Metaaldraad

Eens ffkes van de 2de pagina omhoog halen :unsure:

Januari is bijna om en er is eigenlijk nog niks uitgekomen wat me echt van mijn sokken geblazen heeft. Nu heb wel de indruk dat er uberhaupt niet veel is gereleased deze maand op wat EPkes na. Die van Mizmor is wel de moeite trouwens.

De Kreun Kortrijk ( 03/02/2022)

Harakiri For The Sky ( post black metal )
Gaerea ( black metal )
Schammasch ( avant garde black metal )

Wa gaan traag maar zeker terug naar een normaal vrij leven ,laat de "club shows" maar komen :love:
:clap:

Eens ffkes van de 2de pagina omhoog halen :unsure:

Januari is bijna om en er is eigenlijk nog niks uitgekomen wat me echt van mijn sokken geblazen heeft. Nu heb wel de indruk dat er uberhaupt niet veel is gereleased deze maand op wat EPkes na. Die van Mizmor is wel de moeite trouwens.
De nieuwe Celeste komt vandaag uit, daar ben ik wel benieuwd naar.
Voor de rest is er idd nog niet te veel soeps uit gekomen. Ook wel een beetje curieus hoe Coffin Feeder klinkt, een nieuw project van Sven van Aborted met leden van Leng Tch'e en Fleddy Melculy. Heb het altijd wel gehad voor Svencho zijn stemgeluid dus slecht zal ik het wel niet vinden.

Ach is gewoon omdat zo duidelijk is waar ze de mosterd vandaan halen, tis een overduidelijke kopie van Mgla en tis minder goed dan Mgla maar verre van slecht.

Ach is gewoon omdat zo duidelijk is waar ze de mosterd vandaan halen, tis een overduidelijke kopie van Mgla en tis minder goed dan Mgla maar verre van slecht.
Het lijkt te hard op Mgla om slecht te zijn idd.
Tis jammer genoeg ook verre van origineel maar bon, als we enkel nog originele dingen goed mogen vinden had ik de afgelopen 5 jaar misschien 10 platen in totaal mogen kopen. Je hoort overal duidelijk invloeden, wat niet meer dan logisch is in een genre dat al zoveel jaren bezig is.

Ik ben bv ook fan van Gruesome, al geven die het wel openlijk toe dat ze een tribute band zijn die toevallig eigen nummers maken.

Originaliteit is ook alleen maar goed als het effectief goed klinkt. Een black metalband als Djevel is eerder conservatief, maar wat ze doen voeren ze heel goed uit. Tanker som rir natten is een sterk album. Er is natuurlijk een verschil tussen vissen in dezelfde vijver en héél uitdrukkelijk na-apen. Dan krijg je trollreviews van 0%. Want Groza speelt geen slechte muziek.

Nog een paar nieuwe namen voor Alcatraz gelost: Behemoth, Arch Enemy, Carcass, Unearth , Evil Invaders, Vended, Suicidal Angels en Harakiri for the Sky. Phil Anselmo en Municiple Waste hebben afgezegd.
Dat wordt daar 1 grote overlap qua bands he... Ik wil daar zoveel dingen zien :D

Ook mooi, met Evil Invaders erbij staan ze nu op 30 (dacht ik) Belgische namen op de affiche. Toch wel knap voor zo'n groot festival.

Alcatraz zou ik toch ook eens willen doen. Ondanks het in mijn achtertuin ligt ben ik er nooit geraakt.
Vermoedelijk wordt het wel maar 1 dagje, dus ik ga nog eens in de line-up snuisteren.

Metal Mean zal een must worden. Vorig jaar heb ik die gemist wegens een dagje voedselvergiftiging.
Was ik even blij dat ze dat als 'last edition' niet goed genoeg vonden en er nog een jaartje aan breien.

Just! Méan! Dat moet ik thuis nog verkocht zien te krijgen dat ik 2 weekends na elkaar ergens dronken op een wei ga rondlopen deze zomer!

Da's eerst het jägermeister standje plunderen en eenmaal de papillen verdoofd zijn gaat die Bofferding er wel in hoor.
Nu, wij zijn meestal al ingepilst vanop de camping.

Terug
Bovenaan