Darks
Member
Sinds jaren ben ik nog eens 'in de markt' voor een nieuwe auto. Ik weet het, nieuw is niet de meest verstandige keuze, maar ik vind niet wat ik zoek tussen de jonge tweedehands, dus ik heb op de saloncondities gewacht om mijn slag te slaan.
Ik heb interesse in een grote gezinswagen, voor de eenvoudigheid ga ik het merk en model niet specifiek vermelden, ik ga ook een aantal merken vergelijken.
Na mijn eerste 'ronde' ben ik eigenlijk nogal versteld. Ten opzichte van mijn vorige aankoop (bijna 10 jaar geleden) is er blijkbaar enorm veel veranderd, en niet in de positieve zin.
- Ik moet zelf al het initiatief nemen om een offerte te regelen, binnenstappen voor wat uitleg is precies niet meer gewenst.
- Amper advies van de verkopers, behalve over dure bijkomende services waar ik absoluut niet achter vraag.
- Offerte die duurder uitkomt dan de configurator op hun website.
- Een absurd ondermaats overnamebod voor mijn oude auto, had ik wel verwacht, maar zelfs op een manier dat het bijna spottend gezegd werd.
- Allerlei kosten die uitgevonden zijn (300+ EUR 'afleveringskost', serieus?),
Nu, als ik dit 10 jaar geleden voor had moest ik eens goed lachen en stapte ik de volgende garage binnen tot ik wel een goede service en voorstel kreeg. Probleem, tegenwoordig zijn al die garages overgenomen door een 'groep'. Heeft het dan nog nut om elders te gaan kijken, of misschien buiten deze groep in hetzelfde merk?
De verkopers doen alsof ze een vaste korting kunnen 'aanklikken' en daar moet je het dan mee doen. Vroeger werd er wat onderhandeld, procentje korting bij, optiepakket erbij, ... Nu kijken ze alsof ik een absurde eis stel.
Eens benieuwd naar de ervaringen hier, iemand recent gaan onderhandelen en hoe viel dat mee?
Ik heb interesse in een grote gezinswagen, voor de eenvoudigheid ga ik het merk en model niet specifiek vermelden, ik ga ook een aantal merken vergelijken.
Na mijn eerste 'ronde' ben ik eigenlijk nogal versteld. Ten opzichte van mijn vorige aankoop (bijna 10 jaar geleden) is er blijkbaar enorm veel veranderd, en niet in de positieve zin.
- Ik moet zelf al het initiatief nemen om een offerte te regelen, binnenstappen voor wat uitleg is precies niet meer gewenst.
- Amper advies van de verkopers, behalve over dure bijkomende services waar ik absoluut niet achter vraag.
- Offerte die duurder uitkomt dan de configurator op hun website.
- Een absurd ondermaats overnamebod voor mijn oude auto, had ik wel verwacht, maar zelfs op een manier dat het bijna spottend gezegd werd.
- Allerlei kosten die uitgevonden zijn (300+ EUR 'afleveringskost', serieus?),
Nu, als ik dit 10 jaar geleden voor had moest ik eens goed lachen en stapte ik de volgende garage binnen tot ik wel een goede service en voorstel kreeg. Probleem, tegenwoordig zijn al die garages overgenomen door een 'groep'. Heeft het dan nog nut om elders te gaan kijken, of misschien buiten deze groep in hetzelfde merk?
De verkopers doen alsof ze een vaste korting kunnen 'aanklikken' en daar moet je het dan mee doen. Vroeger werd er wat onderhandeld, procentje korting bij, optiepakket erbij, ... Nu kijken ze alsof ik een absurde eis stel.
Eens benieuwd naar de ervaringen hier, iemand recent gaan onderhandelen en hoe viel dat mee?

). Vermeld dat de kleur mij niet zo zeer veel uitmaakt net zoals het aantal kilometers op de teller. En ook gezegd dat ik al een tijdje had zitten rondkijken voor wat een marktconforme prijs was voor een tweedehandse waarbij ik vermeldde dat die de deur op tweedehands buitengingen de EV6 Gt lines voor tussen de 34 - 37k en ik dus in die richting aan het kijken was. Kreeg ik een aanbieding van 42k voor die van 23. Waarna ik meldde van neen ik ben echt aan het twijfelen tussen een Tesla en deze en ik hield rekening met de premie die ik op die van 23 niet heb en anders kan ik evengoed gewoon particulier aankopen. Waarna ze hun prijs hebben verlaagd naar 39,9k. Daarna heb ik gezegd dat ik hem toch graag even wilde zien. Wat toen gebeurd is. Nog een beetje zitten stechelen (onder andere vermelding dat ik eerder aan 37k dacht tgv de premie) en de prijs verminderd naar 38.75k maar dan was het enkel degene met deze kleur die ging en met 20k+ km op de teller. Daarna gezegd dat ik die deal op papier wilde zodanig dat ik er thuis over kon nadenken. Als antwoord gekregen neen die deal geldt nu onmiddellijk. Ik mag dat niet op papier zetten. Gevraagd of het echt niet voor 38k kon, waarop het antwoord kon neen dan draaien we er verlies op.