Podcasts over film(making)

Brick Top

Active member
Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort weer veel tijd in de auto spenderen dus dat betekent ook dat ik veel podcasts ga moeten luisteren. Daarom ben ik op zoek naar interessante podcasts over films/series en filmmaking in het bijzonder. Dus podcasts die inhoudelijk gaan over het technische aspect van films/series maken, screenwriting, regisseurs die aan het woord komen,... Dus iets minder gewone podcasts over film (zoals bijvoorbeeld Fokcast of Gremlins Strike Back); al mogen die uiteraard ook aan bod komen!

Ik zal het alvast aftrappen met The Chernobyl Podcast. Engelstalige podcast over de bekende HBO-reeks. Elke aflevering heeft zijn eigen podcast aflevering waarin de regisseur samen met de host de aflevering in kwestie bespreken. Hoe het gemaakt is, geschiedenis/backstory van Chernobyl, verschillen tussen de serie en de realiteit,... Heel interessant en leuk om naar te luisteren!

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Groet

Podcast van wijlen Gilbert Godfried waarin hij spreekt met mensen actief in Hollywood. En dat is zeer ruim. Van mensen die nog met Hitchcock hebben gewerkt als acteur tot mensen die meer achter de schermen werken, tot Kirk Hammet van Metallica die zijn horrormemorabilia komt bespreken,... . Het gaat alle kanten uit

Maron heeft soms wel regisseurs over de vloer. Intro zal je vermoedelijk wel moeten skippen(monoloog).
Onlangs nog een goeie met Ari Aster.. wel lichte spoilers Eddington

Cronenberg

James Mangold

PTA een paar keer. Friedkin interview was erg goed. Wel heel licht vertier en vooral ter promo van opkomende films etc. Maar meestal leuk genoeg om stilte met op te vullen en wat weetjes mee te pikken. Zo wist Aster sterk Albert Brooks te belichten waar ik nauwelijks iets van heb gezien en eens dringend werk ga van maken.

Terug
Bovenaan