Premier League: Engels Voetbal 2025-2026

Teleurstellend.

Ge zijt juist Eze gaan halen en start deze match met Martinelli en Merino in de basis. Onbegrijpelijk.

Anderzijds, match verdiende imo geen winnaar en dan is het toch weer typisch dat Liverpool de 3 punten pakt.
Lekkere pegel, dat wel. En Arteta inderdaad tactisch overklast door Slot.

Teleurstellend.

Ge zijt juist Eze gaan halen en start deze match met Martinelli en Merino in de basis. Onbegrijpelijk.

Anderzijds, match verdiende imo geen winnaar en dan is het toch weer typisch dat Liverpool de 3 punten pakt.
Lekkere pegel, dat wel. En Arteta inderdaad tactisch overklast door Slot.
Goh, eerste helft verdedigend sterk van Arsenal en daardoor het "overwicht", maar aanvallend en dan vooral drang naar voor toch enorm beperkt. Tweede helft dominant van Liverpool, met wél drang naar voor.

Toch vooral teleurstellend van Arteta dat je met die kern op die manier speelt. Een gelijkspel had ook gekund he, maar als er voor mij nu 1 ploeg geen aansprak kon maken op een overwinning was het wel Arsenal.

Goeie keuze 😅 Jaloers!
Zonder de goal had de ervaring wel iets minder geweest.
YNWA legendary uiteraard. De 20e minuut en Jota gezangen ook, en de "Allez, allez, allez"s indrukwekkend. Heb de indruk dat 75% van het stadion effectief mee zingt uit volle borst.

Maar na die goal was het natuurlijk nog indrukwekkender, en dat maakte het na de match ook nog eens eens zo goed.

I'll be back!

Sorry, wat, we gaan een voetballer aanvallen omdat hij niet bij een club wil blijven waar spelers nog meer dan bij andere clubs enkel voor het geld naartoe gaan? Al-Newcastle Arabia. Kom zeg.

Is de reden waarom Aston Villa zeer stil is op de transfermarkt omdat zij in vergelijking met de 'grote clubs' minder inkomsten hebben en dus ook minder kunnen uitgeven aan spelerslonen en inkomende transfers.

Komt er op neer dat PL teams boekhoudkundig gezien maximaal 105 miljoen (pond?) verlies mogen hebben per periode van 3 jaar.
Meer dan dat = puntenaftrek, wat o.a. bij Everton en Nottingham Forest al gebeurd is.

Het is boekhoudkundig wat zorgt voor flexibiliteit (bvb. speler aankopen voor 100 miljoen in een contract van 5 jaar = 20 miljoen per jaar), en clubs vinden ook creatieve oplossing (zoals het verkopen van het vrouwenteam..). Maar het houdt clubs zoals Newcastle tegen om zonder problemen gewoon 11 nieuwe spelers te kopen, wat ze in principe gewoon kunnen doen.

Daarom dat er ook sprake is van nieuwe regels (maximaal % van inkomsten aan salarissen uitgeven bvb.). Maar nog niets officieel, dacht ik.

Levy is weg bij Spurs :eek:
What?!
Amai, weet niet op wie iedereen nu de schuld zal steken.

Ik was nooit voor of tegen hem. Uiteindelijk is de geldschieter nog steeds ENIC. Levy heeft soms domme stoten gedaan, maar ook zot onderhandeld.
Ja, de toekomst zal het uitwijzen

Hoe zou dat komen zeg 😅

Chiesa blijkbaar ook niet bij Liverpool. Ik dacht dat nochtans ze daar aanvallers nodig hadden? :unsure:
Is omwille van de homegrown regels, die niet toelaten dat er meer dan 17 non-homegrown spelers op de lijst staan. Je mag er 8 homegrown meenemen en daar neemt Liverpool er maar 5 mee.

Keuze was tussen Rio en Chiesa en ze hebben dus voor Rio gekozen. Rio is volgend jaar homegrown maar niet dit jaar geloof ik.

Terug
Bovenaan