PROB: CPU Led blijft rood branden

djwesley

New member
Bij het samenstellen bij een nieuwe GamePC, blijft de CPU led constant op rood branden.

Hardware :

Lexar NM710 1 TB - SSDM.2 - 1 TB - NVMe - PCI Express 4.0 x 4 - 3d v-nan
Montech X3 Mesh TG - MidtowermodelRGB - Tempered Glass - wit
Gelid Solutions Tranquillo 5 Black Edition - Koele120 mm - 65.5 CFM - 700 - 1600 omw/min. - 26.5 dBA
G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 - GeheugenDDR5 - 32 GB: 2 x 16 GB - 288-PIN - 6000 MHz / PC5
GIGABYTE Radeon RX 7700 XT Gaming OC - Videokaart12GB GDDR6 - PCIe 4.0 - 2 x HDMI 2.1 - 2x DisplayP
GIGABYTE B650 EAGLE AX - MoederbordAMD B650 - Socket AM5 - ATX
AMD Ryzen 5 7600X - Processor4.7 GHz (5.3 GHz) - 6-cores - 12 threads - 38 MB c
SilverStone DA750R Gold - VoedingATX12V 3.0 - 80 PLus Gold - 750 Watt - Modulair

IMG_8625.jpg

Ik heb reeds het mobo geflashed naar de laatste versie met QFlash.

de CPU zit zeker ook goed, ik vermoed misschien iets teveel paste (maar dit zou normaal gezien geen kwaad kunnen), is enkel vanboven ...
De koeler zit er ook goed op gemonteerd, en maakt mooi contact.
IMG_8624.jpg

Heb ook geprobeerd zonder de RAM latten erin.

Nog steeds zelfde resultaat ... CPU led rechts vanonder blijft rood branden.

Bedankt alvast voor jullie wijze hulp !

Inderdaad ... geflashed naar laatste versie (en zou goed moeten verlopen zijn) ...
Ik zie ook geen pin die geplooid zou zijn nee ...

8pin cpu en 24pin atx power connectors zitten er correct in?
Mss ook een long shot, maar zit de cpu fan op de juiste connector?

8 pin cpu, zou op zijn plaats moeten zitten.
Zit verbonden met EPS op de voeding (modulaire voeding)

IMG_8626.HEIC

dit is de grote op het mobo:
IMG_8627.HEIC

dit is de cpu-fan

IMG_8628.HEIC

Bij mijn weten dus alles goed aangesloten?

Laatst bewerkt:
Best eerst eens simpel beginnen, misschien is er iets anders die voorkomt dat je tot je BIOS raakt.

Ik zou alles terug uit elkaar halen en dan op een niet geleidend oppervlak (tafel) de volgende opstelling maken zodat je andere slechte invloed kan uitsluiten.

Mobo op tafel, CPU erin, 1 latje RAM in slot1, PSU erop aangesloten en indien mogelijk display aangesloten rechtstreeks op MOBO.
Dan eens proberen op te starten en kijken of je al dan niet in je BIOS raakt.

Raak je in bios? Steek een stuk hardware erbij en kijk of het werkt en doe zo voort.
Werkt het niet? Probeer andere PSU, andere RAM lat.

btw Ben je zeker dat je A2 & B2 sloten eerst dient te gebruiken zoals ik op de foto zie?

op een aangesloten scherm zie ik sowieso al niets, want zover geraakt de pc niet in het boot-proces.
Heb ook al eens alles eraf gedaan zoals je voorstelt, en 1 per 1 verder aangesloten, maar zelfs met niets van ram, dus enkel CPU, CPU koeler, en moederbord aangesloten, krijg ik het rode LED lampje.

men raadt ook aan om A2 en B2 te gebruiken, maar zelfs zonder RAM, geraak ik niet verder.

Laatst bewerkt:
Haal het mobo uit de kast en probeer eens op een kartonnen doos met het minimale te booten .
Indien dat werkt kijk na of de stuks wel allemaal juist staan (heb het ook eens gehad dat er eentje verkeerd stond ) en dat je er niet teveel hebt staan .

Indien dat niet werkt , mobo waarschijnlijk stuk .

cmos batterij uitgehaald, zal vanavond ook eens proberen alles uit de kast weer te halen en enkel voeding aan te sluiten....
bedankt alvast iedereen voor de hulp !

Haal het mobo uit de kast en probeer eens op een kartonnen doos met het minimale te booten .
Indien dat werkt kijk na of de stuks wel allemaal juist staan (heb het ook eens gehad dat er eentje verkeerd stond ) en dat je er niet teveel hebt staan .

Indien dat niet werkt , mobo waarschijnlijk stuk .
Het is onwaarschijnlijk, maar ik heb het onlangs ook eens gehad: CPU was dood.

Terug
Bovenaan