Punk, hardcore, metalcore en aanverwanten

toi-toi-gutalax.gif

Laatste tijd ferm into deze band. Zeker na ze te hebben live gezien op Beach Beer Chaos enkele weken terug.
Catalaanse punk/oi! band die ook wel echt werk stopt in hun platen. Zo kwam er bij deze plaat een ganse fanzine met uitleg over de nummers enzoverder in het Engels.

cleans zijn wel dope vind ik. nieuwe track.

as i lay dying blijft maar verbazen imo. alle band leden zijn vertrokken en lead tim lambesis blijft maar rekruteren vanuit andere bands.

stronger then ever imo.

Gek dat die bandleden blijft vinden...
Soit, nieuw nummer is idd wel een banger en Tim blijft AILD imo. De 1e generatie bandleden hebben met hun sideproject bewezen dat ze zonder hem geen fuck waard zijn.

Soit, nieuw nummer is idd wel een banger en Tim blijft AILD imo. De 1e generatie bandleden hebben met hun sideproject bewezen dat ze zonder hem geen fuck waard zijn.
Ik vond nogtans WOVENWAR best wel een aardige band hoor. gelijkaardig aan AILD.

Spiritbox , idem van Josh (cleane zanger van AILD) vond ik ook nie slecht. iets softer maar soit.

de rest van de band members, geen idee waar die nu zitten?

voor hen die wovenwar niet kennen:

Laatst bewerkt:
Tgoh, het is nu ook niet dat AILD ook nog maar in de buurt komt van wat die band ooit was. Het is al veelzeggend hun tour in Rusland begint en dat het daar ook by-far de grootste zalen zijn (al valt daar vrij weinig info over te vinden). Terwijl in Europa het echt kleine zalen zijn met een capaciteit van tussen de 500-1000 mensen, en in veel landen ook gewoon geen shows. Wetende dat dit is voor de 20ste verjaardag van een van de beste en meest econische metalcore albums van een van de grondleggers van het genre is, is veelzeggend. Dus het lijkt me dat Tim zonder de vorige bandleden ook niet echt meer iets waard is.

Dat die volk blijft vinden is logisch, AILD is en blijft een econische band in het genre. Je gaat altijd mensen hebben die op die manier hun stap in de muziekwereld wilt zetten. Het zegt ook veel dat de nieuwe leden uit kleine bands komen, zij zien dit gewoon als hun "ticket in". Al vraag ik me af hoeveel deuren het nog echt opent om met Lambesis in een band te zitten.

ik heb over een jaar of 3 wel nog naar hun "toenmalige reunie" tour in de AB geweest, idd niet de meest grote zalen van BE, maar die was echt wel PACKED hoor, die shaped by fire voorstelling van hun toen nieuwe album.
loved it.

heb ze al een keer of 5 gezien live, en die stellen nooit teleur.

in other news:

mjah losptophets zal toch voor altijd een plekje hebben bij mij, erg veel jeugdsentiment. spijtig wat er in watkins zn hoofd afspeelde, dat wel..

Laatst bewerkt:
Al vraag ik me af hoeveel deuren het nog echt opent om met Lambesis in een band te zitten.
Vooral dat idd.

Dat de band een schim is in vergelijking met vroeger klopt maar dat kan je natuurlijk over quasi elke metalcore band die toen populair was zeggen. En dan zwijg ik nog over de band van u nickname, ze zijn veel succesvoller als toen maar muzikaal stellen die, voor mij althans, al wat jaren ferm teleur.

Via via nog eens een oude video terug gezien van Irate tijdens hun eerste tour in België
En nog eens deze oude kraker afgespeeld

Ben in het algemeen geen zo'n liefhebber van reunies maar moest deze band nog eens samenkomen en naar hier afzakken zou ik het niet erg vinden.

Laatst bewerkt:

schandalig, Close (MR) zou Disturbed hun optreden hebben laten annuleren omdat ze pro israel zijn? jeezes toch, waar gaan we naartoe.
:rolleyes: they will always have my support
Ff factcheck:
  • De burgemeester van Vorst is Charles Spapens (PS).
  • Annulering is omdat de politie, niet de Burgemeester, de veiligheidsinschatting maakte dat er teveel kans is op problemen door het optreden.
  • Aanleiding hiervan is niet omdat Disturbed pro-Israël is maar omdat de zanger Israëlische bommen heeft gehandtekend waarmee een genocide werd gepleegd in Gaza.
  • Veel mensen staan niet achter de genocide, de politie heeft op basis van interne informatie ingeschat dat de kans op conflict te groot was om het concert te laten plaatsvinden.
En nu praten we verder over muziek, politiek is voor P&A.

Bon, die Parijse weirdo's van Kickback zijn ook terug aan't spelen in originele bezetting. Echt alles komt terug dit jaar...

Terug
Bovenaan