Premier League: Engels Voetbal 2025-2026

Geen idee. Net nog eens samenvatting gezien en daar is die vermeende actie niet eens op te zien.

Onderaan ligt het terug helemaal open door de belangrijke winst van West Ham.
Spurs zitten met het mes op de keel want zij zitten in een negatieve flow.

Ik hoop echt enorm dat de PL volgend seizoen (want dit seizoen moet er niet meer op gehoopt worden) iets gaat doen aan die walgelijke "set pieces" die Arsenal zo populair heeft gemaakt. Twee armen rond spelers om te vermijden dat ze springen, de keeper mee in de goal proberen duwen, treintjes vormen die tegenspelers gewoon uit het veld moeten duwen, ... Arsenal is lang niet meer de enige ploeg die het doet, maar wat een vergif om naar te kijken zeg. Wat heeft dat ook in hemelsnaam nog met voetbal te maken? Dan is er overal hulde voor die set pieces coach, maar als dat is wat die bijbrengt...

Overigens hoop ik stiekem dat Arsenal naast de titel grijpt. De manier waarop Arteta zijn ploeg laat spelen (in de PL, want in de CL spelen ze doorgaans veel opener) vind ik alles behalve, dus ik hoop dat het geen resultaat oplevert en dat anderen dat beginnen nabootsen. Dat eindeloze tijdrekken, die constante fopduiken, het overmatig rekenen op die lelijke cornerdoelpunten, soms schijnbaar meer spelen om een corner te krijgen dan om op goal te kunnen schieten, ...

Ja, "anderen doen het ook" maar Arsenal steekt er toch echt met kop en schouders bovenuit. Dat is echt niet het soort voetbal waarvoor ik naar de Premier League wil kijken. Het haalt resultaten, ja, maar wat een aanfluiting.

Niemand verplicht u om te kijken, denk ik?

Arsenal heeft een aantal keer de keeper gehinderd dit seizoen. Big deal.
Dat wordt ferm opgeblazen. Je doet alsof het elke match 10 keer gebeurt.

Trekken / vasthouden / duwen van spelers gebeurt al decennia, door iedereen. Dat is niet iets dat Arsenal geïntroduceerd heeft.
Arsenal was er de laatste jaren zelf altijd het grootste slachtoffer van, vooral dan van fouten op de keeper. Maar dan was het steeds "keeper laat zich weer ringeloren" en maakten de zogenaamde pundits er steevast grapjes over. Goede keepers (looking at you Ramsdale) zijn mede daardoor opzij geschoven. Nu het eens omgekeerd gebeurt, kan het plots niet meer. Sta me toe dat hilarisch te vinden.
Ik ben blij dat wij het eens zijn die de bullies zijn, en niet zelf gepest worden zoals de voorbije 20 jaar.

Het tijdrekken sta ik zeker niet achter. Al de rest wel. De tactics bij corners en vrije trappen waren tot enkele jaren geleden quasi onbestaande, er viel duidelijk veel meer uit te halen. Dat komt er nu uit.

Lees mijn posts er op na en je gaat zien dat ik het qua voetbal ook niet voldoende vind, hoor.
Maar dit jaar is eerder de uitzondering. Niet de regel, zoals jij het laat uitschijnen.

Niemand verplicht u om te kijken, denk ik?

Arsenal heeft een aantal keer de keeper gehinderd dit seizoen. Big deal.
Dat wordt ferm opgeblazen. Je doet alsof het elke match 10 keer gebeurt.

Trekken / vasthouden / duwen van spelers gebeurt al decennia, door iedereen. Dat is niet iets dat Arsenal geïntroduceerd heeft.
Arsenal was er de laatste jaren zelf altijd het grootste slachtoffer van, vooral dan van fouten op de keeper. Maar dan was het steeds "keeper laat zich weer ringeloren" en maakten de zogenaamde pundits er steevast grapjes over. Goede keepers (looking at you Ramsdale) zijn mede daardoor opzij geschoven. Nu het eens omgekeerd gebeurt, kan het plots niet meer. Sta me toe dat hilarisch te vinden.
Ik ben blij dat wij het eens zijn die de bullies zijn, en niet zelf gepest worden zoals de voorbije 20 jaar.

Het tijdrekken sta ik zeker niet achter. Al de rest wel. De tactics bij corners en vrije trappen waren tot enkele jaren geleden quasi onbestaande, er viel duidelijk veel meer uit te halen. Dat komt er nu uit.

Lees mijn posts er op na en je gaat zien dat ik het qua voetbal ook niet voldoende vind, hoor.
Maar dit jaar is eerder de uitzondering. Niet de regel, zoals jij het laat uitschijnen.
Ach, dat vind ik altijd weer zo'n spijtige dooddoener "niemand verplicht je om te kijken". Dat klopt, ja. Maar we kijken wel allemaal graag. En als dan zo'n ploeg als Arsenal (of bijvoorbeeld Frankrijk toen zij wereldkampioen werden) met dit soort spel een gooi doet naar titels, dan vind ik dat spijtig om te zien. Ik kijk al twintig jaar voetbal; ik mag daar toch een mening over hebben, zeker?

En laten we hier ook wel eerlijk blijven: er is vanuit heel veel hoeken ondertussen kritiek aan het komen op het "voetbalterrorisme" van Arteta. Los van die corners (die echt wel absoluut niet te vergelijken zijn met wat je zelfs vandaag de dag in andere competities ziet, daar zit je vind ik fout) zie je ook andere dingen. Raya die zich nu al enkele matchen op rij belachelijk maakt door voor het minste te gaan liggen. Het lachwekkende tijdrekken en anti-voetbal tegen godbetert Wolves (je kan dan zeggen "alles voor het resultaat" maar ze schieten er zichzelf mee in de voet). Met twee armen rond het middel van een tegenstander vastklampen bij een corner.

Ja, andere ploegen doen het bijna allemaal ook, maar bij Arsenal komt het wel heel vaak voor vind ik. Al die "kleine dingetjes" maken dat het een erg frustrerende ploeg is om naar te kijken.

Je bent blijkbaar Arsenal-fan dus natuurlijk vind jij dat allemaal OK. En het is je gegund. En ik begrijp heel goed dat Arteta ondertussen een trauma heeft in verband met het nipt ontglippen van de titel en dat hij er alles aan wil doen om die nu te pakken. Het is ook hem gegund; als de tegenstanders niet goed genoeg zijn en de scheidsrechters grijpen nooit in, dan is het allemaal toegelaten en dan zijn zij de verdiende winnaar. Maar mijn hemel wat is het ongelofelijk saai voetbal om als neutrale kijker naar te kijken.

Ik heb overigens nergens gezegd dat Arsenal altijd zo speelt. Dit jaar is inderdaad de uitzondering, dat is net het jammere. Die ploeg kan veel mooier, vlotter, en positiever spelen.

3 belangrijke punten. wel weer eens goed tegengewerkt door de ref miljaar die maakte er een potje van.

Als we degraderen kan ik er wel op basis van de 2de helft van het seizoen mee leven, er is terug wat gevecht in de ploeg.
Heb zo een vermoeden dat Paqueta de sfeer in de kleedkamer naar beneden haalde.
Disasi (of oe noemt die) mogen ze van mij ook permanent halen van chelsea.

En die palace supporters gisteren :rofl: "say hello to m***wall"

Ik hoop echt enorm dat de PL volgend seizoen (want dit seizoen moet er niet meer op gehoopt worden) iets gaat doen aan die walgelijke "set pieces" die Arsenal zo populair heeft gemaakt. Twee armen rond spelers om te vermijden dat ze springen, de keeper mee in de goal proberen duwen, treintjes vormen die tegenspelers gewoon uit het veld moeten duwen, ... Arsenal is lang niet meer de enige ploeg die het doet, maar wat een vergif om naar te kijken zeg. Wat heeft dat ook in hemelsnaam nog met voetbal te maken? Dan is er overal hulde voor die set pieces coach, maar als dat is wat die bijbrengt...

Overigens hoop ik stiekem dat Arsenal naast de titel grijpt. De manier waarop Arteta zijn ploeg laat spelen (in de PL, want in de CL spelen ze doorgaans veel positiever) vind ik alles behalve, dus ik hoop dat het geen resultaat oplevert en dat anderen dat beginnen nabootsen. Dat eindeloze tijdrekken, die constante fopduiken, het overmatig rekenen op die lelijke cornerdoelpunten, soms schijnbaar meer spelen om een corner te krijgen dan om op goal te kunnen schieten, ...

Ja, "anderen doen het ook" maar Arsenal steekt er toch echt met kop en schouders bovenuit. Dat is echt niet het soort voetbal waarvoor ik naar de Premier League wil kijken. Het haalt resultaten, ja, maar wat een aanfluiting.
Tja, zo is Union bij ons ook kampioen geworden.

3 belangrijke punten. wel weer eens goed tegengewerkt door de ref miljaar die maakte er een potje van.

Als we degraderen kan ik er wel op basis van de 2de helft van het seizoen mee leven, er is terug wat gevecht in de ploeg.
Heb zo een vermoeden dat Paqueta de sfeer in de kleedkamer naar beneden haalde.
Disasi (of oe noemt die) mogen ze van mij ook permanent halen van chelsea.

En die palace supporters gisteren :rofl: "say hello to m***wall"
Fernandes lijkt nu ook veel vrijer te spelen. Van voor hebben ze met Castellanos wel eentje die er ook het vuur in brengt. Füllkrug bleek een miscast en Nuno durft soms ook met Wilson en Castellanos in de spits te spelen om de wingers meer ruimte te geven.

Fernandes lijkt nu ook veel vrijer te spelen. Van voor hebben ze met Castellanos wel eentje die er ook het vuur in brengt. Füllkrug bleek een miscast en Nuno durft soms ook met Wilson en Castellanos in de spits te spelen om de wingers meer ruimte te geven.
Idd. Vooral Fernandes.
Een seizoen van toch 2 gezichten bij ons.

Maar het kan erger, je zal spuds supporter zijn en misschien de aartsrivaal kampioen zien spelen, West Ham een "great escape" zien doen en zelf zakken :unsure:

Ja ben aant kijken. Toen ik de opstelling zag wist ik dat het opendeur ging zijn... badiashile & tosin das gewoon horror & delap in de spits 😅

De loting zit ons mee.

Cfc-port vale
Southampton-Arse
CIty-Liverpool
West-ham of Brentford tegen Leeds

Terug
Bovenaan