Hier sinds 2010 ongeveer Spurs fan geworden. Exacte reden weet ik niet meer. Denk een combinatie van student zijn, voetbal/premier league willen volgen. Op FIFA of PES met een middenmoter willen beginnen, maar toch een ploeg waar ik potentieel in zag en natuurlijk de pracht van Bale in zijn prime.
Met de jaren is mijn connectie gegroeid. Zelfs nog enkele maanden stage gedaan in Milton Keynes, super om dan te trein en tube te nemen naar de matchen (wel in Wembley toen). Ben ook heel blij dat ik White Hart Lane nog heb mogen meemaken.
Qua ploeg en hele club voelde het fantastisch om het zo te zien groeien tot een top-4 ploeg die concurreerde op veel vlakken en mooi voetbal speelde. De titelstrijd of de CL campagne van 2018

. Die ontbrekende prijzenkast was natuurlijk wel een shit gevoel, tot vorig jaar de raarste campagne.
De financiële structuur is ook iets om toch trots op te zijn. Zou de financial fairplay effectief worden toegepast zouden er toch veel ploegen op zijn minst een punten reductie krijgen. Levy heeft daar goed werk in geleverd. Maar anderzijds zijn er bijna nooit risico’s genomen of dat ietsje extra betaald. Als je hoort dat Hazard en Suárez bvb zijn misgelopen.
Er is ook te lang geteerd op de ‘gouden generatie’ denk ik dan. Met de laatste in Kane en Son die weg zijn.
Dat er heel veel nu zo tegen ons zijn snap ik wel. Het is idd leedvermaak. Stel dat een united vorig jaar in dezelfde positie had gezeten, dan had het wss hetzelfde geweest. Een ploeg met zo een budgetten dan zo zien strugglen tegen de financieel minder sterke ploegen is ‘grappig’.
Anyway, COYS!
Ik ga niet liggen kijken op wie/wat/wanneer speelt en voor wie er nog iets te winnen is. Uiteindelijk is het elke ploeg voor zijn eigen en moeten we gewoon overal voor de winst gaan.