Mubi.

Koonut

Well-known member
Crowdfunder FE
Wederom de jaarlijkse 1 euro promo voor 3 maanden film. Ideaal om het platform te leren kennen.
@TRUMP ge kunt blind kiezen, en het zal volledig uw meug zijn.

Vanavond eens Incendies(2010, Villeneuve) bekijken.

Ik ben al een tijdje een abonnee. Oorspronkelijk genomen als alternatief voor Criterion Channel, dat hier waarschijnlijk helaas nooit beschikbaar gaat zijn. In het begin veel films op gezien, nu gebruik ik het wel minder door het overaanbod van streamers maar ze hebben wel een niche waardoor ze voor mij als filmliefhebber wel waarde blijven hebben.
Het vroegere concept van de film van de dag vond ik wel leuker. Elke dag kijken welke nieuwe film er op kwam. Nu droppen ze om de zoveel tijd (onaangekondigd) een groepje maar is het moeilijker te zien wanneer er iets nieuws op staat; Ik vind het wel leuk dat de content deels gecureerd wordt en dat je dus soms "specials" rond een bepaalde regisseur hebt.

Recent was dat bijvoorbeeld het geval voor Werner Herzog. Er staan drie van zijn films op waarvan ik er twee blind zou aanraden: Aguirre, der Zorn Gottes en Fitzcarraldo (naast The Enigma of Kaspar Hauser).
Op dit moment staat Luca Guadagnino in de spotlight en zijn Suspiria, A Bigger Splash en I Am Love te zien.

Ik denk dat ik gemakkelijk 50 films zou kunnen aanraden die er nu op staan.

Welke kanjers van het forum hebben eigenlijk een abonnement? Zou nog wel tof zijn om een mini-filmclubje te beginnen. Elke twee weken ofzo een film samen bespreken.

Momenteel staan er drie films van Kelly Reichardt op, ideaal om één van de meest gewaardeerde indie regisseurs (regisseuse in dit geval) te ontdekken. First Cow stond er al langer op en is waarschijnlijk het meest geschikte startpunt. Sinds vorige week zijn Old Joy en haar eerste speelfilm River of Grass erbij gekomen.

Allebei ondertussen gezien, River of Grass wijkt af van de slow cinema waarnaar ze zou pivoteren en voelt eerder als een Jim Jarmush film aan. Zou ‘m niet bij haar beste werk plaatsen maar wel de moeite. Old Joy maakte wel veel indruk op me, een mooie, ogenschijnlijk simpele film waar niet veel en tegelijk heel veel in gebeurt.

Sinds kort staat Hit The Road van Panah Panahi er ook op, die staat al meer dan 2 jaar op mijn watchlist.

Aight i'm game. Hit The Road lijkt me alvast de perfecte film om met te beginnen. Iraanse cinema is nog een groot gat in mijn cultuur en met zo'n strakke runtime kijkt mijn madam ook nog mee.

@Avondland is ook nog een coole jongen met een abbo en een warm hart voor Iran als'k mij goed herinner. En die kan meteen ook wat meer schrijven dan mijn povere superlatieven en plotse stortvloed aan scheldwoorden.

Merci voor de Reichardt heads up, First Cow was hier mede reden om terug een abbo te nemen en heb ik enorm van genoten!

Zullen wij het hier maar rechthouden hé @FlyingHorseman.

Hit The Road(2021) bekeken. Begon nogal twijfelachtig en zelfs ietwat vervelend. Kreeg niet snel een gevoel van waar de film naartoe wou en het geheel leek nogal snel een zeemzoeterige road trip te worden.

Maar gaandeweg infiltreert dat "khutkind" en die vloekende nonkel wel in uw hart en voor ik het goed en wel besefte zat ik volledig mee in de auto. Een moeilijk onderwerp erg persoonlijk en warm aangekaart met veel meer luchtige momenten dan verwacht. Een paar keer enorm goed gelachen.
en met het einde volledig naar de zakdoeken mogen grijpen, wat een khutkind
Mogelijk mijn favoriete film ervaring van dit jaar.

Voor de twijfelaars, vanaf morgen is er weer het jaarabbo promo beschikbaar. 70 euro voor één jaar. 5 euro/maand.

Zoals met de meeste streamers heb je hier ook licentie deals die Mubi tijdelijk aankoopt. Heb je dus een film waarvoor je de app subbed, kijk dan zeker na of hij niet na een week al de app verlaat. Je kan films toevoegen in je "watchlist" en je via mail op de hoogte laten houden wanneer deze de app verlaten.

10 titels die je moet zien.

Vermoed dat je nu de gratis week kan claimen, en dan toppen met het jaarabbo.

Mijn beurt om er ene aan te raden.
Al is het maar om te bekijken van hoeverre Luca Guadagnino wel komt.

Laatst bewerkt:
Nice ik probeer Hit The Road een van de komende dagen te bekijken!

En als niemand anders op die goede actie toehapt, is dit het FlyingHorseman & Koonut vriendschapstopic.

Er staan een aantal geweldige films in dat lijstje en een paar die ik nog moet zien. Burning vind ik een straight up masterpiece.
Mijn tien aanraders van de sterke catalogus (willekeurige rangschikking) waarbij ik bewust de grote kleppers tracht te mijden:
  1. Mishima: A Life in Four Chapters
  2. Working Girls
  3. Cléo de 5 à 7
  4. Synecdoche, New York
  5. Shiva Baby
  6. Decision To Leave
  7. Trouble Every Day
  8. Nocturama
  9. Mysterious Skin
  10. Le Havre
Nog heel wat (hopelijk) goeie shit in mijn watchlist: Pacifiction, Tokyo Story, The Enigma of Kaspar Hauser, Los Delinquentos, Masculin Feminin, Sans Soleil, As Bestas, Die Blechtrommel, The Eternal Daughter, The Time Masters, Until The End of the World,...

OK, 70 euro voor een jaar promo haalde mij over de streep, zeker omdat ik net op zoek was naar een streamingdienst met meer arthouse/cinefiele/noemhetwatjewil films.

Morgen er eens induiken. Ik maakte al een snelle selectie voor mijn watchlist.

OK, 70 euro voor een jaar promo haalde mij over de streep, zeker omdat ik net op zoek was naar een streamingdienst met meer arthouse/cinefiele/noemhetwatjewil films.

Morgen er eens induiken. Ik maakte al een snelle selectie voor mijn watchlist.

giphy.gif

Mijn tien aanraders van de sterke catalogus (willekeurige rangschikking) waarbij ik bewust de grote kleppers tracht te mijden:
  1. Mishima: A Life in Four Chapters
  2. Working Girls
  3. Cléo de 5 à 7
  4. Synecdoche, New York
  5. Shiva Baby
  6. Decision To Leave
  7. Trouble Every Day
  8. Nocturama
  9. Mysterious Skin
  10. Le Havre
UItstekende lijst, al voelde ik echt dat ik iets miste bij Decision to Leave. Zeker niet slecht, maar mijn interesse in de plot en personages was sterk afgenomen toen de film nog een eindje te gaan had. Rewatch needed.
Tot mijn zeer grote schaamte moet ik toegeven dat ik Cléo de 5 à 7 nog niet gezien heb, met minder schaamte Nocturama en Mysterious Skin.

Mooi lijstje ook van @Koonut , ook nog wat te ontdekken: The Friends en Magic Farm (nog nooit van deze films gehoord, denk ik), Bacurau, en die Guadagnino. Vooral Bacurau wil ik zien want was destijds helemaal weg van Neighbouring Sounds maar sindsdien geen films van Filho meer gezien for some reason. Zijn nieuwste ziet er ook echt dope uit.

Maar vooral blij om te lezen hoe je van Hit the Road genoten hebt. Ik vond dat echt een prachtfilm, ook al was ik absoluut niet mee vanaf het begin.

Ik heb mij ook met plezier laten vangen aan de €70/jaar deal.

Ben eerst aan die Mussolini serie begonnen. Ik wist totaal niet dat dat op Mubi stond.

Terug
Bovenaan