Derwael wel qua naamEn amper Walen![]()
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Derwael wel qua naamEn amper Walen![]()
.Dan is Van Aert een Nederlander en zitten we terug aan 1 medailleDerwael wel qua naam.

Dan zal mijn perceptie verkeerd zijn zeker..Niet echt mee eens. Natuurlijk zit er al eens een verrassing tussen (zoals onze Waalse ambtenaar in het liggend carabijnschieten), maar België is nu eenmaal geen topsport land en heeft dus sowieso al weinig certitudes. Denk niet dat we in de na-oorlogse geschiedenis ooit meer dan 6 medailles gehaald hebben.
Casse, Thiam, Derwael en de Hockeyploeg kon je vooraf 'certitudes' noemen. Casse heeft zijn medaille al. De rest zullen we zien.
En dat is allemaal relatief natuurlijk. Concurrentie is in de meeste sporten groot en één kleine fout kan soms meteen het einde betekenen (zoals in Judo). Genoeg favorieten die het uiteindelijk niet halen.
De Borlées en mmm ....En amper Walen![]()
Ik las die naam eerst als "Jawadde, wa nen hond"De leidersplaats is in handen van de Oostenrijker Sepp Straka, die een openingsronde lukte van 63 slagen, acht onder par. Daarna volgt Jazz Janewattananond uit Thailand, met een slag meer.

)Thiam heeft nu toch geen blessure? Denk dat ze vorig jaar meer met blessures sukkelde dan nu. Ik kan verkeerd zijn?Ik weet niet of het hier al gepost is, maar hoeveel medailles zou het uitstellen van de spelen vorig jaar ons mogelijk gekost hebben? Pieter Timmers, Derwael die naar mijn aanvoelen vorig jaar scherper was, Thiam zonder blessure, Evenepoel voor zijn val,...
Olympische Spelen zijn ook altijd een kwestie van timing, je moet als atleet juist op een piek zitten terwijl dit bij de concurrentie misschien iets minder is op die moment. En ik vrees dat we vorig jaar een beetje het momentum aan ons laten passeren hebben, waar we uiteraard niets aan kunnen doen.

Sunisa Lee is zo iemand. Ik weet niet hoe die haar niveau vorig jaar was, maar vorig jaar had ik op de brug met ongelijke leggers echt wel het gevoel dat Derwael onklopbaar was. Nu zou ik echt wel durven zeggen dat ze onttroond is door Lee.Thiam heeft nu toch geen blessure? Denk dat ze vorig jaar meer met blessures sukkelde dan nu. Ik kan verkeerd zijn?
Timmers was toch al een stuk minder gedreven hoor. Als hij écht nog eens alles er wou uitpersen voor de Spelen, dan had hij dat jaartje extra er nog wel bij gedaan. Ik geloof nooit dat die een medaille zou gehaald hebben.
Je kan het ook andersom zeggen natuurlijk. Er zijn nu ook atleten die weer een jaartje rijper en sterker zijn. Denk niet dat het een heel groot verschil zou gemaakt hebben. Die situaties heb je immers bij andere landen ook.
Misschien ook even afwachten hoe Derwael en Thiam gaan presteren![]()
Is altijd koffiedik kijken natuurlijk. Feit is wel dat ik zeer sterk het gevoel heb dat de media een heel aantal medaillekansen zwáár overschat.Ik weet niet of het hier al gepost is, maar hoeveel medailles zou het uitstellen van de spelen vorig jaar ons mogelijk gekost hebben? Pieter Timmers, Derwael die naar mijn aanvoelen vorig jaar scherper was, Thiam zonder blessure, Evenepoel voor zijn val,...
Olympische Spelen zijn ook altijd een kwestie van timing, je moet als atleet juist op een piek zitten terwijl dit bij de concurrentie misschien iets minder is op die moment. En ik vrees dat we vorig jaar een beetje het momentum aan ons laten passeren hebben, waar we uiteraard niets aan kunnen doen.
Pieters heeft zijn kansen op een medaille gisteren verspeeld als je zijn 1e en 3e ronde bekijkt, hij wordt 3de en gedeeld 2de. Als hij gisteren gewoon een slechte ronde in plaats van een op 1 na laatste van alle deelnemers super slechte ronde had afgeleverd had hij morgen alle kansen op een medaille. Als hij morgen zijn twee top rondes bevestigd wordt het super zuur voor hem.Pieters dat wordt moeilijk zo te zien... Serieus teruggetuimeld in de stand. Héél slechte 2e dag. Ik vermoed dat hij nu nog 2 echte topdagen nodig heeft om überhaupt nog in de buurt van de medailles te komen (Allé, dat zeg ik met mijn zeer beperkte kennis)
Pieters heeft zijn kansen op een medaille gisteren verspeeld als je zijn 1e en 3e ronde bekijkt, hij wordt 3de en gedeeld 2de. Als hij gisteren gewoon een slechte ronde in plaats van een op 1 na laatste van alle deelnemers super slechte ronde had afgeleverd had hij morgen alle kansen op een medaille. Als hij morgen zijn twee top rondes bevestigd wordt het super zuur voor hem.
Als je Pieters goed gevolgd hebt - hij heeft de laatste jaren toch dikwijls altijd dat éne rondje dat héél erg slecht is. Hij is de laatste tijd héél wisselvallig en dat doet hem dood.Pieters heeft zijn kansen op een medaille gisteren verspeeld als je zijn 1e en 3e ronde bekijkt, hij wordt 3de en gedeeld 2de. Als hij gisteren gewoon een slechte ronde in plaats van een op 1 na laatste van alle deelnemers super slechte ronde had afgeleverd had hij morgen alle kansen op een medaille. Als hij morgen zijn twee top rondes bevestigd wordt het super zuur voor hem.

Die 90% klopt wel, Nina heeft toch véél kans op zilver of brons, de kans op goud is eerder 40%.No panic, volgens HLN hebben we vandaag 90% kans op een medaille: https://www.hln.be/olympische-spele...ael-en-wat-kan-emma-plasschaert-nog~a33be21a/
We weten allemaal wat er gebeurd is de vorige keer dat we 90% kans hadden op een medaille![]()