Premier League: Engels Voetbal 2025-2026

Over and out voor ons.

Geen probleem met de var beslissing op zich, wel met de inconsistentie van de ref en var.
Gebeurd 1000000x op een seizoen en wordt niet gefloten of afgekeurd.
Dat Trossard en vooral Rice zelfs daarvoor duidelijk nood hadden aan een WH speler knuffelen.

Maarja de laatste weken krijgen we maar weinig mee van beslissingen en stel u voor dat spurs zakt, dat wil men natuurlijk niet.
Nu soit wij moeten vooral kijken naar de eerste seizoenshelft waar Potter en Killman alles om zeep hebben geholpen.

Niet direct mee eens dat dit 1000000x gebeurd op een seizoen, dit was wel echt heel overduidelijk en quasi onmogelijk om te negeren.

Pablo legt z'n arm zowat op de keel van Raya en hindert daarmee ook nog eens zijn linkerarm om deftig te bewegen + Todibo heeft Raya z'n shirt vast langs achter. Dit is veel veel meer dan een simpel blok op de keeper waardoor hij niet goed aan de bal kon zoals we wel al zo vaak hebben gezien.

Arsenal doet dit al heel het seizoen. Het is de enigste reden dat ze kampioen gaan spelen. Maar oh wee als er iemand een handje legt op hun keeper. Belachelijke beslissing als je kijkt naar hoe er dit seizoen is mee omgegaan in de league.

Waar zijn die handjes

HH-gF48XUAEAFZE

Sporza ook weer: "het VAR-moment waar nog heel lang over gesproken zal worden"

Veel duidelijker wordt het toch niet: arm over zijn keel, aan het truitje getrokken langs achter,...
Overduidelijke fout op de doelman inderdaad, maar ik denk dat, als je het hele beeld pakt in de 16, je zowel een aanvallend fout kunt fluiten en een penalty overtreding

Het is ook precies elke keer maar naar wat men wilt kijken

Arsenal doet dit al heel het seizoen. Het is de enigste reden dat ze kampioen gaan spelen. Maar oh wee als er iemand een handje legt op hun keeper. Belachelijke beslissing als je kijkt naar hoe er dit seizoen is mee omgegaan in de league.
IMO idd terechte discussie, zeker gezien City er zo dichtbij zit/zat en deze match cruciaal was.

of die keer een elleboog aan de doelman op een corner en werd goedgekeurd.

VAR is een lachertje en de PL ook. Bewijzen ze iedere keer opnieuw.

Vanavond "supporteren" voor Hull en dan alvast alle mogelijke contacten aanspreken voor tickets tegen scum

Overduidelijke fout op de doelman inderdaad, maar ik denk dat, als je het hele beeld pakt in de 16, je zowel een aanvallend fout kunt fluiten en een penalty overtreding

Het is ook precies elke keer maar naar wat men wilt kijken
Klopt, eerst fout gebeurt op Todibo, nadien op Mavropanos, dan pas fout op Raya.
Kon evengoed penalty zijn voor West Ham.

Maar, West Ham is nog niet uitgeteld. Spurs moeten nog tegen Leeds, Chelsea en Everton. Geen gemakkelijke fixtures.

Klopt, eerst fout gebeurt op Todibo, nadien op Mavropanos, dan pas fout op Raya.
Kon evengoed penalty zijn voor West Ham.

Maar, West Ham is nog niet uitgeteld. Spurs moeten nog tegen Leeds, Chelsea en Everton. Geen gemakkelijke fixtures.
Wij Newcastle away en Leeds.

Leeds is safe dus spelen mogelijk niet voluit meer (dus ook vanavond).

Handje leggen :laugh:

Raya kan niet eens deftig springen springen omdat iemand aan zijn shirt trekt.
Natuurlijk komen we goed weg. Maar het is wel een correcte beslissing.

Al dat ander trekken en sleuren komt bijna bij elke corner voor door iedereen, langs beide kanten.
Dat is geen patent van Arsenal hoor, ondanks wat de media u wil doen geloven.
Ik kan u zo een compilatie geven van fases waar Gabriel wordt vastgehouden of neergetrokken en waar ook nooit voor wordt gefloten.
Wat bijna nooit voorkomt, zijn zo obvious fouten op de doelman zoals hier. Dit is niet gewoon 'een beetje hinderen'.

IMO idd terechte discussie, zeker gezien City er zo dichtbij zit/zat en deze match cruciaal was.

Please.
Kunnen we die 2 niet gefloten penalties van Brentford tegen City er dan ook bij betrekken?
Zo is het altijd wel iets.

Grappig trouwens. Een match die ik me nog herinner van een tijdje geleden waar het pas écht oorlog was bij hoekschoppen was Everton - Man United :) Zo erg had ik het nog nooit gezien, in geen enkele wedstrijd. Was gewoon amper tot geen aandacht voor omdat Everton alsnog die match verloor.

Klopt jammer genoeg... moest meteen aan deze denken en zo kunnen er nog veel gepost worden van Arsenal...

Doe gerust. Maar to be fair, die tegen Chelsea is ook wel eentje die me bijgebleven is. Dat was kantje boord en had zeker gefloten kunnen worden. Maar het gebeurt echt zelden dat daar een penalty voor gegeven wordt.

Vorige speeldag nog ging Bernardo Silva een potje worstelen met ene van Everton, werd ook helemaal niets mee gedaan.

Handje leggen :laugh:

Raya kan niet eens deftig springen springen omdat iemand aan zijn shirt trekt.
Natuurlijk komen we goed weg. Maar het is wel een correcte beslissing.

Al dat ander trekken en sleuren komt bijna bij elke corner voor door iedereen, langs beide kanten.
Dat is geen patent van Arsenal hoor, ondanks wat de media u wil doen geloven.
Ik kan u zo een compilatie geven van fases waar Gabriel wordt vastgehouden of neergetrokken en waar ook nooit voor wordt gefloten.
Wat bijna nooit voorkomt, zijn zo obvious fouten op de doelman zoals hier. Dit is niet gewoon 'een beetje hinderen'.

Please.
Kunnen we die 2 niet gefloten penalties van Brentford tegen City er dan ook bij betrekken?
Zo is het altijd wel iets.

Grappig trouwens. Een match die ik me nog herinner van een tijdje geleden waar het pas écht oorlog was bij hoekschoppen was Everton - Man United :) Zo erg had ik het nog nooit gezien, in geen enkele wedstrijd. Was gewoon amper tot geen aandacht voor omdat Everton alsnog die match verloor.

Doe gerust. Maar to be fair, die tegen Chelsea is ook wel eentje die me bijgebleven is. Dat was kantje boord en had zeker gefloten kunnen worden. Maar het gebeurt echt zelden dat daar een penalty voor gegeven wordt.

Vorige speeldag nog ging Bernardo Silva een potje worstelen met ene van Everton, werd ook helemaal niets mee gedaan.
Kantje boord :rofl:. Hij slaat los op zijn hoofd.

Nogmaals de VAR beslissing was terecht in deze match, maar als je ziet wat er allemaal wel werd toegelaten in de loop van het seizoen dan snap ik dat er commentaar komt "waarom nu wel en waarom toen niet"

Nogmaals de VAR beslissing was terecht in deze match, maar als je ziet wat er allemaal wel werd toegelaten in de loop van het seizoen dan snap ik dat er commentaar komt "waarom nu wel en waarom toen niet"

Ging me eerder over het vasthouden van Saliba op Joao Pedro. Dat wegboksen van Raya is niet de fout hier.

Again, het wordt voor iedereen toegelaten of niet toegelaten. Het is geen "Arsenal thing".

Arsenal weet dat ze maar best winnen vandaag? :unsure:

Zubimendi ingevallen en terug gewisseld, begrijpelijk wel want die vond ik wel erg matig. Wat is daarmee gebeurd?

Trossard :love: Wat een verschil toch met of zonder Odegaard..

Zubimendi echt rampzalig laatste paar maanden. Gelukkig een top Lewis-Skelly die hem moeiteloos vervangt.
Odegaard is echt warm of koud dit seizoen, meestal koud helaas. Gisteren wel super invalbeurt.

Maar vooral Trossard de laatste matchen is echt wereldklasse. Er is niemand die dit meer verdient dan hij.
Als de geruchten kloppen, zit die nu ook middenin een echtscheiding. Maakt het nog straffer.

Ging me eerder over het vasthouden van Saliba op Joao Pedro. Dat wegboksen van Raya is niet de fout hier.

Again, het wordt voor iedereen toegelaten of niet toegelaten. Het is geen "Arsenal thing".
Dat vasthouden is toch ook voor geen interpretatie vatbaar. Net zoals bij Raya dit weekend, gewoon beide fout

en dat laatste is nu net gans de discussie en frustratie, ook bij commentatoren en analysten.
Ondanks VAR is er gewoon nog steeds inconsistentie, interpretatie,...
Dan schaf je het gewoon beter af. Dan zullen er nog steeds foute en/of discutabele fases zijn maar minder gezever omdat ondanks VAR het nog altijd niet duidelijk is of de ene week zo, en de week erop anders.
Zelfde met offside, zelfs met VAR gebeuren daar toch beslissingen waarvan je denkt komaan en verschillen van week tot week.

En nee dit is niet omdat dit nu mogelijks mee onze degradatie bevestigd. Dat hangt niet van 1 beslissing af, ook al zitten die ons grotendeels niet mee sinds spuds op degradatieplaats stond.
Eerder behaalde resultaten en prestaties zijn de hoofdoorzaak daarvan maar het helpt natuurlijk allemaal niet.
Maar me dunkt volledig terecht dat er nu een ganse discussie ontstaat. En ja zou ik ook zeggen mocht het om dat ander ploegje uit noord-londen gaan.

Dat vasthouden is toch ook voor geen interpretatie vatbaar. Net zoals bij Raya dit weekend, gewoon beide fout

Blijkbaar is er wel een verschil, eh. Gebeurt het tussen veldspelers, laten ze duidelijk veel meer toe.
Dat is niet iets nieuw van dit jaar. In de meer dan 20 jaar dat ik de PL volg, is het nooit anders geweest bij corners.
Het is maar omdat Arsenal er dit jaar 'voordeel' uit haalt, dat het plots blijkbaar not done is :laugh:

Ik stel mij toch vragen over het begrip van de voetbalsport bij zij die blijven klagen over inconsequentie en interpretatie bij de scheidsrechters en de VAR. Dat is gewoon inherent ingebakken in de spelregels van de sport*. Als jullie willen dat elke gelijkaardige fase in elke match door elke scheidsrechter op exact dezelfde wijze wordt beoordeeld, dan moet je niet kakken op de scheidsrechters. Dan moet je naar een (fundamenteel) herschrijven van de spelregels van de sport. Maar besef dan wel dat je zowel naar spel als naar beleving een heel andere sport krijgt.

* Er zijn natuurlijk zaken die ongeacht de spelregels wél consequenter kunnen aangepakt worden (vragen om een kaart, niet-kapiteinen die gaan praten met de ref, ...), en uiteraard kunnen scheidsrechters ook fouten maken.

Toch gewoon fout op de keeper? Redelijk duidelijk zelfs.

Geen idee verder of er gelijkaardige fases waren in het voordeel van Arsenal (met wel/niet fout de keeper hetgeen doorgaans véél strenger wordt beoordeeld dan eender welke fase tussen 2 veldspelers) eerder dit jaar. Als dat zo is, is het idd wel unfair (maar, zoals opgemerkt hiervoor, inherent aan voetbal die inconsistentie).

Terug
Bovenaan