foreverglade
Archgoat - Worship The Eternal Darkness
Asphyx - Necroceros
Suffering Hour - The Cyclic Reckoning
Snet - Mokvání v okovech
Portal - Avow
Gosudar - Morbid Despotic Ritual
Cerebral Rot - Excretion Of Mortality
Qrixkuor - Poison Palinopsia
Decrepisy - Emetic Communion
Aborted - Maniacult
Zaratus - In The Days Of Whore
Gravesend - Methods Of Human Disposal
Mare Cognitum - Solar Paroxysm
Spectral Wound - A Diabolic Thirst
Fyrnask - VII-Kenoma
Spectral Lore - Ετερόφωτος
Kekht Arakh - Pale Swordsman
Ossaert - Pelgrimsoord
Wolves In The Throne Room - Primordial Arcana
Whoredom Rife - Winds Of Wrath
Stormkeep - Tales Of Othertime
Alkerdeel - Slonk
Inferno - Paradeigma
Abkehr - In Blut
Esoctrilihum - Dy'th Requiem For The Serpent Telepath
Mannveira - Vitahringur
Fluisteraars - Gegrepen Door De Geest Der Zielsontluistering
Amenra - De Doorn
Khemmis - Deceiver

Dat is wat ik voorlopig opnieuw heb beluisterd en goed heb bevonden. (en in men bezit heb of in preorder heb staan) 200 Stab Wounds bv zou ook op het lijstje staan maar die cd heb ik (nog) niet in de collectie zitten.

Terug
Bovenaan