Lionheart is mij altijd een soort van mysterie gebleven, straf dat die nog steeds bestaan idd. Maar voor de rest weinig band mee, was wel de eerste "bekendere" naam uit de hc scene die met nieuw studiowerk afkwam in 2026 vandaar even gedeeld.
Sinds het hele "Impaled Nazarene" debacle een aantal jaren terug afgehaakt bij Ieperfest maar naar aanleiding van jouw bericht de eerste namen eens bekeken. Persoonlijk vind ik het geen slechte start tbh.
Gevestigde namen : Shai Hulud en Walls of Jericho, dat is idd wat povertjes. De eerste heeft me weliswaar nooit echt geboeid op plaat maar om een of andere reden nooit live gezien. Walls Of Jericho mss wat te vaak live gezien maar altijd wel doorgaans degelijke sets waar weinig op af te dingen valt.
Wel enthousiast over een aantal 'nieuwere' bands:
- COMBUST
Leverde wat mij bereft een van de beste hc platen van 2025 af, denk Cro-mags meets Death Threat. Link naar het album vind je paar posts terug.
- END IT
Veel goeds over en van gehoord, best wel benieuwd deze band eens live te zien
- HAYWIRE
Boston hardcore met stevige Oi! invloeden , live leuke band
- WHISPERS
Klinkt alsof het gemaakt werd in de jaren 90 tussen de West Vlaamse varkensboeren, werd gemaakt in 2024 in Thailand alsof den tijd heeft stillegestaan!
- TIMES OF DESPERATION
Brachten verleden jaar een EP uit onder de titel "Vegan Manifesto" een opus dat mij niet bijbleef om de sfeer en gezelligheid maar wel om de uiterst strakke edgemetal.