Poker Topic

Dat heeft iedereen wel gehad anders geraak je daar niet natuurlijk. Maar Mizrachi met een grote stack is natuurlijk nefast voor de rest van de tafel

Ie gaat snel moeten dubbelen of het zal rap gedaan zijn. Wel weer een fantastische diepe run van hem.

Ook wel de pech dat net de aggresiefste speler aan tafel massive chipleader is geworden door goed spelen en op het goeie moment goed te runnen :)

is crazy icm nu , denk dat plaats 3 en 4 gaan doodbloeden met die crazy payjump (1M tss 3&4 )

Mja, de eeuwige discussie natuurlijk :). Feit is ook dat dat ook nauwelijks te quantificeren is. Feit is wel dat bij toernooiwinst, de meerderheid van je gewonnen chips komt van handen waarin je lucky bent: een preflop all-in die je wint (of je nu voor of achter ligt), een draw die aankomt en afbetaald wordt, een cooler waar jij aan de juiste kant staat, enz...

En de belachelijke rungoot van Mizrachi bleef duren. Eerste hand, Kenny AQ verliest van zijn KJ, en Kenny eruit in 4de. Tweede hand een belachelijke call van Dunaway op Mizrachi’s shove en AT>T6 en holds. En na nog geen 20 handen HU flopt Wasnock 2 pair en turnt Mizrachi een flush en is het gedaan. Een final table die in 79 handen gedaan was. LOL, ik heb al HU zo lang weten duren.
Even mee dit topic intrekken.

Ik weet niet of die call echt zo vreselijk slecht is als hij op het eerste zicht lijkt? Mizrachi shoved in dit spot letterlijk ATC en tegen die range heeft T6s 49,2%. Met de BB al betaald kan je puur op chipEV wel een call vinden denk ik. Aangezien ook Wasnock Dunaway ~4x gecovered had vermoed ik dat ICM daar ook geen grote factor is om niet te callen. Het is niet dat een fold hier een zijn kans op een pay jump gevoelig verhoogd.

Het grootste probleem is ook dat Mizrachi met die stack sizes niet alleen op de SB ATC jammed maar ook gewoon elke BU open jammed. Wasnock zijn BB calling range is zelfs tegen een ATC BU shove, door ICM implications, waarschijnlijk KK+ oid en Dunaway zijn calling range uit de SB met Wasnock nog behind zal ook niet zo gek breed zijn vermoed ik.
Dunway heeft dus gewoon de keuze tussen pest en cholera: ofwel call je af om zo snel mogelijk de double te vinden OF je wacht op een betere hand maar in de wetenschap dat je met 8.5bb achter blijft als je fold EN dat orbits súper kort zijn en als je niks beter vind in de volgende 3 handen je dan nog met 7bb zit waarna een double up je eigenlijk niet eens meer echt uit de ergste problemen haalt voor langer dan 1 of 2 orbits.

Voor alle duidelijkheid, ik fold dit waarschijnlijk wel, maar ik weet niet zeker of dat dan wél de juiste play is.

Mizrachi heeft dus gewoon vanaf die 2.5 BB gewoon elk van zijn 10 PF allins gewonnen. Goed voor 0.14% kans. Mja, zo is het gemakkelijk natuurlijk :).

Ik weet niet of die call echt zo vreselijk slecht is

Wat vond je eigenlijk van Kenny zijn KJ hand tegen Mizrachi ? Met zijn river call daar heeft hij toch ook wel zijn toernooileven weggegooid. Ok, Mizrachi heeft een imago, maar op dat board weet Mizrachi ook wel dat dat Kenny's hand deftig hit, en lijkt het me daar dus toch 90% een valuebet.

Wat vond je eigenlijk van Kenny zijn KJ hand tegen Mizrachi ? Met zijn river call daar heeft hij toch ook wel zijn toernooileven weggegooid. Ok, Mizrachi heeft een imago, maar op dat board weet Mizrachi ook wel dat dat Kenny's hand deftig hit, en lijkt het me daar dus toch 90% een valuebet.
idd, hij verslaat geen enkele valuehand.
Mizrachi bluft hier zelden met slechtere handen en heeft alle sterke two-pair combinaties in zijn range. Hallaert blokkeert geen Q of T en verslaat niets uit Mizrachi’s value-range.

Edit: GTO solver zegt ook fold maar blijkbaar heel close. Goed dat ik al effe gestopt ben :D

Moeilijk. Mijn intuïtie zegt fold maar Kenny zat ook voor de FT al bij Mizrachi aan tafel waar hij misschien bepaalde dingen gezien heeft EN er gaat eerder op de FT ook die KT vs QJ aan vooraf waar Kenny ook OoP moeten defenden op KJx en waar Mizrachi triple barreled, andere situatie wel met 4 to the flush en geen blokker maar toch, dat zijn handen waar je niet echt gelukkig van wordt Kenny zijnde.
Gezien de sizing: 60M into 68M terwijl Kenny maar 84M speelt lijkt mij dit wel héél value heavy van Mizrachi. Als hij hier ooit bluffed zou ik misschien verwachten dat hij de river gewoon jammed om Kenny echt on the spot te zetten.

Lelijk gedrag ook van de rail in die KJ vs QT hand trouwens, zo'n kabaal beginnen maken op het moment dat iemand zo'n beslissing moet nemen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat de floor daar niet ingrijpt.

Terug
Bovenaan