OS 2020 | Algemeen + kleinere sporten

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet echt mee eens. Natuurlijk zit er al eens een verrassing tussen (zoals onze Waalse ambtenaar in het liggend carabijnschieten), maar België is nu eenmaal geen topsport land en heeft dus sowieso al weinig certitudes. Denk niet dat we in de na-oorlogse geschiedenis ooit meer dan 6 medailles gehaald hebben.

Casse, Thiam, Derwael en de Hockeyploeg kon je vooraf 'certitudes' noemen. Casse heeft zijn medaille al. De rest zullen we zien.

En dat is allemaal relatief natuurlijk. Concurrentie is in de meeste sporten groot en één kleine fout kan soms meteen het einde betekenen (zoals in Judo). Genoeg favorieten die het uiteindelijk niet halen.
Dan zal mijn perceptie verkeerd zijn zeker..

De leidersplaats is in handen van de Oostenrijker Sepp Straka, die een openingsronde lukte van 63 slagen, acht onder par. Daarna volgt Jazz Janewattananond uit Thailand, met een slag meer.
Ik las die naam eerst als "Jawadde, wa nen hond" :unsure:

Kom eens met zo'n naam naar West-Vlaanderen..

Pieters dat wordt moeilijk zo te zien... Serieus teruggetuimeld in de stand. Héél slechte 2e dag. Ik vermoed dat hij nu nog 2 echte topdagen nodig heeft om überhaupt nog in de buurt van de medailles te komen (Allé, dat zeg ik met mijn zeer beperkte kennis :p)

Plasschaert lijkt me ook moeilijk. Zij gaat zelf toch vooral een hele goede laatste dag moeten hebben.

Het is toch vooral uitkijken nu naar Derwael, Thiam en de Hockeyploeg. Zij hebben alledrie toch nog wel een zeer grote kans op minstens een medaille. Pech kan altijd nog, maar bij minstens 2 van de 3 zal dat dan wel goedkomen. Hopelijk zit er ook een gouden plak tussen.

Voor de rest blijft er al niet zoveel meer over, vrees ik... Misschien in het baanwielrennen. Misschien dat de vrouwelijke basketters kunnen stunten. Geen idee hoe het met onze ruiters zit tegenwoordig. Ik denk niet dat we buiten Thiam op iets moeten hopen in de atletiek, tenzij we wat geluk en meeval hebben op de estafette-nummers?

man man die mixed 4x400... die vrouw die met 100 meter voorsprong vertrok op al die venten. Door allemaal ingehaald 🤣🤣.

Of die ene vent met al die vrouwen die daar los van weg loopt 🤣

Ik weet niet of het hier al gepost is, maar hoeveel medailles zou het uitstellen van de spelen vorig jaar ons mogelijk gekost hebben? Pieter Timmers, Derwael die naar mijn aanvoelen vorig jaar scherper was, Thiam zonder blessure, Evenepoel voor zijn val,...

Olympische Spelen zijn ook altijd een kwestie van timing, je moet als atleet juist op een piek zitten terwijl dit bij de concurrentie misschien iets minder is op die moment. En ik vrees dat we vorig jaar een beetje het momentum aan ons laten passeren hebben, waar we uiteraard niets aan kunnen doen.

Ik weet niet of het hier al gepost is, maar hoeveel medailles zou het uitstellen van de spelen vorig jaar ons mogelijk gekost hebben? Pieter Timmers, Derwael die naar mijn aanvoelen vorig jaar scherper was, Thiam zonder blessure, Evenepoel voor zijn val,...

Olympische Spelen zijn ook altijd een kwestie van timing, je moet als atleet juist op een piek zitten terwijl dit bij de concurrentie misschien iets minder is op die moment. En ik vrees dat we vorig jaar een beetje het momentum aan ons laten passeren hebben, waar we uiteraard niets aan kunnen doen.
Thiam heeft nu toch geen blessure? Denk dat ze vorig jaar meer met blessures sukkelde dan nu. Ik kan verkeerd zijn?

Timmers was toch al een stuk minder gedreven hoor. Als hij écht nog eens alles er wou uitpersen voor de Spelen, dan had hij dat jaartje extra er nog wel bij gedaan. Ik geloof nooit dat die een medaille zou gehaald hebben.

Je kan het ook andersom zeggen natuurlijk. Er zijn nu ook atleten die weer een jaartje rijper en sterker zijn. Denk niet dat het een heel groot verschil zou gemaakt hebben. Die situaties heb je immers bij andere landen ook.

Misschien ook even afwachten hoe Derwael en Thiam gaan presteren ;)

Thiam heeft nu toch geen blessure? Denk dat ze vorig jaar meer met blessures sukkelde dan nu. Ik kan verkeerd zijn?

Timmers was toch al een stuk minder gedreven hoor. Als hij écht nog eens alles er wou uitpersen voor de Spelen, dan had hij dat jaartje extra er nog wel bij gedaan. Ik geloof nooit dat die een medaille zou gehaald hebben.

Je kan het ook andersom zeggen natuurlijk. Er zijn nu ook atleten die weer een jaartje rijper en sterker zijn. Denk niet dat het een heel groot verschil zou gemaakt hebben. Die situaties heb je immers bij andere landen ook.

Misschien ook even afwachten hoe Derwael en Thiam gaan presteren ;)
Sunisa Lee is zo iemand. Ik weet niet hoe die haar niveau vorig jaar was, maar vorig jaar had ik op de brug met ongelijke leggers echt wel het gevoel dat Derwael onklopbaar was. Nu zou ik echt wel durven zeggen dat ze onttroond is door Lee.

Pieter Timmers ging opnieuw vader worden en die zijn leven ging sowieso een andere richting uitgaan na de spelen in 2020.

En wij moeten ons zeker niet gaan vergelijken met landen zoals de VS waar het niveau en de infrastructuur van de universiteitscompetities enkele gradaties hoger ligt dan de meeste van onze professionele competities.

Dit is bijvoorbeeld het stadion van het college football team van de University of Alabama. De stadions van onze grootste profclubs komen nog niet aan de hielen van dergelijke tempels.
Bryant-Denny-Stadium-e1601575915782.jpg

Laatst bewerkt:
dat is altijd dubbel he Jutta Verkest had in dezelfde sport geen olympische spelen van dichtbij gezien voor 2024 indien de spelen gewoon hadden doorgegaan op datum en jaartal vooraf gepland. Er zullen verliezers zijn door dat uitstel en winnaars.

Is altijd koffiedik kijken natuurlijk. Feit is wel dat ik zeer sterk het gevoel heb dat de media een heel aantal medaillekansen zwáár overschat.

Achab is een extreem voorbeeld. Ging nu voor de 2de keer voor goud en gaat zowel in Rio als hier roemloos ten onder.
Maar bv ook Emma Plaschaert moest soms precies het goud maar afhalen... ze heeft zelf verschillende keren gezegd dat het niet zo simpel zou zijn. De media is nu wel al een hele week bezig "ze zit op medaillekoers". Dan denk ik, gast ze is 5de, uiteraard niet kansloos natuurlijk maar is wel arrogant om te zeggen dat 5de medaillekoers is... precies of ze zal dat varkentje wel even wassen zondag en die 2de, 3de, 4de zakken er wrs wel door...

Pieters dat wordt moeilijk zo te zien... Serieus teruggetuimeld in de stand. Héél slechte 2e dag. Ik vermoed dat hij nu nog 2 echte topdagen nodig heeft om überhaupt nog in de buurt van de medailles te komen (Allé, dat zeg ik met mijn zeer beperkte kennis :p)
Pieters heeft zijn kansen op een medaille gisteren verspeeld als je zijn 1e en 3e ronde bekijkt, hij wordt 3de en gedeeld 2de. Als hij gisteren gewoon een slechte ronde in plaats van een op 1 na laatste van alle deelnemers super slechte ronde had afgeleverd had hij morgen alle kansen op een medaille. Als hij morgen zijn twee top rondes bevestigd wordt het super zuur voor hem.

nuja wordt in ieder geval tijd dat we nog eens een medaille nemen , morgen wordt D-Day met Nina, San Marino(!) heeft evenveel medailles als ons

Pieters heeft zijn kansen op een medaille gisteren verspeeld als je zijn 1e en 3e ronde bekijkt, hij wordt 3de en gedeeld 2de. Als hij gisteren gewoon een slechte ronde in plaats van een op 1 na laatste van alle deelnemers super slechte ronde had afgeleverd had hij morgen alle kansen op een medaille. Als hij morgen zijn twee top rondes bevestigd wordt het super zuur voor hem.

Inderdaad heel spijtig van die 2e ronde. Stel dat zijn 2e ronde gewoon matig was, kon hij gewoon aan de leiding staan. Of zelfs sterk aan de leiding mocht ronde 2 het niveau van 1 en 3 gehaald hebben.

Als je Pieters goed gevolgd hebt - hij heeft de laatste jaren toch dikwijls altijd dat éne rondje dat héél erg slecht is. Hij is de laatste tijd héél wisselvallig en dat doet hem dood.

Maar ik zie dit wel goed komen, en ik voorspel nog altijd dat hij ooit wél eens een major zal winnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan