Op maat gemaakte voordeur

Klopt ergens maar het was wel een bestaande standaardmaat en dus geen maatwerk . ;)
Het is niet omdat er 4 a 5 maten onder een deurtekening staat dat dit standaardmaten zijn, zijn voorbeeldmaten.
Dat de schrijnwerker x,xx of y,yy in zijn machine moet ingeven maakt het al maatwerk.

“De gemiddelde prijs van een aluminium voordeur is €2.160, met een bereik van €1.200 tot €4.400 inclusief montage. Meer specifiek varieert de prijs van een massieve aluminium voordeur van € 1.200 tot € 4.200, terwijl die van een aluminium deur met halfglas varieert van € 1.400 tot € 4.400.”

Effe gegoogeld .

Het is niet omdat er 4 a 5 maten onder een deurtekening staat dat dit standaardmaten zijn, zijn voorbeeldmaten.
Dat de schrijnwerker x,xx of y,yy in zijn machine moet ingeven maakt het al maatwerk.

Als je het zo bekijkt is dan alles maatwerk héé , net zoals een auto bouwen dan maatwerk is ;)
Je kon ook afwijken van die maten maar dan moest je extra betalen om deze op die maat te laten maken en dat noem ik dan wel maatwerk . ;)

Wij hebben dat laten doen door een schrijnwerker, ook kopie van bestaande deur genomen en vervangen door exemplaar met dubbel gehamerd glas, driepuntsslot, in een bepaalde kleur, met plaatsing was dat ongeveer 2500 ballen.

De vorige omlijsting is blijven hangen dus die nieuwe deur moest inderdaad wel op de millimeter goed gezaagd zijn, maar dat heeft hij toen in zijn atelier gedaan nadat hij eerst eens is komen opmeten.

Ietwat offtopic maar bij binnendeuren en voordeuren in een appartement heb je wel degelijk stockdeuren waarbij standaardmaten gehanteerd worden. Gaat dan om hoogtes 2015 en 2115 op 730-830-930-1030. Dagmaten van de ruwbouw zijn bij projectbouw ook veelal op die maten afgestemd.

Wijk je daarvan af ga je vanzelfsprekend naar maatwerk. Echter werd hier ergens gezegd dat uw omlijsting aangepast moet worden. Dat heb ik nog nooit gehoord. Uw deur + omlijsting zijn ALTIJD op maat. Kleine afwijkingen in de ruwbouw worden opgevangen door de speling die gegeven wordt tussen muuropening en omlijsting (die dan wordt opgevuld met rotswol of PU schuim).

Elke deftige houthandel/schrijnwerker werkt op die manier. Geen idee hoe een DHZ zaak tewerk gaat, maar dat is dan ook totaal niet te vergelijken.

Buitendeuren hebben veelal afwijkende maten. Die worden geplaatst in het slag die gecreëerd wordt tussen binnen en buitenmuur. Binnenzijde wordt bij houten deuren meestal voorzien van een deklijst terwijl dat bij bijvoorbeeld PVC meestal wordt toegepleisterd.

Veel schrijnwerkers maken bovendien hun deuren niet zelf. Indien wel zullen dat veelal kleinere zelfstandigen zijn die geen grote werven van doen hebben of gewoon niet veel deuren moeten zetten op die bepaalde werf.

Edit: een houten voordeur volledig afgewerkt zowel binnen als buiten zal u op vandaag bij een deftige schrijnwerker 3800 - 4000 euro max. kosten. Die +5k die hier gezegd werd, dan betaal je gewoon teveel. Tenzij je natuurlijk één of andere exotische houtsoort wenst en er veel glas in de deur komt. Glas kost geld + het gewicht gaat omhoog waardoor er bijkomende of sterkere scharnieren/paumellen nodig zijn. Eventuele designgroeven kosten ook de wereld niet, tenzij je daar een serieuze fantasie in wilt en er tekenwerk aan te pas komt.

Edit 2: @toru is het de bedoeling om uw huidige omlijsting te behouden en er een nieuw deurblad in te hangen? Of ga je heel den boel vervangen? Al nagedacht over het type sluiting? Een zelfvergrendelende meerpuntsluiting kan aangeraden worden bij houten deur met houten omlijsting. Indien een manueel vergrendelende sluiting zeker letten op een cilinder waarbij een knop aan de binnenkant zit. Geen idee of een valdorpel standaard geplaatst wordt bij voordeuren, maar ook dat zeker laten steken.

Laatst bewerkt:
raar, wij hebben 5 firma's laten komen en niemand zat onder €5000 voor onze voordeur

wij hebben een normale voordeur

er is wel een deel links van de deur dat er ook bij moet
1/2 vooraan is effectief de voordeur
1/2 vooraan is hout met gebroken glas

misschien daarom

aan de andere kant betalen wij al €1500 voor 1 binnendeur, dus ik snap wel dat een deftige voordeur 3x meer kost

Voordeur is meestal > €5000
Wij hebben dat laten doen door een schrijnwerker, ook kopie van bestaande deur genomen en vervangen door exemplaar met dubbel gehamerd glas, driepuntsslot, in een bepaalde kleur, met plaatsing was dat ongeveer 2500 ballen.

De vorige omlijsting is blijven hangen dus die nieuwe deur moest inderdaad wel op de millimeter goed gezaagd zijn, maar dat heeft hij toen in zijn atelier gedaan nadat hij eerst eens is komen opmeten.
Alle quotes die ik al heb gekregen zijn ook boven de 5k.
Waar heb jij de jouwe laten maken @derp ?

Alle quotes die ik al heb gekregen zijn ook boven de 5k.
Waar heb jij de jouwe laten maken @derp ?
Kerel uit holland, die heeft al vaker dingen gedaan in de familie van mijn lief. Kan u zijn gegevens PM'en als ge wilt, maar die moet van Eindhoven komen dus zal er vanaf hangen waar ge precies woont.

Edit 2: @toru is het de bedoeling om uw huidige omlijsting te behouden en er een nieuw deurblad in te hangen? Of ga je heel den boel vervangen? Al nagedacht over het type sluiting? Een zelfvergrendelende meerpuntsluiting kan aangeraden worden bij houten deur met houten omlijsting. Indien een manueel vergrendelende sluiting zeker letten op een cilinder waarbij een knop aan de binnenkant zit. Geen idee of een valdorpel standaard geplaatst wordt bij voordeuren, maar ook dat zeker laten steken.
Hangt allemaal af van wat mogelijk is met ons doel. De huidige deur is van hout en, sorry voor mijn beperkte technische kennis, als die toe is heb je gewoon 2 houten platen die tegen elkaar gehouden worden door het slot met wat speling. De deur houdt letterlijk amper tot geen geluid tegen en je merkt een groot verschil als je druk zet op de deur door bv te duwen.
De gang is vrij groot en open, dus geluid van buiten galmt gigantisch hard.

Dus we zoeken eigenlijk de meest geluidsdichte oplossing, met of zonder vervanging van de omlijsting,

Bedankt aan alle reply’s. ‘T is bouwverlof, ik contacteer derna wat firma’s. Moest ik het geluk hebben dat één van de druk bezette schrijnwerkers/firma’s mij een offerte gunt, ik post ze hier.

raar, wij hebben 5 firma's laten komen en niemand zat onder €5000 voor onze voordeur

wij hebben een normale voordeur

er is wel een deel links van de deur dat er ook bij moet
1/2 vooraan is effectief de voordeur
1/2 vooraan is hout met gebroken glas

misschien daarom

aan de andere kant betalen wij al €1500 voor 1 binnendeur, dus ik snap wel dat een deftige voordeur 3x meer kost
Jij hebt het over een voordeur met zijlicht, wat uiteraard duurder zal zijn.

Wat betreft uw binnendeur: er zijn veel mogelijkheden ook hé. Een gewone schilderdeur in een MTX omlijsting en basic paumellen zal een pak minder kosten dan een akoestische deur met onzichtbare scharnieren die in hetzelfde vlak van de muur ligt en uitgepleisterd moet worden.

Ik heb thuis 2 akoestische deuren gezet, die er compleet hetzelfde uitzien als de andere deuren. Maar er zit natuurlijk wel prijsverschil op.

2 jaar geleden een nieuwe voordeur: volledige aluminium panel, wit en zo een trekker over heel de lengte. Was zo een €3000

Was dan ook een 'simpel' model

Een simpel model voor €3000 dus. Zoals alles heb je basis modellen en dan de iets hogere klasse met wat meer kwaliteit. Niet iedereen wil met een dure wagen rijden natuurlijk.

Die offerte van een kennis uit Holland is ook geen referentie. Sorry.

Ga eens langs bij Belisol, Kwadro, De Boever, … als je voor 20-30 jaar gesettled wilt zijn

Simpel is mss verkeerd verwoord... Ik bedoelde eerder een 'niet complex' model

De kwaliteit is zeer degelijk hoor.

Mijn zuster heeft vorig jaar een voordeur laten zetten en dat was toch ook rond de 5k.
Maar da's wel een dikke volhouten deur.
Veel zal wss afhangen van het materiaal.

En hun kennende gaan ze niet afgezet geweest zijn.

Hangt allemaal af van wat mogelijk is met ons doel. De huidige deur is van hout en, sorry voor mijn beperkte technische kennis, als die toe is heb je gewoon 2 houten platen die tegen elkaar gehouden worden door het slot met wat speling. De deur houdt letterlijk amper tot geen geluid tegen en je merkt een groot verschil als je druk zet op de deur door bv te duwen.
De gang is vrij groot en open, dus geluid van buiten galmt gigantisch hard.

Dus we zoeken eigenlijk de meest geluidsdichte oplossing, met of zonder vervanging van de omlijsting,

Bedankt aan alle reply’s. ‘T is bouwverlof, ik contacteer derna wat firma’s. Moest ik het geluk hebben dat één van de druk bezette schrijnwerkers/firma’s mij een offerte gunt, ik post ze hier.

En inmiddels al offertes binnen? Ik ben op dezelfde zoektocht en inmiddels zelf al een offerte binnengekregen (van de firma die onze ramen heeft geleverd), maar valt toch een stukje duurder uit dan verwacht.

En inmiddels al offertes binnen? Ik ben op dezelfde zoektocht en inmiddels zelf al een offerte binnengekregen (van de firma die onze ramen heeft geleverd), maar valt toch een stukje duurder uit dan verwacht.
Neen. Enkele firma's aangesproken, eentje is cangsgeweest. Daar heb ik dan na ongeveer een maand opnieuw naar gebeld om te horen 'nee, we gaan zelfs geen offerte opmaken. Exact hetzelfde maken gaan wij niet kunnen doen'.

Hopeloos geval dus. Ik ben aan het twijfelen om naar andere oplossingen te gaan door bijvoorbeeld een glazen wand in de inkomhal te maken.

Neen. Enkele firma's aangesproken, eentje is cangsgeweest. Daar heb ik dan na ongeveer een maand opnieuw naar gebeld om te horen 'nee, we gaan zelfs geen offerte opmaken. Exact hetzelfde maken gaan wij niet kunnen doen'.

Hopeloos geval dus. Ik ben aan het twijfelen om naar andere oplossingen te gaan door bijvoorbeeld een glazen wand in de inkomhal te maken.

Firma waar ik het over heb is Engels. Die doen dat ongetwijfeld ook.

Hier offerte gekregen voor nieuwe voordeur in hout met bovenaan napoleonboog +raamwerk. Net geen 8000€.

Firma waar ik het over heb is Engels. Die doen dat ongetwijfeld ook.

Hier offerte gekregen voor nieuwe voordeur in hout met bovenaan napoleonboog +raamwerk. Net geen 8000€.
Dat is prijzig. Afhankelijk wat je ermee wil bereiken...

Ik ga proberen offertes op te vragen voor een de glazen wand. 270 in de hoogte, 180 in de breedte met daarin dan een glazen deur ook. Zien of ik daar geen organen voor hoef te verkopen :D.

Terug
Bovenaan