Platenspeler

Squidward

Well-known member
Voor Kerst zou ik een platenspeler willen kopen. Ik heb een hoop vinyl (enkel uit de 60’s/70’s - nog geen nieuwe). Onze stereo en speakers zijn van Mr S en waren niet goedkoop, maar ik heb zelf geen zin om er een heel groot budget aan te hangen (want we gebruiken dat toch altijd veel minder dan gedacht). Alleen ken ik daar dus geen snars van. Een deftige platenspeler die kan verbonden worden met een stereo (bluetooth), ik zie er heel veel tussen de €100/200, zit daar iets tussen dat iemand kan aanraden?

Heeft de stereo van Mr. Squid geen ingebouwde phono ingang? Van bluetooth wordt de kerstman nu niet bepaald vrolijk.

In uw prijsklasse kies je beter voor een degelijk vintage model (Dual, Thorens, Marantz, ...). Meer waar voor uw geld in vergelijking met een nieuwe.
Jup, maar liefst van bij een degelijke hifistore of platenzaak imo.

Op tweedehands is veel te vinden, maar als er dan iets aan scheelt is het niet altijd simpel een persoon te vinden die er genoeg van afweet om te kunnen servicen..

Voeg Technics trouwens maar toe aan het lijstje "vintage modellen / merken".

Zie vooral dat je op termijn de naald/stylus kunt vervangen, want die slijt. Ik vervang bv conservatief om het jaar mijn naald.

In uw prijsklasse kies je beter voor een degelijk vintage model (Dual, Thorens, Marantz, ...). Meer waar voor uw geld in vergelijking met een nieuwe.
Agreed (speel zelf met een stokoude Dual). Maar dan moet je ofwel kopen van iemand met verstand van zaken, of er zelf verstand van hebben...
Die Sony die hier aangehaald wordt, ziet er niet verkeerd uit (beter dan al die Crossley-dingen in elk geval!).

En als de versterker een phono-ingang heeft, is een eenvoudige Pro-ject nooit een slechte keuze.

Mooie quote, eerste wat er op popte toen ik blue tooth turntable googlede:

If you have a high-end system or just want the best sound your system can offer, setting up your record player for wireless play is probably not for you

Moest ge interesse hebben in die Sony -> ik verkoop die van mij.
Had die gekocht voor op het appartement om via BT platen te kunnen luisteren zonder mijn madam te ambeteren maar gebruik hem niet meer sinds de verhuis.

Terug
Bovenaan