Premier League: Engels Voetbal 2025-2026

Gisteren de wedstrijden van Chelsea en Arsenal gezien, daar lijkt nog altijd weinig veranderd te zijn. Chelsea probeerde pas in de 90ste minuut de wedstrijd te winnen, die hun aanval was echt niets waard. Blijft gewoon dezelfde ploeg als vorig jaar met ander personeel. Maresca zal mogen oppassen denk ik. Kanttekening maken dat ze maar 10 dagen voorbereiding hebben gehad natuurlijk.

Arsenal was weeral enkel gevaarlijk op stilstaande fases. United had daar wel iets verdiend. Die waren wel beter, maar zolang je vliegenvangers in de goal blijft zetten mogen ze het vergeten.

Wedstrijd van city niet gezien maar die staan er lijkt me het beste voor. Die Reijnders ziet er een ongelooflijke speler uit.
Reijnders voor dat bedrag is echt een steal.

Sowieso nog veel te vroeg om hier al dingen uit te gaan opmaken. Speeldag 1 altijd een vieze. Belangrijkste is om je partijen te winnen dat zal voor Arsenal ook wel zo geweest zijn. Utd uit op speeldag 1 is zeker geen cadeau.

idem, echt niet normaal :crazy:

Bruv, ge hebt nog het dubbele van mij :p

Reijnders voor dat bedrag is echt een steal.

Sowieso nog veel te vroeg om hier al dingen uit te gaan opmaken. Speeldag 1 altijd een vieze. Belangrijkste is om je partijen te winnen dat zal voor Arsenal ook wel zo geweest zijn. Utd uit op speeldag 1 is zeker geen cadeau.

Denk dat meer topploegen het moeilijk gaan krijgen op Old Trafford dit jaar. En maar goed ook.
Maar gisteren was wel echt één van de zwakste wedstrijden van Arsenal van de afgelopen jaren. Dus United was goed en/of Arsenal was gewoon zeer slecht. Misschien leek United gewoon sterk, omdat Arsenal zo zwak was :p

3 punten binnen, enige dat telt.

Arsenal was weeral enkel gevaarlijk op stilstaande fases. United had daar wel iets verdiend. Die waren wel beter, maar zolang je vliegenvangers in de goal blijft zetten mogen ze het vergeten.
Ben ik nu echt de enige die dit een fout op de keeper vond? Die krijgt toch echt wel een por van die speler van Arsenal waardoor hij niet kan reageren op die bal.

Ben ik nu echt de enige die dit een fout op de keeper vond? Die krijgt toch echt wel een por van die speler van Arsenal waardoor hij niet kan reageren op die bal.
Ik zat ook met die gedachte, maar in een stukje MOTD dat ik toevallig zag (met Joe Hart?) leken ze het toch allemaal aanvaardbaar te vinden. Terwijl naar mijn gevoel de doelman toch echt wel zwaar gehinderd wordt. Uitleg was dan dat ze eigenlijk een verdediger in die aanvaller zijn rug moesten zetten, zodat de keeper daar dan kon tegen duwen. Maar bescherm toch de doelman daar gewoon -> hinderen = overtreding. Gedaan met dat onnozel duwen/trekken/blok zetten.

Zelfde trouwens met afgekeurde vrije trap van Palace tegen Chelsea. Reacties die ik daar in eerste instantie zag was in het genre van 'schandalig', 'bestolen', ... terwijl die muur gewoon wordt opzijbeukt naar mijn gevoel. Dus terecht afgekeurd imho.

Heb vandaan wat beelden gezien en ik vind het ook fout. Veranderd wel niets aan het feit dat de keeper daar gewoon sterker moet zijn.

Heb vandaan wat beelden gezien en ik vind het ook fout. Veranderd wel niets aan het feit dat de keeper daar gewoon sterker moet zijn.
Wat moet ie dan doen? De tegenstander in de grond trekken? De tegenstander wegtrekken/duwen? Dit zijn allemaal fouten hé ;-)

Ik zat ook met die gedachte, maar in een stukje MOTD dat ik toevallig zag (met Joe Hart?) leken ze het toch allemaal aanvaardbaar te vinden. Terwijl naar mijn gevoel de doelman toch echt wel zwaar gehinderd wordt. Uitleg was dan dat ze eigenlijk een verdediger in die aanvaller zijn rug moesten zetten, zodat de keeper daar dan kon tegen duwen. Maar bescherm toch de doelman daar gewoon -> hinderen = overtreding. Gedaan met dat onnozel duwen/trekken/blok zetten.

Zelfde trouwens met afgekeurde vrije trap van Palace tegen Chelsea. Reacties die ik daar in eerste instantie zag was in het genre van 'schandalig', 'bestolen', ... terwijl die muur gewoon wordt opzijbeukt naar mijn gevoel. Dus terecht afgekeurd imho.
Werd afgekeurd omdat de speler niet op de correcte afstand stond, al zou ik denken dat die anders wel zou afgekeurd worden voor dat beuken.
Wat moet ie dan doen? De tegenstander in de grond trekken? De tegenstander wegtrekken/duwen? Dit zijn allemaal fouten hé ;-)
Voor mij is dat ook gewoon fout op de keeper, zeker in de kleine rechthoek moeten die toch gewoon beschermd worden.

Wordt zelden (lees: nooit) gefloten. Mount had zeer duidelijk de opdracht van Saliba weg te houden van de keeper, probeert dit en faalt gewoon keihard. Saliba zet zich dan stevig en heeft enkel oog voor de bal bij de hoekschop. Keeper blundert imo. Ik vind dit oprecht geen fout.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Arsenal heilige engeltjes zijn, integendeel. De laatste jaren worden bij hoekschoppen de kantjes er wel afgelopen (vooral een zekere Ben White kan er wat van). Maar kijk, het rendeert. Ik denk dat ondertussen elke ploeg het in zijn broek doet als ze een corner tegen krijgen tegen ons.

Wordt zelden (lees: nooit) gefloten. Mount had zeer duidelijk de opdracht van Saliba weg te houden van de keeper, probeert dit en faalt gewoon keihard. Saliba zet zich dan stevig en heeft enkel oog voor de bal bij de hoekschop. Keeper blundert imo. Ik vind dit oprecht geen fout.
Blundert? Opnieuw wat moet hij doen? Zelf een fout maken zodat ie bij de bal kan?

Wat steviger in zijn schoenen staan en wat meer boterhammekes met choco eten.
En wat is dat dan steviger in zijn schoenen staan? Mag hij wel iemand omver trekken of iemand afblokken?

edit: makkelijk om te zeggen dat ie blundert, ie moet maar wat boterhammekes eten maar zelf niet concreet kunnen zeggen wat ie dan wel mag doen

Is gewoon een blundertje van de keeper idd. Moet zich beter positioneren en zich groter/breder maken. Uiteindelijk kan hij ook gewoon aan de bal, maar hij slaat er vervolgens los naast (allez, halvelings).

't Is op 't randje van een fout, maar zeker in de PL zijn dit toch geen ongewone zaken in die zone. Saliba doet in mijn ogen ook niet super veel in die fase, hij heeft daar enkel oog voor de bal.

Saliba gaat in duel met Mount. Niet met de keeper. Dat daar tijdens dat duel ergens de keeper gehinderd wordt, dat zie je letterlijk 10 keer op een match bij quasi elke hoekschop. Is geen fout.

Ik zie het ook eerder als een dekkingsfout van Mount. Saliba is duidelijk zijn man, dan moet je ervoor zorgen dat uw keeper gevrijwaard blijft. Wellicht durfde Mount zelf geen fout maken of ging hij er (te gemakkelijk) van uit dat de arbiter zou fluiten.

Bon, ik hoop dat we degraderen...
Daarna liefst failliesement

Dan is die Sullivan tenminste buiten, zolang hij daar zit is de club kapot.
Nul ambitie, en stadion liefst zoveel mogelijk vullen met toeristen.
Denkwijze: hoe kan ik met zo min mogelijk moeite gewoon in de PL blijven en welke managers stel ik aan zodat ze niet tegenspreken?
Ook op andere posities binnen de club enkel ja knikkers. Wie durft tegen hem in te gaan vliegt buiten of stapt uiteindelijk zelf op (Steidten, Cotton, Pearce,...)

Mijn club herken ik niet meer en het wordt enkel maar erger.

En toch blijf ik supporter en moeite doen om te kunnen kijken, zo ook afgelopen weekend. Zit je met de tunne in de zunne in het pittoreske Badalona en tjool je toch maar 3km bij een temperatuur van 36° naar de enige pub die PL toont moeilijk te gaan doen tot ze West Ham tonen. Gelukkig waren er daar ook bevriende Engelsen aanwezig om mee te helpen moeilijk te doen.

Gisteren de wedstrijden van Chelsea en Arsenal gezien, daar lijkt nog altijd weinig veranderd te zijn. Chelsea probeerde pas in de 90ste minuut de wedstrijd te winnen, die hun aanval was echt niets waard. Blijft gewoon dezelfde ploeg als vorig jaar met ander personeel. Maresca zal mogen oppassen denk ik. Kanttekening maken dat ze maar 10 dagen voorbereiding hebben gehad natuurlijk.
Ik had er ook meer van verwacht maar vergeet niet dat de tegenstander Crystal Palace was, das geen walk over meer zoals vroeger... 3de keer op een rij dat we daar niet van kunnen winnen... En jullie kunnen er van meespreken, community shield al vergeten? De 'beperkte' voorbereiding met dit team speelt zeker een rol maar vooral de totale offday van 2 key spelers, Palmer & Enzo, dat was echt dramatisch. Die hebben volgens mij teveel in de cocktails gehangen tijdens hun korte vakantie, Enzo die oogde weer heel erg loom & traag zoals ik vroeger al eens aanhaalde, Palmer tjah, die was gewoon afwezig en zowat elke pass die hij gaf was van mindere kwaliteit dan wat we van hem gewoon zijn. Was echt opmerkelijk. Je kan Joao pedro niet veel verwijten want die werd met moeite aangespeeld... De verdediging die leek wel vrij goed, Acheampong deed het opmerkelijk goed centraal & Caicedo was (naar goede gewoonte) ook heel sterk. Volgende speeldag zou ik sowieso Estevao willen zien starten ipv. Gittens.

Terug
Bovenaan