Probleem: ASRock Deskmini X300 kapot; iemand een AM4 CPU in Diest?

MennovdH

New member
Mijn DeskMini X300 heeft het plots begeven. Na wat getest vermoed ik dat het òf CPU òf moederbord is:
- Geen screen, geen LED's, geen beeps
- CPU fan draait wel
- Powersupply doorgemeten: netjes 19,5V
- Alle SSD's losgekoppeld
- Zelfs zonder geheugen geen beeps
- CPU reseat gedaan

Ergo: moederbord of CPU (behalve als ik nog een mogeljkheid mis?).
Alleszins heb ik geen AM4 CPU op overschot liggen om te testen. Is er hier iemand die een goedkope AM4 CPU heeft liggen die ik kan lenen om te testen?
Alternatief is dat ik een 3000G voor 35 EUR koop, maar dat is toch wat weggegooid geld.

Als er geen beeper is ingeplugd geweest, ga je nooit beepcodes krijgen. Komt niet standaard meer inbegrepen bij moederborden.

Als er geen beeper is ingeplugd geweest, ga je nooit beepcodes krijgen. Komt niet standaard meer inbegrepen bij moederborden.
Dat vermoedde ik eigenlijk al. Puur op de LED'jes dan.

En daar is geen verschil tussen 2 slots gevuld, geen slots gevuld, of één van de twee.
Goed nieuws dus: het is tenminste niet het geheugen. Met de prijzen van nu is dat het duurste dat er kapot kan gaan.

Dat vermoedde ik eigenlijk al. Puur op de LED'jes dan.

En daar is geen verschil tussen 2 slots gevuld, geen slots gevuld, of één van de twee.
Goed nieuws dus: het is tenminste niet het geheugen. Met de prijzen van nu is dat het duurste dat er kapot kan gaan.
Al zonder CPU geprobeerd? Dan zal die zeker een debug led moeten tonen. Als die niets toont, vrees ik dat je mobo misschien wel defect is.

Terug
Bovenaan