Preuts of vrije vogel?

Ze is in mei op bosklassen geweest en vertelde nadien dat ze met 1 van de jongens in bad had gezeten, ik kan me moeilijk inbeelden dat dat ooit zou gebeurd zijn toen ik kleuter was. Jongens bij jongens en meisjes bij meisjes ja! 4j of niet!
Off topic: Doet me denken aan een opleiding die ik moest volgen in het buitenland toen ik begon te werken.
We waren allemaal schoolverlaters en ik had onmiddellijk een goede klik met een collega-meisje (wat op zich geen evidentie was als je in een groep van onbekenden terecht komt).
We hadden al afgesproken dat we een kamer met twee gingen delen, maar toen de kamers verdeeld werden was het verplicht jongens bij jongens en meisjes bij meisjes.
Met dat verschil dat we geen 4-jarigen waren, maar allemaal jonge twintigers...

Volgende week nog eens met de vriendin naar de publieke sauna. Al veel te lang geleden . Met kinderen moet dat toch allemaal ingepland worden.

In principe is dat ergens ook gewoon functioneel naakt en daar iedereen er in zijn pure loopt, ben je dat snel gewoon

Al heb ik sommige vrienden die zoiets hebben van, ik heb geen nood aan die andere naakte mensen. Maar,daarvoor ben je daar ook niet natuurlijk.

Off topic: Doet me denken aan een opleiding die ik moest volgen in het buitenland toen ik begon te werken.
We waren allemaal schoolverlaters en ik had onmiddellijk een goede klik met een collega-meisje (wat op zich geen evidentie was als je in een groep van onbekenden terecht komt).
We hadden al afgesproken dat we een kamer met twee gingen delen, maar toen de kamers verdeeld werden was het verplicht jongens bij jongens en meisjes bij meisjes.
Met dat verschil dat we geen 4-jarigen waren, maar allemaal jonge twintigers...
Lijkt me gewoon logisch in een internationale omgeving. Zo vermijd je dat er uiteindelijk een man en een vrouw overblijven waarvan een een vrome moslim(a) is bijvoorbeeld. Ik heb nog een Roemeense collega gehad die geen twee vrouwen wou meepakken in de wagen als ik er als 2de man niet bijzat ter controle.

Laatst bewerkt:
Lijkt me gewoon logisch in een internationale omgeving. Zo vermijd je dat er uiteindelijk een man en een vrouw overblijven waarvan een vrome moslim bijvoorbeeld. Ik heb nog een Roemeense collega gehad die geen twee vrouwen wou meepakken in de wagen als ik er als 2de man niet bijzat ter controle.

We waren gewoon allemaal schoolverlatende Belgen, hoor...😊 Een mooie mix tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.
We werden naar daar gestuurd omdat dat een betere groepsdynamiek zou creëren met de nieuwe collega's.
En ze hadden wel gelijk, want na een week was de band wel enorm hecht.

Maar op zich wel vreemd dat ik met mijn Limburgse collegae niet op dezelfde kamer mocht... Alsof we elkaar onmiddellijk zouden binnendoen en de bedenking was vooral dat een potentieel gay koppeltje dan wel samen op dezelfde kamer mocht.
Dus ik vond dat een zeer vreemde visie...

De leidinggevenden stelden zelf de vraag: 'zijn er collega's die al een voorkeur hebben om bij iemand op de kamer te liggen?' en toen wij ons opgaven was het jongen/jongen, meisje/meisje...
Op zich wat offtopic... Niet echt preutsheid, maar eerder een soort van bekrompenheid.

Inderdaad, bij voetbalploegen -18 jaar wordt er nu altijd gedoucht in ondergoed voor zover ik gehoord heb.
Kan ik me zoveel jaar geleden onmogelijk voorstellen?

Toch niet overal denk ik, in onze ploeg douchen ze naakt, 10 jaar of 17 jaar.

En terecht, met al hun gezeik. Wat is er mis met 15 kerels die samen in hun blote staan te douchen.

Wij gaan ook dikwijls samen op weekend met onze voetbalploeg en dan lopen wij ook gewoon naakt van de badkamer op de gang naar ons kamer of de ene zit beschonken in bad terwijl de andere staat te douchen.

We waren gewoon allemaal schoolverlatende Belgen, hoor...😊 Een mooie mix tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.
We werden naar daar gestuurd omdat dat een betere groepsdynamiek zou creëren met de nieuwe collega's.
En ze hadden wel gelijk, want na een week was de band wel enorm hecht.

Maar op zich wel vreemd dat ik met mijn Limburgse collegae niet op dezelfde kamer mocht... Alsof we elkaar onmiddellijk zouden binnendoen en de bedenking was vooral dat een potentieel gay koppeltje dan wel samen op dezelfde kamer mocht.
Dus ik vond dat een zeer vreemde visie...

De leidinggevenden stelden zelf de vraag: 'zijn er collega's die al een voorkeur hebben om bij iemand op de kamer te liggen?' en toen wij ons opgaven was het jongen/jongen, meisje/meisje...
Op zich wat offtopic... Niet echt preutsheid, maar eerder een soort van bekrompenheid.
Ook Belgen kunnen conservatief of moslim zijn hé. Lijkt me gewoon een veilige oplossing.

Vraagje voor de vrije vogels: Stel dat je vader bent met een dochter in een 50/50 co-ouderschap regeling. Zou je dat dan OK vinden als de stiefvader in het andere huis naakt rondloopt voor je dochter en omgekeerd?

(Of moeder/zoon/stiefmoeder)
Niet helemaal 't zelfde, mijn vriend heeft een dochter in co-ouderschap, ze is nu bijna 14.

Zodra ze niet thuis is en de temperatuur hier het enigszins toelaat, lopen mijn vriend en ik naakt of zo schaars mogelijk gekleed in huis (want fuck kleren). Dat zouden we nooooooit doen als zij hier in huis is. Ik loop soms wel in onderbroek & bh maar da's 't zelfde als een bikini imo.

We slapen wel naakt en als we 's ochtends op de badkamer moeten zijn gaan we ons niet speciaal aankleden, maar ik probeer er wel wat rekening mee te houden (bvb stapeltje kleren voor mij houden, of niet gaan als zij net haar kamer uitkomt). Dat ze misschien per ongeluk eens een blote poep ziet kan gebeuren, maar da's onbedoeld en ze gaat er ook niet stuk van.

Ze heeft ook een stiefpapa, mocht die naakt rondlopen daar komt ze getraumatiseerd naar hier denk ik :unsure:

Nu stel ik mij zo een bad voor waar ge ook in kunt douchen, en dat ik gespreid over mijne zatte maat moet staan om te kunnen douchen, beide in onze pure :unsure:.
Je kan ook, zoals de standaard bg'er natuurlijk, een badkamer hebben met badkuip én inloopdouche in dezelfde badkamer. 😬

Je kan ook, zoals de standaard bg'er natuurlijk, een badkamer hebben met badkuip én inloopdouche in dezelfde badkamer. 😬
Ik ben niet BG-standaard opgegroeid, dus ik blijf bij mijn gedachtenbeeld. Als ik dan moet pissen in de douche is het een veel leuker verhaal voor op mannenweekend 👌.

Nu stel ik mij zo een bad voor waar ge ook in kunt douchen, en dat ik gespreid over mijne zatte maat moet staan om te kunnen douchen, beide in onze pure :unsure:.

Nee, het was eigenlijk (want dit is echt gebeurd) een chalet in de Ardennen voor 25 man met paar badkamers en douchekamers waarvan 1 badkamer met douche en bad. We waren net gaan “hiken” en wou douchke pakken terwijl er ene in bad zat met slechts een bodem’ke water in en ondertussen zijne 7de Rochefort in zijn hand.

Volgende week nog eens met de vriendin naar de publieke sauna. Al veel te lang geleden . Met kinderen moet dat toch allemaal ingepland worden.

In principe is dat ergens ook gewoon functioneel naakt en daar iedereen er in zijn pure loopt, ben je dat snel gewoon

Al heb ik sommige vrienden die zoiets hebben van, ik heb geen nood aan die andere naakte mensen. Maar,daarvoor ben je daar ook niet natuurlijk.
Ik zou zelf ook nooit naar een publieke naaktsauna gaan. Nog nooit gedaan en ik ben het niet gewend om in omgeving van anderen naakt rond te lopen. Dat is functioneel, maar tegelijk hangt daar toch een gewicht aan en dat is anders dan douchen met je voetbalmakkers. Dat is mijn persoonlijk standpunt, maar ik begrijp dat sommige mensen dat dan weer preuts vinden.

Ik ga altijd naar een privésauna, daar ben ik op mijn gemak. En als het uitzonderlijk een publieke sauna is, dan een met badkledij.

Ik vind het toch een raar gegeven om naakt rond te lopen thuis. Dat je tussen badkamer en kamer naakt rondloopt lijkt me logisch maar ik ga echt niet naakt achter mijn kookpotten gaan staan of in de zetel zitten of dergelijke. Bloot bovenlijf of dergelijke kan wel eens als het echt warm is maar dat zie ik niet als naakt uiteraard.

Ik vraag me af of je op 'veilige' plaatsen, zoals een publieke naaktsauna, echt minder volk aantreft dan pakweg 20 jaar geleden. De paar keer dat wij er zijn geweest was het er in ieder geval toch druk en kwam je er mensen van alle leeftijden tegen.
In de publieke sauna’s waar ik kom, lijkt het mij niet minder druk dan “vroeger”. Daar hangt wel overal uit dat smartphones en dergelijke niet toegestaan zijn.

Terug
Bovenaan