Premier League: Engels Voetbal 2025-2026

Heel dat blocken van de doelman is al heel het seizoen een farce en Arsenal is het schoolvoorbeeld van het uitvoeren ervan. Sommige goals dat al toegelaten waren, waren even erg als hier.

In mijn ogen een obstructie van de keeper moet altijd gefloten worden. Zeker als hij op zijn lijn staat,
moet daar niemand in zijn buurt staan. Want de meesten zijn niet eens bezig met de voorzet maar het blocken, aanlopen en uit balans brengen van de keeper.

Laatst bewerkt:
Als je dan fluit (en het is wel degelijk fout, het gaat om consistentie), geef West Ham dan de penalty. Als je ziet hoe Rice daar weer aan iemand hangt, Trossard idem fout.
Er hangt niet alleen de titel van af maar ook het behoud van West Ham.

Maar het is een microcosm dat toont wat de PGMOL hun amateurisme dit seizoen heeft voortgebracht. Premier league is nog nooit zo slecht en saai geweest om naar te kijken, en zij spelen daar een grote rol in.

Raya is toch ook niet echt echt gehinderd in zijn tussenkomen?

Hij laat die bal gewoon tussen zijn handen door schieten.

het is dan ook 10x fout. Dat is net deel van het probleem, ze laten veel te veel zaken passeren dus gaan ploegen/spelers steeds verder en verder

Grasping at straws, hoor.
Ik heb effectief 100+ keer veel zwaarder hang -en trekwerk zien passeren, dit seizoen alleen al. Wordt nooit fout voor gefloten.
In dat opzicht zijn ze net wel consequent.

Hier een recent voorbeeld. Ondertussen ziet ge ook nog een andere City speler ene van Everton knuffelen. Dubbele penalty dan?

Je kan erover blijven doordrammen zoveel als je wilt, het gebeurt gewoon overal. Kijk eender welke random match en je ziet het 10 keer op een match. Een keeper die wordt vastgehouden, not so much.

Nu wordt er weer gedaan alsof het enkel Arsenal is dat hier voordeel uit haalt. Dat vind ik gewoon geen correcte weerspiegeling van de feiten.

Ik kijk weinig ander voetbal buiten de PL, maar kan me bijna niet voorstellen dat het in andere competities totaal anders is?
De Engelse competitie staat er nu wel om gekend van wat potiger te zijn en er kan sowieso al een stuk meer qua fouten.

Den uitleg voelt een beetjes biased aan.-.- Maar graag volgend seizoen toch iets van regelwijziging graag.

De arm in deze situatie was er nu idd wel iets teveel aan :LOL: Ook die fase met ManU was er los over imo

Laatst bewerkt:
Grasping at straws, hoor.
Ik heb effectief 100+ keer veel zwaarder hang -en trekwerk zien passeren, dit seizoen alleen al. Wordt nooit fout voor gefloten.
In dat opzicht zijn ze net wel consequent.

Hier een recent voorbeeld. Ondertussen ziet ge ook nog een andere City speler ene van Everton knuffelen. Dubbele penalty dan?

Je kan erover blijven doordrammen zoveel als je wilt, het gebeurt gewoon overal. Kijk eender welke random match en je ziet het 10 keer op een match. Een keeper die wordt vastgehouden, not so much.

Nu wordt er weer gedaan alsof het enkel Arsenal is dat hier voordeel uit haalt. Dat vind ik gewoon geen correcte weerspiegeling van de feiten.

Ik kijk weinig ander voetbal buiten de PL, maar kan me bijna niet voorstellen dat het in andere competities totaal anders is?
De Engelse competitie staat er nu wel om gekend van wat potiger te zijn en er kan sowieso al een stuk meer qua fouten.
Dat zijn ook gewoon fouten en dat moet ook penalty zijn. Denk niet dat er ook maar enige twijfel mag over zijn.

En zoals je hier op het filmpje kunt zien in de vorige post tegen, het is echt een tactiek van Arsenal om de keeper bewust te hinderen of zelfs zijn armen tegen te houden (net zoals nu gebeurd is) dus waarom de goal tegen United laten doorgaan en deze afkeuren?

Dat zijn ook gewoon fouten en dat moet ook penalty zijn. Denk niet dat er ook maar enige twijfel mag over zijn.

En zoals je hier op het filmpje kunt zien in de vorige post tegen, het is echt een tactiek van Arsenal om de keeper bewust te hinderen of zelfs zijn armen tegen te houden (net zoals nu gebeurd is) dus waarom de goal tegen United laten doorgaan en deze afkeuren?

Die tegen Lammens vond ik toen ook geen fout.
Maar to be fair, jij vond dat toen wel fout. Gaan we waarschijnlijk niet in overeenkomen.

Zit nog wel een verschil tussen wat in de weg te gaan lopen en in duel te gaan enerzijds en effectief de keeper te verhinderen van te springen of aan zijn truitje te trekken anderzijds.

Kwam tijdens het zoeken trouwens deze parel tegen:

Bon, ik hoop dat we degraderen...
Daarna liefst failliesement

You get what you ask for @Wulf OSB :p Al ga ik straks ook wel vollebak voor Leeds supporteren.

Maar to be fair, jij vond dat toen wel fout. Gaan we waarschijnlijk niet in overeenkomen.

Zit nog wel een verschil tussen wat in de weg te gaan lopen en in duel te gaan enerzijds en effectief de keeper te verhinderen van te springen of aan zijn truitje te trekken anderzijds.

You get what you ask for @Wulf OSB :p Al ga ik straks ook wel vollebak voor Leeds supporteren.
het was niet Lammens maar op Bayindir en daar heeft de speler van Arsenal toch ook gewoon zijn arm vast, toch gewoon ook fout? Dus waarom deze geen fout vinden en die nu wel?

Om nog eens terug te keren op die fase bij Everton en alle andere penaltyfases (ook de fases met Raya en andere keepers). Alles in het vet is daarbij van toepassingen. Dus ja dat is gewoon altijd een fout/penalty. En moet je dan bij iedere hoekschop een penalty fluiten? Ja, want dat is de enigste manier dat er iets kan veranderen, maar zoals het nu is selectief en de ene keer wel en de andere keer niet (zoals nu bij Raya) slaat gewoon nergens op.

Law 12
Fouls and Misconduct

A direct free kick is awarded if a player commits any of the following offences against an opponent in a manner considered by the referee to be careless, reckless or using excessive force:

• charges
  • jumps at
  • kicks or attempts to kick
  • pushes
  • strikes or attempts to strike (including head-butt)
  • tackles or challenges
  • trips or attempts to trip
If an offence involves contact, it is penalised by a direct free kick.

• Careless is when a player shows a lack of attention or consideration when making a challenge or acts without precaution. No disciplinary sanction is needed
  • Reckless is when a player acts with disregard to the danger to, or consequences for, an opponent and must be cautioned
  • Using excessive force is when a player exceeds the necessary use of force and/or endangers the safety of an opponent and must be sent off
A direct free kick is awarded if a player commits any of the following offences:

• a handball offence (except for the goalkeeper within their penalty area)
  • holds an opponent
  • impedes an opponent with contact
  • bites or spits at someone on the team lists or a match official
  • throws an object at the ball, an opponent or a match official, or makes contact with the ball with a held object

Ook jammer is dat er helaas weer enkele banning orders zullen zijn.
Debiele arsenal supporters gaan in de thuisvakken gaan zitten en gaan juichen bij de afgekeurde goal.
Sjah dan moet je niet klagen dat je hardnekkig uit de tribune gebonjoured word en wat trappen lager gestampt wordt.
Maar wie zal er weer gestraft worden? Jawel onze supporters.

En kom niet af van "domme agressie", nee domme supporters die het zelf gezocht hebben.
Als je in thuisvakken gaat zitten als uitsupporter houde u gewoon gedeisd.
Heb het zelf al genoeg gedaan (iedere europese away en in 2004 op milwall away), braafjes zitten, zwijgen en zeker niet juichen of doen voor uw eigen ploeg.

Heb ook al vrienden meegenomen die voor de tegenpartij waren, en die hielden zich gewoon rustig en dus ook geen problemen.

ik zit echt niet in met de degradatie. zeker als fie pipos uit zuid londen vanavond de playoffs bottlen. Ben alvast aan het lobbyen voor een uit ticket 😂

Meer nog op basis van de 2de seizoenshelft is het met hoofd omhoog en ten strijde. Meer verwacht ik niet van een ploeg.

Die eerste seizoenshelft was league 2 niveau. En again de hoofdreden van onze mogelijke degradatie, niet de beslissing van gisteren, brentford,... die niet in ons voordeel waren.

Wel jammer dat coventry stijgt. was een leuke verplaatsing vorige keer met iet van een 6500 man. Stoke away is ook altijd leuk. Net zoals Watford, Portsmouth en Birmingham. Die laatste ditmaal hopelijk zonder geslepen ijs in mijn gezicht.

En met Lincoln een nieuwe mogelijkheid om te bezoeken

Ik stel mij toch vragen over het begrip van de voetbalsport bij zij die blijven klagen over inconsequentie en interpretatie bij de scheidsrechters en de VAR. Dat is gewoon inherent ingebakken in de spelregels van de sport*. Als jullie willen dat elke gelijkaardige fase in elke match door elke scheidsrechter op exact dezelfde wijze wordt beoordeeld, dan moet je niet kakken op de scheidsrechters. Dan moet je naar een (fundamenteel) herschrijven van de spelregels van de sport. Maar besef dan wel dat je zowel naar spel als naar beleving een heel andere sport krijgt.

* Er zijn natuurlijk zaken die ongeacht de spelregels wél consequenter kunnen aangepakt worden (vragen om een kaart, niet-kapiteinen die gaan praten met de ref, ...), en uiteraard kunnen scheidsrechters ook fouten maken.

TV heeft voetbal kapot gemaakt. Dankzij de TV waant elke voetbalsupporter zich een scheidsrechter, meer nog, hij waant zich een expert. Dit ondanks het feit dat hun kennis veelal niet verder reikt dan hun buikgevoel (wat het zou "moeten" zijn volgens hun) of wat ze op 2 minuten tijd hebben kunnen vinden via google.
Supporters zijn geëvolueerd naar het meedogenloos en meticuleus analyseren van elke beslissing van de scheidsrechter, en toetsen dat aan elke voorgaande beslissing, en beperken zich daarbij niet tot de beslissingen van die scheidsrechter in kwestie maar elke scheidsrechter de laatste jaren waar er beelden van zijn.
Ze realiseren zich daarbij niet dat net zoals voetbalsupporters onderling ook scheidsrechters acties op verschillende manieren interpreteren, en vaak niet de mogelijkheid hebben om het in vertraagd beeld, ingezoomd beeld, of met 10 herhalingen te herbekijken, maar het in de heat of the moment dienen te beslissen.

Kijk naar deze thread. Van de laatste 40 posts, zijn er 3 (DRIE / TROIS) die niet scheidsrechter gerelateerd zijn. Waarover gaat dit nog, serieus. Dat iedereen eens stopt met zagen over de scheidsrechters aub.

En jullie momenteel nog een kans op behoud ;)
goh kzie het niet gebeuren om eerlijk te zijn. doelpunten saldo is een ramp ook bij ons.

en kijk feit dat dat clubje al niet meer kan stijgen is al een groten. had een grotere schrik om te zakken terwijl zij stijgen.... dat zou afgang zijn

goh kzie het niet gebeuren om eerlijk te zijn. doelpunten saldo is een ramp ook bij ons.

en kijk feit dat dat clubje al niet meer kan stijgen is al een groten. had een grotere schrik om te zakken terwijl zij stijgen.... dat zou afgang zijn
Jullie nog Newcastle en Leeds. Tottenham nog Chelsea en Everton. Toch nog wel een goede kans lijkt me.

Offside van DCL in eerste helft leek mij net wel onside. Op het stilstaand beeld staat Udogie zijn voet het verst, maar op het beeld met de lijnen, staat zijn voet anders …

Terug
Bovenaan