Premier League: Engels Voetbal 2025-2026

Die PSR in de premier league vind ik ook maar een dubbel iets tbh. Heel dat systeem daar is rigged om wie groot is/was groot te houden.
Als je de chance hebt dat je vroeger groot was (Liverpool, ManU en in iets mindere mate Arsenal), een rijke suikernonkel had (Chelsea, City) of vooruitziende voorzitters die nieuwe stadiums hebben gezet (Tottenham en Arsenal) kan je door die PSR nu degoutant veel geld uitgeven, daar waar clubs eronder actief belemmerd worden om naar hetzelfde niveau van uitgaven te gaan, zelfs al hebben ze de financiële backing (genre Villa, Newcastle)

Idem ditto met de championship. Die parachute payments zorgen ervoor dat de zakkers starten met een voorsprong van een goeie 50 miljoen euro op degene die al in de league zaten, en dat degressief voor de volgende 2 seizoenen ook. Dat betekent dus dat je op termijn ook naar een redelijk vaste pool gaat van heen- en weer ploegen die tussen de Prem en Championship hangen.

Begrijp me niet verkeerd, die financiële discipline is wel goed, maar het systeem is rigged om niemand omver te laten vallen en een status quo zoveel mogelijk te behouden.

Er zitten heel wat flaws in het systeem, en er zijn nog altijd teveel manieren om het te manipuleren.
Daarom dat ze naar een ander systeem willen evolueren. Dacht dat er een beslissing was om 2 nieuwe dingen te implementeren (gebaseerd op maximaal % van salariskost, en dan iets gelinkt aan het TV-geld), maar niets meer van gehoord.

EDIT: Dit was het:

Maar denk ondertussen geen akkoord over gevonden en ze doen gewoon verder met de vorige PSR regels?

Lavia niet op de cl spelerslijst bij Chelsea.
Lange uitleg bij hun bekendmaking:

Clubs are entitled to register an unlimited number of players on List B during the season if they are born on or after 1 January 2003 and are eligible*.

*To be eligible for a player List B, the squad member must be born on or after 1 January 2004 and has, since his 15th birthday, been eligible to play for the club concerned for any uninterrupted period of two years, or a total of three consecutive years with a maximum of one loan period to a club from the same association for a period not longer than one year.

Players aged 16 may be submitted if they have been registered with the club for the previous two years without interruption.

Ahead of the knockout phase, those clubs that make it through the League Phase can register a maximum of three new players by 23:00 (UK) on 5 February 2025.

Zoals voorspeld... totaal onnodig puntenverlies, verschrikkelijke opstelling van Maresca en eerste helft volledig weggegeven... dat je Palmer niet opstelt akkoord, maar die verdediging? En Gittens & die Argentijn van Brighton wtf?

Was weer een leuk avondje zelfpijniging afgelopen zaterdag.
En kwestie van nog altijd voldoende zelfspot te hebben:
images

Ik zag die passeren en moest direct aan jou denken :ROFLMAO:
Mijne gsm heeft al vaak afgegaan door mensen die het doorsturen.
Kan ze geen ongelijk geven.

On a more serious note, benieuwd in hoeverre het protest zal zijn zaterdag en de boycot de 28ste.
Ik verwacht dat indien de situatie niet betert en vooral die 2 specifieke personen blijven dat er tegen bv Burnley terug hommeles is in de tribunes en de cornervlag weer symbolisch op de middenstip zal belanden.

EDIT: en kort hierna lees ik dat Sullivan nog weigert te spreken met media die kritiek uit op hem....

Laatst bewerkt:

die mens maakt het zowaar nog erger.
aub laat ons degraderen, hell ik ga nog liever failliet dan die mens, zij familie en die Brady nog in mijn club te zien.

Het zal er dit seizoen echt nog tumulteus aan toe gaan. Jammer van het waarom maar blij om nog eens (Engelse) supporters te zien rechtstaan en op te komen voor iets ipv het typische salonpubliek dat het toch geworden is de laatste jaren

Wat beelden gezien van het protest ondertussen.
Verloopt vreedzaam en zonder incidenten.
Hopelijk ook wat impact al vrees ik daarvoor.

Terug
Bovenaan