Metaaldraad

Had nog nooit geluisterd naar de band Dool, maar omdat ze op de affiche staan van GMM toch eens aan begonnen. Hun nummer Oweynagat is wel eentje die blijft hangen.

Stonden er in 2019 ook. Ik heb ze toen gezien en dat was live ook wel dik in orde, ook al stonden ze vreselijk geprogrammeerd ergens in de namiddag in een tent op vrijdag. Ik denk dat ik ze als 2e band vh festival zag en dat is imo wat vroeg voor zo'n muziek.

Voor wie trouwens vindt dat Cannibal Corpse te weinig albums heeft: Corpsegrinder heeft een solo album uitgebracht vandaag. Ik moet het nog beluisteren maar de ene single die ik al gehoord heb een tijdje terug klinkt 100% zoals je zou verwachten.

Stond in mijn playlist maar ben er nog niet aan geraakt, ben wel benieuwd. Ik heb SoD ontdekt met Illusion's Play en vond dat een geniaal album. Was teleurgesteld om te ontdekken dat hun andere albums eigenlijk vrij anders klinken. Maar ik ben wel in de minderheid wat de voorkeur voor Illusion's Play betreft.

Ik krijg er nog steeds geen genoeg van!
:love:

EDIT:
en die lyrics zijn ook zo geweldig!

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe single van Rammstein 😐

Als dat een van de hitjes van het album wordt ziet het er goed uit. Meestal vind ik de rest van het album beter dan de radiohits, in die lijn kan dit een goed album worden.
Bij het vorige album vond ik 'radio' maar zozo en 'auslander' was echt affreus. De rest vond ik dan weer goed.

Ik heb ook de nieuwe Ghost eens opgezet (voor de gelegenheid wel op laptopspeakers, maar bon). Ghost is al sinds Meliora een vermomde popgroep en zowel die als Prequelle kon ik echt wel smaken, dus daar ligt het niet aan, maar deze plaat is effectief vrij saai. Veel te veel van hetzelfde, niets dat er echt uitspringt (behalve het laatste nummer misschien) en vooral: de ominous kerksfeer is nergens meer te bekennen.

Het is niet per se slecht, het is gewoon compleet vergeetbaar. Ach ja, in de kleine zalen gaan die toch nooit meer staan dus het is misschien maar beter zo. Ik heb ze toch maar mooi meegepikt in de Vooruit net na Meliora, dat was echt top.

Ik heb ook de nieuwe Ghost eens opgezet (voor de gelegenheid wel op laptopspeakers, maar bon). Ghost is al sinds Meliora een vermomde popgroep en zowel die als Prequelle kon ik echt wel smaken, dus daar ligt het niet aan, maar deze plaat is effectief vrij saai. Veel te veel van hetzelfde, niets dat er echt uitspringt (behalve het laatste nummer misschien) en vooral: de ominous kerksfeer is nergens meer te bekennen.

Het is niet per se slecht, het is gewoon compleet vergeetbaar. Ach ja, in de kleine zalen gaan die toch nooit meer staan dus het is misschien maar beter zo. Ik heb ze toch maar mooi meegepikt in de Vooruit net na Meliora, dat was echt top.
Ik kon het niet goed onder woorden brengen wat er ontbrak in de cd, maar met 'de ominous kerksfeer is nergens meer te bekennen' heb je het perfect verwoord inderdaad.

Dat optreden in de Vooruit was inderdaad top. Ook hun optreden op Roadburn in de Midi theater zal mij altijd wel bijblijven (toen was nog maar enkel Opus Eponymous uit)

Dat optreden in de Vooruit was inderdaad top. Ook hun optreden op Roadburn in de Midi theater zal mij altijd wel bijblijven (toen was nog maar enkel Opus Eponymous uit)
Ik heb ze eens gezien in de AB in het voorprogramma van In Flames (die waren toen ook al lang slecht geworden, voor een goed begrip, maar ik was jong en naïef en had goede hoop op een setlist vol ouder materiaal :unsure: ), samen met Rise to Remain van Bruce Dickinson Jr. en Trivium (ook allebei slecht, nu ik erop terugkijk).

Dat was net voor of na de release van Opus Eponymous. Ik vond het een hilarische act maar de muziek kon mij toen maar matig bekoren, net als de wierrookstank die de rest van de avond in de zaal hing. Pas na Infestissumam met het magistrale Monstrance Clock ben ik van gedacht veranderd.

@Ghost tijdens hun beginperiode waren die gewoon sterk en zalige sound: hun intro met daaropvolgend Con Clavi Con Dio en Elisabeth 😍

@Rammstein: ze hebben toch altijd een rustigere nummers gehad op hun cd’s die ze uitbrachten als hits (ohne dich, mutter), naast dan de meer populaire nummers zoals Amerika en pussy etc

Terug
Bovenaan